قهرمان المپیک رسماً خداحافظی کرد

به گزارش مجله هدیه، باروز که 4 طلا و 3 برنز پیکارهای قهرمانی دنیا و طلای بازی های المپیک 2012 لندن را در کارنامه دارد در این پست که اشاره به کشتی داشت نوشت از این پس سعی می کنم بیشتر از آن لذت ببرم و برایم یک سرگرمی است که به نوعی نشان دهند خداحافظی او از دنیای قهرمانی بود.

قهرمان المپیک رسماً خداحافظی کرد

باروز 32 ساله، تا به امروز هیچ ایرانی پیروز به شکست او نشده است و کوشش بسیاری داشت تا بتواند دومین مدال طلای المپیک را بگیرد اما در بازی های المپیک 2016 ریو به سد سخت انور گدیف روسی خورد و در ادامه و با از دست دادن روحیه و انگیزه نتوانست توفیقی داشته باشد و در رده نهم المپیک نهاده شد.

جردن باروز برای نخستین مرتبه در سال 2008 و در پیکارهای جوانان دنیا در رده دهم نهاده شد تا اینکه در سال 2011 برای نخستین مرتبه به تیم ملی بزرگسالان آمریکا دعوت شد و نخستین مدال طلای دنیای خود را کسب کرد.

او در سال 2012 و در بازی های المپیک لندن مدال طلا گرفت و در سال 2013 این مدال را در پیکارهای دنیای بوداپست تکرار کرد. او که تا پیش از این هیچ شکستی را در میادین نداشت در سال 2014 و در ازبکستان و با پای مصدوم پای به رقابت های دنیای گذاشت و مقابل دنیس سارگوش روسی شکست خورد و در نهایت مدال برنز گرفت.

او در سال 2015 در آمریکا سومین طلای دنیای خود را به گردن آویخت و در بازی های المپیک 2016 ریو نیز توفیقی نداشت و در پیکارهای دنیای 2017 چهارمین و آخرین طلای دنیا خود را کسب کرد. او در سال های 2018 و 2019 به سد سخت زائوربک سیداکوف روسی برخورد کرد و در نهایت به 2 مدال برنز بسنده کرد.

باروز طی سال های متمادی که برابر حریفان ایرانی خود نهاده شد همیشه پیروز به شکست آنان شد. آخرین نفری که باروز پیروز به شکست او شد، مصطفی حسین خانی بود که در پیکارهای دنیای سال 2018 مجارستان رقم خورد. او پیش از این حریفانی همچون صادق گودرزی، عزت الله اکبری، مرتضی رضایی قلعه، علیرضا قاسمی و پیمان یاراحمدی را شکست داده بود.

به طور حتم باروز خود را برای حضور در بازی های المپیک 2020 توکیو آماده نموده بود اما شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن بازی های المپیک و همچنین لغو پیکارهای دنیای سال 2020 و همچنین افزایش سن باروز و به نوعی رسیدگی بیشتر او به خانواده (باروز 3 فرزند دارد) شاید از علل اصلی خداحافظی این آزادکار خوش اخلاق آمریکایی باشد

در جام دنیای سال 2017 که به میزبانی ایران و در شهر کرمانشاه با حضور هشت کشور برتر کشتی دنیا شامل ایران، روسیه، ترکیه، آمریکا، گرجستان، جمهوری آذربایجان، هند و مغولستان برگزار گردید که تیم ملی ایران در ملاقات فینال با شکست آمریکا بر سکوی قهرمانی نهاده شد.

پیش از شروع این مسابقات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در فرمانی ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران را به خاک آمریکا برای مدت محدود ممنوع نمود. وزارت امور خارجه ایران متعاقب این فرمان، اعلام نمود که جمهوری اسلامی ایران حق متقابل را برای خود محفوظ می دارد و در مورد ورود اتباع آمریکایی به خاک ایران کمیته ای ویژه تصمیم گیری می نماید که در نهایت کشورمان با حضور تیم ملی آمریکا موافقت کرد.

آمریکایی ها بعد از سفر به ایران و شهر کرمانشاه از میهمان نوازی مردم خوب کرمانشاه حیرت زده شده بودند و حتی باروز بعد از پیکارها اعلام نموده بود که میخواهد به همراه خانواده اش برای دیدن ایران و آثار تاریخی کرمانشاه و سایر شهرهای کشورمان به ایران سفر کند.

در جام دنیای کشتی آزاد کرمانشاه باروز بارها مورد تشویق مردم کشتی دوست نهاده شد به طوری که حضور او در روی تشک، با تشویق گرم مردم همراه بود.

منبع: فرارو
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1367

به "قهرمان المپیک رسماً خداحافظی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان المپیک رسماً خداحافظی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید