عضو ارشد حزب کنگره: قانون تبعیض مذهبی کوشش دولت هند برای فرار از ناکامی مالی است

به گزارش مجله هدیه، عضو ارشد حزب کنگره با اشاره به اعتراضات فراگیر در هند اعلام نمود: دولت حزب بی جی پی کوشش می نماید توجه مردم را از مسائل مالی دور کند.

عضو ارشد حزب کنگره: قانون تبعیض مذهبی کوشش دولت هند برای فرار از ناکامی مالی است

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ملت تایمز، غلام نبی آزاد عضو ارشد حزب کنگره هند خاطرنشان کرد: اعمال فشار بر مسلمانان و تصویب قانون تبعیض مذهبی کوشش برای دور کردن توجه مردم از ناکامی های دولت دهلی نو است.

وی توضیح داد: دولت دهلی نو در عمل به وعده های انتخاباتی خود کاملا ناکام شده است و از تصویب قوانین که موج اعتراضات مردمی را در پی داشته است تنها مشغول نگاه داشتن مردم را دنبال می نماید.

غلام نبی آزاد گفت: حزب کنگره از معترضین هندی که در جریان سرکوب توسط نظامیان آسیب دیده اند حمایت می نماید و کوشش خود را برای متوقف کردن اقدامات دولت انجام خواهد داد.

عضو ارشد بزرگترین حزب اپوزیسیون هند گفت: امروز نمایندگان حزب کنگره و دیگر احزاب اپوزیسیون در صحن علنی مجلس ضمن سردادن شعار علیه دولت دهلی نو خواهان توقف فوری سرکوب مردم شدند.

وی تاکید نمود: حزب کنگره مخالف تصویب قانونی است که طبق آن بخشی از مردم هند از حق طبیعی خود که داشتن تابعیت هندی است محروم می شوند.

در حالی که حدود 50 روز از تصویب قانون بازنگری تابعیت می گذرد هنوز هم بسیاری از شهرهای هند صحنه تظاهرات ضد دولتی هستند.

دولت دهلی نو در اقدامی عجیب ابتدا تابعیت حدود 2 میلیون نفر را به بهانه مختلف باطل کرد که بیشتر آنها مسلمان بودند.

در ادامه حزب بی جی پی قانونی تحت عنوان CAA تصویب کرد که طبق آن تمام غیر مسلمان های مهاجر می توانند تابعیت هندی دریافت نمایند. این حرکت که به وضوح کوششی برای کنار زدن مسلمانان تلقی می گردد مورد خشم و اعتراض گسترده مردم اعم از مسلمان و غیر مسلمان نهاده شد.

این در حالی است که امت شاه وزیر کشور هند تاکید نموده است: علی رغم تمام اعتراضات موجود اجرای این قانون اجباری خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 773

به "عضو ارشد حزب کنگره: قانون تبعیض مذهبی کوشش دولت هند برای فرار از ناکامی مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو ارشد حزب کنگره: قانون تبعیض مذهبی کوشش دولت هند برای فرار از ناکامی مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید