قلعه ای مرموز که سازنده اش اسرار آن را به گور برد، حکایت بنایی به رازآلودی اهرام مصر

به گزارش مجله هدیه، ادوارد لیدسکالین یک قلعه جادویی به یاد عشق از دست رفته خود ساخت.

قلعه ای مرموز که سازنده اش اسرار آن را به گور برد، حکایت بنایی به رازآلودی اهرام مصر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی خبرنگاران،تا کنون، دانشمندان نتوانسته اند اسرار ساخت تعدادی از آثار باستانی، مانند اهرام جیزه، جزیره عید پاک، اهرام تمدن مایا ها و دیگر آثار را فاش نمایند. بسیاری از محققان معتقدند که در بعضی موارد، ده ها هزار نفر فقط برای انتقال سنگ های بزرگ به محل ساخت و ساز معین می شدند. اما جوانی به نام ادوارد لیدسکالین به راحتی و تنهایی این کار سخت انجام داد. در این بین راز ساخت و ساز را کشف کرد و بعلاوه قلعه مرجانی را ساخت.

بسیاری از تمدن های باستانی، مانند فراعنه، مایا و... اسرار ساخت این بنا های بزرگ مانند اهرام جیزه و جزیره عید پاک را پنهان نموده اند. دانشمندان در زمان ما با توجه به پیشرفت های تکنولوژیکی بزرگ کوشش نموده اند تا نحوه ساخت اهرام جیزه و جزیره عید پاک را کشف نمایند البته که همواره با شکست رو به رو می شدند. اما در مدت کوتاهی، جوانی به نام ادوارد لیدسکالین از لتونی توانست راز ساخت این بنا های بزرگ را فاش کند و نه تنها این، بلکه او یک قلعه بزرگ با سنگ ساخت که به آن قلعه مرجانی می گفتند. اما نکته عجیب این است که او آن را به تنهایی و بدون یاری هیچ انسانی ساخته است.

ادوارد لیدسکالین در بیست و پنج سالگی عاشق زنی بود که ده سال از او کوچکتر بود. خانواده دختر با ازدواج آن ها موافقت کردند. اما یک روز قبل از عروسی، زن به او گفت که نمی تواند ازدواج کند و سپس ناپدید شد. اما با این وجود او به ساختن یک قلعه جادویی به یاد عشق از دست رفته خود ادامه داد.

پس از شکستن شدید قلب او، پسر جوان دچار بیماری سل می گردد. او شهر خود را ترک کرد و به ایالات متحده آمریکا رفت و در آنجا توانست به یکی از برجسته ترین و اسرارآمیزترین کوشش های ساختمانی که تا به حال به وسیله یک فرد مجرد اجرا شده است، دست یابد. نام این بنا را قلعه مرجانی یا همان باغ دروازه راک نامیدند.

در سال 1936، لیندسکالین می خواست کل ساختار خود را به مکان نزدیک منتقل کند. او یک کامیون برای حمل سنگ ها اجاره کرد. لیدسکالین اصرار داشت که راننده کامیون خود را یک شبه در محل رها کند تا بتواند خود تخته های بزرگ را بارگیری کند. طبق وعده روز بعد سنگ ها روی یک تریلر بزرگ انباشته و آماده بردن شدند. ساخت قلعه مرجان پر از رمز و راز است؛ چون به صورت طبیعی نمی توان بیش از 1100 تن تخته سنگ بزرگ برای ساخت این سازه بزرگ را جابجا کرد، در حالی که ادوارد لیدسکالین هرگز اسرار ساخت آن را به صراحت فاش نکرد. او همواره مصمم بود از راز خود محافظت کند.

وقتی درباره ساخت ارگ مرجانی به طور مستقیم پرسیدند، او فرار کرد، زیرا ادعا داشت که دارای تکنیک هایی خاصی است. تکنیک هایی که در ساخت اهرام بزرگ مصر استفاده می گردد. او حتی با طعنه خاطر نشان کرد که این روش بسیار آسان است، هنگامی که راز را می دانید. قلعه مرجانی یک معجزه واقعی است. یکی از معجزه آساترین ویژگی های قلعه مرجانی، بلوک سنگی 9 تنی است که به عنوان دروازه ای در ورودی قلعه عمل می نماید. ادوارد لیدسکالین این سنگ بزرگ را آنقدر دقیق تنظیم کرد که با کوچکترین فشار به راحتی باز می گردد. در سال 1986، بیش از سی سال پس از مرگ او، دروازه باید تعمیر می شد و این کار مستلزم یک خدمه 6 نفره با یک جرثقیل بزرگ برای حرکت تخته سنگ بزرگ بود. با وجود قدرت اضافی، این گروه از مردان نتوانستند دروازه را تنظیم نمایند.

فضای داخلی قلعه مرجانی خود نمای شگفت انگیزی از شگفتی های هنری و مهندسی است. به طور رسمی یک بنای تاریخی، به موزه ای تبدیل شده که برای همه کنجکاوانی که مایل به کشف رمز و راز و نحوه زندگی، کار این مرد عجیب و غریب هستند، تبدیل شده است. دسته ای از میز ها و جایگاه ها باغ مرجانی را تزئین نموده اند، در حالی که پله ها و ساعت های آفتابی با دقت تنظیم شده اند. اثبات توانایی های او مرموز خوانده می گردد. هیچ مدرکی به جز قلعه مرجانی وجود ندارد، و مرد راز ساخت و ساز آن را با خود به گور برد.

بیشتر بخوانید:

  • اقدام عجیب راننده لامبورگینی پس از تصادف در وسط بلوار + فیلم
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1919

به "قلعه ای مرموز که سازنده اش اسرار آن را به گور برد، حکایت بنایی به رازآلودی اهرام مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه ای مرموز که سازنده اش اسرار آن را به گور برد، حکایت بنایی به رازآلودی اهرام مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید