عراق ورود اتباع ترکیه را ممنوع نمود

به گزارش مجله هدیه، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در واکنش به حملات هوایی ارتش ترکیه به خاک کشور، از تعلیق تفاهم نامه سال 2009 میان بغداد - آنکارا و ممنوع شدن کلیه سفر ها و صدور ویزا برای اتباع ترکیه در گذرگاه های مرزی و فرودگاهی عراق اطلاع داد.

عراق ورود اتباع ترکیه را ممنوع نمود

به گزارش ایرنا، احمد الصحاف روز یکشنبه به وبگاه الاخباریه عراق گفت: کلیه سفر های مقامات از جمله ملاقات برنامه ریزی شده خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه به عراق نیز لغو شده است.

وی ادامه داد: سفیر ترکیه در بغداد دو بار به وزارت امور خارجه احضار شده است.

الصحاف اضافه کرد: فاتح ییلدیز، سفیر ترکیه در بغداد دو بار احضار و دو یادداشت اعتراضی درباره حملات ترکیه به خاک عراق به وی تحویل شد.

سه شنبه هفته گذشته در حمله پهپادی ترکیه به خودرو حامل مرزبانان عراقی در منطقه سیدکان استان اربیل چهار نفر از جمله دو فرمانده ارشد مرزبانی عراق کشته شدند.

عراق یک روز پس از این حمله که واکنش های گسترده ای در محکومیت آن به دنبال داشت، سفیر ترکیه را به وزارت امور خارجه احضار کرد.

الصحاف با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه عراق با همتایان عرب و خارجی خود درباره حملات ترکیه به خاک این کشور تبادل نظر نموده است، شرح داد: همه کشور های عربی و اروپایی از موضع عراق در دفاع از وحدت و حاکمیت سرزمینی خود حمایت کردند.

وزیر دفاع ترکیه قرار بود پنجشنبه گذشته به عراق سفر کند. خبر ملاقات وی از بغداد پیش از حمله پهپادی به مرزبانان عراقی منتشر شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه عراق با اشاره به اینکه بغداد برای حفظ حقوق خود در چارچوب قوانین بین المللی عمل می نماید، تاکید نمود که گفتمان سیاسی و دیپلماتیک دو راه ممکن برای کاهش و سرانجام بحران جاری است که می تواند به وسیله آن ها به راهکار های مشارکتی دست یافت.

ترکیه از اواخر خرداد گذشته، عملیات پنجه ببر را از زمین و هوا در شمال عراق علیه عناصر گروه تروریستی پ. ک. ک شروع نموده است.

وزارت امور خارجه عراق تا به امروز در اعتراض به حملات مکرر ارتش ترکیه به خاک این کشور، چندین بار فاتح ییلدز سفیر ترکیه در بغداد را احضار نموده است.

ارتش ترکیه خاطرنشان کرد که هدف از عملیات موسوم به پنجه ببر در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) است.

با وجود اعتراض های گسترده بغداد و کشور های عربی به آنکارا، عملیات ارتش ترکیه همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1214

به "عراق ورود اتباع ترکیه را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق ورود اتباع ترکیه را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید