در اولویت قرار دادن گردشگران روسی که سفرشان به تعویق افتاد

به گزارش مجله هدیه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تاکید بر در اولویت قرار دادن گردشگران روسی که سفرشان به تعویق افتاد، صورت گرفت.

در اولویت قرار دادن گردشگران روسی که سفرشان به تعویق افتاد

روس ها را اول به ترکیه ببرید

مردم روسیه برای سفر به ترکیه درحالی تشویق می شوند که ایران و روسیه بتازگی بر سر لغو ویزا برای سفرهای گروهی شهروندان دو کشور توافق نموده اند. با این حال بسته بودن مرزهای ایران و روسیه به روی جهانگردان دو کشور و توقف صدور ویزای توریستی، اجرای این توافق را با چالش روبرو نموده است.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی پس از آن توافق، از اشتیاق زیاد روس ها برای سفر به ایران سخن گفت و مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه جهانگردی خارجی این وزارتخانه هم با استناد به اظهارات رئیس اتحادیه آژانس داران جهانگردی روسیه به کوشش آژانس های این کشور با هدف جایگزین کردن ایران، برای دو میلیون و 500 هزار جهانگرد روس بازمانده از سفر ترکیه اشاره نموده بود. اما اینک، آژانس جهانگردی فدرال روسیه به توراپراتورهای این کشور پیشنهاد کرد جهانگردانی را که در یک سال گذشته پیروز نشده اند سفر بروند، به ترکیه بفرستند.

زارینا دوگوزووا، رئیس آژانس جهانگردی فدرال روسیه که طرف امضای برنامه اقدام مشترک لغو ویزا سفرهای گروهی با ایران بود، گفت: در روسیه افرادی هستند که بیش از یک سال منتظر مانده اند، ما از آنها می خواهیم که به تعطیلات بروند.

او بعلاوه یادآوری کرد که اولویت اعزام به ترکیه کسانی باشند که تور ترکیه را قبل از 31 مارس 2020 خریده اند، اما به علت محدودیت های کرونایی نتوانسته بودند به تعطیلات بروند.

روسیه درحالی مردم کشورش را برای سفر در تعطیلات تشویق می نماید که تا کنون نزدیک به 11 درصد جمعیت این کشور در برابر کووید واکسینه شده اند.

با این وجود، آژانس جهانگردی فدرال روسیه توراپراتورهای این کشور را موظف کرد بسته های مجذوب نماینده سفر را به کسانی که به علت محدودیت های کرونا تا 19 دسامبر 2021 متضرر می شوند، ارائه دهند.

رئیس آژانس جهانگردی فدرال روسیه علت تشویق مردم کشورش برای سفر به ترکیه را اینچنین توضیح داد: بدهی توراپراتورها به جهانگردان روس به علت تورهایی که سال گذشته اجرا نشد، از 44 میلیارد به 7 میلیارد روبل کاهش یافته است. 5 میلیارد روبل از بدهی به جای مانده توراپراتورها مربوط به تورهای ترکیه است. ما از توراپراتورها درخواست کردیم ابتدا این بدهی را پرداخت نمایند و به افرادی که بیش از یک سال صبر نموده اند اولویت دهند تا این افراد تعطیلات خود را در ترکیه بسر ببرند.

او اضافه نمود: جهانگردانی در روسیه وجود دارند که تورهای آنها به علت تصمیم به توقف پروازها در ماه آوریل 2020 به تأخیر افتاد و در حال حاضر بیش از 40 میلیارد روبل از تور اپراتورها طلب دارند. ما امیدواریم که توراپراتورها هرچه سریعتر به تعهدات خود در قبال جهانگردان عمل نمایند. این مهمترین وظیفه ماست. با این حال، ایمنی مردم و رعایت تمام اقدامات احتیاطی هم باید در درجه اول قرار گیرد.

عباسی، کارشناس جهانگردی و تحلیل گر بازار جهانگردی ترکیه گفت: یکی از دلایل بازگشت روس ها به ترکیه سرعت بالای واکسیناسیون در ترکیه است. این کشور واکسیناسیون گروه سنی 25 تا 30 سال را شروع نموده و از روز آدینه افراد بالای 18 سال را اضافه خواهد نمود. با شتابی که شروع شده، بزودی نصف بیشتر مردم ترکیه واکسینه خواهند شد و روس ها با مشاهده این شرایط به ترکیه بازگشته اند که این برای ترکیه یک پیروزیت محسوب می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1767

به "در اولویت قرار دادن گردشگران روسی که سفرشان به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اولویت قرار دادن گردشگران روسی که سفرشان به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید