عربستان پایان به قطر بازگشت؛ معین سفیر پس از چهار سال قطع روابط

به گزارش مجله هدیه، عربستان سعودی که حدود چهار سال پیش روابط با قطر را قطع کرد، انتها ناچار شد پس از تفاهم با دوحه، سفیر تازه خود را راهی قطر کند. سفیر تازه استوارنامه خود را تقدیم وزیر خارجه قطر کرد.

عربستان پایان به قطر بازگشت؛ معین سفیر پس از چهار سال قطع روابط

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عربستان سعودی انتها بعد از چند سال قطع روابط با قطر و تحت فشار گذاشتن این کشور، به دوحه بازگشت و سفیر سعودی استوارنامه خود را تسلیم کرد.

منابع خبری در قطر گزارش کردند، منصور بن خالد بن فرحان آل سعودی سفیر عربستان سعودی در قطر امروز (دوشنبه) استوارنامه خود را تقدیم محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر کرد.

خبرگزاری قطر (قنا) با اعلام این خبر اضافه نمود که وزیر خارجه قطر ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر تازه، بر ارائه هر گونه حمایتی جهت ارتقای روابط دوجانبه و توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف تأکید کرد.

منصور بن خالد بن فرحان آل سعود پیشتر در سال 2012 سفیر فوق العاده عربستان در اسپانیا بوده است.

چهار کشور عربی اعم از عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات از سال 2017 به بهانه حمایت قطر از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع نموده و تمامی گذرگاه های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته بودند تا اینکه ژانویه گذشته قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا عربستان سعودی شرکت و طی آن توافق آشتی دوحه با چهار کشور پس از گذشت نزدیک به چهار سال قطع روابط آن ها، امضا شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1752

به "عربستان پایان به قطر بازگشت؛ معین سفیر پس از چهار سال قطع روابط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان پایان به قطر بازگشت؛ معین سفیر پس از چهار سال قطع روابط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید