علیزاده برمی: توزیع هوشمند کالاهای اساسی واسطه ها را حذف می نماید

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران - عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در صورت استقبال مردم از روش توزیع هوشمند کالاهای اساسی با توجه به حذف واسطه ها و واردات برنج به مقدار کافی با کمبود این محصول روبرو نمی شویم.

علیزاده برمی: توزیع هوشمند کالاهای اساسی واسطه ها را حذف می نماید

علی اکبر علیزاده برمی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد کاهش 20 درصدی فراوری برنج در کشور به واسطه خشکسالی و تاثیر آن بر افزایش قیمت این محصول، گفت: با توجه به کاهش مقدار بارندگی در سال گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با دعوت از مسئولین مربوطه نشست هایی را برگزار کرد که در آنها مقدار کاهش فراوری، مقدار افت فراوری و مقدار واردات برنج تعیین شد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به پیش بینی های اجرا شده به مقدار کافی برنج وارد کشور شده و بر اساس سیاست های وزارت جهادکشاورزی در حال توزیع شدن است، ادامه داد: در حوزه تامین برنج پیش بینی های لازم اجرا شده اما در سیستم توزیع آن اشکالات و ضعف هایی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقرر شده است در شهرهای بزرگ که کنترل بر نحوه توزیع محصولات اساسی سخت تر است کالاها با استفاده از سیستم های آنلاین درب منزل تحویل داده گردد، عنوان نمود: با استفاده از سیستم هوشمند توزیع کالاهای اساسی واسطه ها حذف می شوند.

علیزاده برمی با بیان اینکه مقرر شده است تا محصولاتی مانند برنج، روغن و شکر نیز همچون مرغ منجمد و تخم مرغ به صورت هوشمند توزیع شوند، گفت: در صورت استقبال مردم از روش توزیع هوشمند کالاهای اساسی با توجه به حذف واسطه ها و واردات برنج به مقدار کافی با کمبود برنج روبرو نمی شویم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر تثبیت قیمت کالاهای اساسی در اولویت واقع شده است، اضافه نمود: کاهش نرخ ها به عوامل دیگری وابسته است که بعضی از آنها در محدوده اختیارات وزارت جهاد کشاورزی نیست. این وزارتخانه کوشش می نماید تا مردم با تغییر روزانه قیمت ها روبرو نشوند، تثبیت قیمت کالاهای اساسی گام ابتدایی بوده و آرام آرام به سمت کاهش نرخ ها حرکت می نمایند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1963

به "علیزاده برمی: توزیع هوشمند کالاهای اساسی واسطه ها را حذف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیزاده برمی: توزیع هوشمند کالاهای اساسی واسطه ها را حذف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید