پاشینیان: درصدد همکاری با روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی هستیم

به گزارش مجله هدیه، نخست وزیر ارمنستان که به زودی به مسکو سفر خواهد نمود، گفت: دولت این کشور در حال اجرا مذاکراتی با یک شرکت روسی به منظور ساخت یک نیروگاه اتمی تازه در خاک ارمنستان است.

پاشینیان: درصدد همکاری با روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بیان کرد که مقامات ایروان در حال اجرا مذاکراتی با شرکت معدنی گئوپروماینینگ روسیه در مورد ساخت یک نیروگاه اتمی تازه در ارمنستان هستند.

پاشینیان گفت: ما با شرکت گئوپروماینینگ روسیه که تعهد سرمایه گذاری در زمینه ساخت یک کارخانه ذوب مس در کشور را برعهده دارد، مذاکرات تازهی را برای ساخت یک نیروگاه اتمی تازه در خاک ارمنستان شروع نموده ایم. مسلماً مشارکت دولت در این فرایند باید فعال باشد، برای اینکه یک نیروگاه اتمی نمی تواند تنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته گردد. ضمن اینکه این مسئله در جهت اطمینان از تأمین انرژی مورد احتیاج کشور در آینده است.

گفتنی است که دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین تأیید نموده است که فراهم سازی مقدمات انجام دیدار ولادیمیر پوتین و نیکول پاشینیان در مسکو در حال اجرا است و تاریخ دقیق این دیدار بزودی اعلام خواهد شد.

پیش از این، منابع خبری بیان کردند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در جریان دیدار اخیر خود با رئیس جمهوری روسیه در سوچی، پیشنهاد ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر در این کشور را مطرح نموده است. صحبت بر سر دو نیروگاه اتمی تازه در سواحل دریای سیاه است.

مقامات شرکت دولتی راس اتم روسیه که نیروگاه اتمی آکویو را برای ترکیه ساخته است، امکان ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر برای آنکارا را بعید ندانسته و از همکاری در این زمینه استقبال نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1881

به "پاشینیان: درصدد همکاری با روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاشینیان: درصدد همکاری با روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید