صادقی: شایعه سازان به دنبال بازارگرمی برای مربیان هستند

به گزارش مجله هدیه، سمیرا شیرمردی، سایپا در فصل هجدهم شرایط متفاوت و عجیبی داشت. این تیم قرار بود یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد اما به خاطر یک سری مسائل، بازی پلی آف مقابل الریان قطر را باخت و حذف شد. نارنجی پوشان در کل فصل پرنوسان و البته پرحاشیه ای داشتند. مدتی خیلی خوب بودند و نتایج درخشانی می گرفتند اما مدتی افت عجیب و شدیدی داشتند. در مقطعی از زمان هم انتقادهای علی دایی علیه کارخانه و باشگاه، باعث شد اتفاقات عجیبی رخ دهد و در نهایت دایی برکنار و ابراهیم صادقی سرمربی سایپا گردد. صادقی که سال هاست در سایپا حضور دارد و به واسطه علاقه و عرقی که به سایپا دارد، عنوان نارنجی وفادار را به دست آورده، حالا قرار است راهنمایی سایپا را در فصل آینده هم به عهده داشته باشد. اگرچه به نظر می رسد کار صادقی در فصل آینده سخت است اما او امید زیادی دارد و فکر می نماید می تواند با سایپا پیروز باشد. صادقی که فصل گذشته به عنوان دستیار دایی و سپس سرمربی سایپا در این باشگاه حضور داشت، در خصوص آمارهای این تیم در فصل گذشته، شرایط تیم و... صحبت های جالبی دارد.

صادقی: شایعه سازان به دنبال بازارگرمی برای مربیان هستند

* * *

- سایپا در فصل گذشته، بیشترین گل خود را از روی کرنر و پاس در عمق زده که جالب به نظر می رسد.

تیم ما از نظر فیزیکی خیلی خوب بود و بازیکنان قدبلندی داشت که در تمرینات، روی ارسال ها کار می کردیم. ارسال نماینده های خوبی هم داشتیم که اگر قدر موقعیت ها را بیشتری می دانستیم می توانستیم گل های زیادی از روی کرنر ها و ارسال ها بزنیم اما متاسفانه بدشانسی آوردیم و خیلی از فرصت ها از دست رفت.

- البته بیشترین گلی که خوردید از سمت چپ بود که 10 بار دروازه تیم تان باز شد و البته روی پاس در عمق هم 5 گل خوردید.

خب، سمت چپ مان از بازیکنان جوان استفاده می شد که بعضی وقت ها نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم. نمی گویم مقصر این گل ها، بازیکنان جوان بودند و یا اینکه بازیکن معینی، بد کار کرد چون امکان دارد توپ از جای دیگر آمده بود و رفت سمت چپ و از آنجا گل خوردیم اما در کل، بازیکنان جوان اشتباهاتی داشتند که می دانیم در فصل بعد با تجربه ای که کسب کردند، می توانند بهتر کار نمایند.

- سایپا همواره یکی از تیم های کم طرفدار به حساب می آید اما با این حال، در مقاطعی طرفداران نسبتا زیادی داشت که به نظر می رسید این روند در فصل هجدهم هم ادامه داشته باشد اما اینطور نشد. بر این اساس، سایپا در هر بازی به طور میانگین حدود 2 هزار طرفدار داشت که خیلی کم به نظر می رسد.

بله، سایپا همواره با مشکل طرفدار روبرو بود و طرفداران زیادی نداشتیم. به ندرت پیش می آمد که طرفداران زیادی به استادیوم بیایند، مثلا 7، 8، 10 سال پیش و سالی که قهرمان شدیم، می دیدم استادیوم 15 هزار نفری انقلاب کرج پر می شد. بازی با الوصل امارات و آن بازی که تیم داشت قهرمان می شد و با مس کرمان بازی داشتیم، استادیوم پر شده بود. وقتی این اتفاق می افتد یعنی می توانیم طرفداران بیشتری جذب کنیم. پس باید بیشتر کوشش کنیم تا طرفداران زیادی جذب گردد.

- چه کار باید کرد که طرفداران زیادی جذب کنید؟

باید کارهایی انجام داد. تیم های مثل ملوان، صنعت نفت آبادان، سپاهان، تراکتور و البته استقلال و پرسپولیس قدمت بالای 50 سال دارند که همین باعث شده طرفداران زیادی داشته باشند. سایپا از سال 68 تاسیس شده و قدمتش 30 ساله است. در این 30 سال هیچ موقع برای جذب طرفدار کاری نکرد که فکر می کنم در این زمینه باید فعالیت داشت تا طرفداران زیادی به استادیوم بیایند.

- در چند سال گذشته، سایپا خودرو جایزه می داد تا بلکه طرفداران زیادی به استادیوم بیایند اما این مساله هم کارساز نشد و مقطعی بود.

بله، این اتفاقات مقطعی است و نمی توان تا همواره برای هر بازی یک خودرو جایزه داد. این مسائل شاید بتواند یاری کند اما نتیجه دریافت خیلی مهم است. تیم اگر نتیجه بگیرد، طرفدار جذب خواهد نمود.

- سایپا در فصل گذشته در 15 دقیقه سرانجامی بازی، بیشترین گل زده را داشت اما در همان 15 دقیقه سرانجام بازی، بیشترین گل را هم دریافت کرد.

اینکه در خصوص بیشترین گل زده و بیشترین گل خورده در 15 دقیقه سرانجامی بازی شرایط مثل هم است باید آنالیز گردد. باید با دقت تر به این مساله پرداخت که چرا 11 گل در 15 دقیقه سرانجامی خوردیم. با توجه به اینکه تیم جوان بود توانست گل های خوبی بزند اما در همان دقایق هم بیشترین اشتباهات را داشتیم و گل خوردیم. باید بیشتر روی این مساله کار کنیم و بازی های را دوباره نگاه کنیم که ببینیم چرا در دقایق سرانجامی بیشترین گل را خوردیم.

- نکته جالب در خصوص گلزنان تیم تان هم این است که آرمان رمضانی در همه بازی های حضور داشت و بیشترین دقایق بازی را به خود اختصاص داد اما تنها 3 گل زد که عجیب است.

آرمان یک سال و نیم است که در وارد تیم ما شده و فورواردی است که دوندگی خیلی خوبی دارد. شاید آرمان کم گل زده اما فضاسازی خیلی خوبی داشت. او با فضایی که ایجاد می کرد، باعث می شد دیگر بازیکنان سایپا صاحب موقعیت گل شوند و گل های خوبی بزنند. آرمان رمضانی در این یک سال و نیم خیلی خوب کار نموده و از او راضی هستیم.

- می توانید حدس بزنید، بیشترین گل را چه بازیکنی زده؟

شاید دشتی یا امیرحسین حسین زاده. البته فکر می کنم هر کدام از آنها 4 گل زده باشند.

- بیشترین گل را رضا اسدی زد که 6 گل بوده و البته 3 پاس گل هم داشت.

می دانیم آمار رضا اسدی خیلی خوب است و کلا به تیم خیلی یاری کرد. اسدی با توجه به شرایط سنی اش خیلی خوب بازی می نماید و مثل یک بازیکن باتجربه از فرصت ها به خوبی استفاده می نماید. رضا در ضربات ایستگاهی هم عالی بود و گل های خوبی هم از روی ضربات ایستگاهی زد. البته او گل های دیگری هم داشت که در بازی های فیزیکی معمولا پیروز تر عمل می کرد و می توانست حریف را کنار بزند. رضا اسدی 2 سال است که به سایپا آمده و از او هم خیلی راضی هستیم.

- در کل سایپا در فصل گذشته، گل های زیادی خورد که شاید اگر این مشکل را نداشتید، می توانستید صندلی بهتری به دست بیاورید.

در فصل گذشته، ما حامد فلاح زاده و محمدحسین منادی را به عنوان دروازه بان داشتیم که منادی برای اولین بود در لیگ برتر ایران بازی می کرد. عملکرد هر 2 گلر ما بد نبود و وقتی تیمی گل خورده زیادی دارد نباید همه تقصیرها را گردن دروازه بان ها انداخت چون همه باید به تیم یاری نمایند. در هر صورت با توجه به این آمار، باید روی ساختار دفاعی تیم کار کنیم تا این مشکل رفع گردد.

- نکته جالبی که در خصوص سایپا وجود دارد این است که تیم تان در 8 بازی آخر نیم فصل اول و 6 بازی آخر فصل، فقط 8 امتیاز کسب نموده که عجیب است.

بله، ما در اواخر نیم فصل اول مشکل داشتیم و نتایج خوبی نمی گرفتیم. در اواخر نیم فصل دوم هم این شرایط برایمان به وجود آمد. ما نسبت به پارسال که تیم چهارم شدیم و توانستیم به پلی آف آسیا برسیم، از جوان های بیشتری استفاده کردیم. جوان هایی که دستاورد خوبی برای باشگاه به حساب می آیند.

- پس با این بازیکنان، امید زیادی به سایپا در فصل آینده دارید. فکر می کنید اوضاع تیم تان در فصل آینده چطور خواهد بود؟

کوشش می کنیم بازیکنان خوب مان را حفظ و چند بازیکن دیگر به تیم اضافه کنیم. هدف ما این است که است که تیم پرقدرتی دشاته باشیم برای فصل آینده. باتجربه های خوبی داریم که در کنار جوان های خوب مان می توانند به تیم یاری نمایند. به جوان ها دیگر باید فرصت بیشتری داد تا خودشان را بهتر و بیشتر نشان دهند. نفراتی هم اضافه می کنیم که مثمرثمر باشند و با انگیزه بالا بتوانند به تیم یاری نمایند.

- اگرچه بازیکنان خیلی خوب دارید اما حالا ظاهرا مشکل بزرگی برای فصل آینده خواهید داشت. آن هم این است که قرارداد 12 بازیکن سایپا به سرانجام رسیده و هر کدام از آنها پیشنهادهای خوبی هم دریافت کردند.

نه، مشکل خاصی نیست. در واقع 16 بازیکن سایپا قراردادشان تمام شده اما خیلی ها می خواهند بمانند.

- به نظر می رسد اوضاع اقتصادی باشگاه سایپا هم خوب باشد و مسئله ای برای جذب بازیکن نداشته باشید.

برخلاف مسائلی که در بعضی رسانه ها مطرح می گردد، ما مشکل اقتصادی نداریم. اتفاقا اخیرا با مدیرعامل باشگاه جلسه داشتیم که ایشان هم گفتند مشکل اقتصادی برای جذب بازیکن نداریم.

- با این شرایط، هدف اصلی سایپا برای فصل آینده چه چیزی است؟ عنوان خاصی در نظر دارید؟

هدف ما در فصل آینده، عملکرد خوب است. اینکه بهترین بازی ها را انجام دهیم. این یک معضل است که همه تیم ها به دنبال این هستند که جزو 4 تیم بالای جدول باشند. ما می خواهیم تیم خوب و باانگیزه ای وارد مسابقات کنیم و عملکرد خوبی داشته باشیم.

- پس فصل سختی در پیش خواهید داشت چون با وجود اینکه در هفته های سرانجامی فصل گذشته، اعلام شده بود سرمربی فصل نوزدهم شما خواهید بود اما شایعه های زیادی در خصوص حضور یک سری مربی در سایپا به گوش رسید که عجیب بود.

متاسفانه این فضاها در فوتبال ایران وجود دارد. بعضی از دوستان و مدیربرنامه های مربیان با درست کردن این شایعه ها به دنبال بازارگرمی برای مربیان شان بودند. در حالی که همه می دانستند مدیرعامل باشگاه همان زمان که من به عنوان سرمربی انتخاب شدم اظهار داشت فصل آینده هم سرمربی خواهم بود. من نمی توانم به مدیرعامل بگویم هر روز صحبت کند و این مساله را بگوید یا اینکه خودم هر روز تکذیب یا تایید کنم. از روز اول موضوع سرمربی فصل نوزدهم سایپا واضح و معین بود و معلوم نبود بعضی به دنبال چه چیزی هستند.

- به هر حال با این شایعه سازان باید خود را آماده یک فصل متفاوت کنید چون ممکن است هر روز یک شایعه در خصوص تغییرات کادرفنی سایپا به وجود بیاید.

من قرارداد رسمی با باشگاه سایپا دارم و نگران هیچ چیز نیستم. فقط باید فضا را مدیریت کرد. با این مساله مسئله ای پیش نخواهد آمد و شایعه سازان می دانند نباید سمت سایپا بیایند.

9

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 202

به "صادقی: شایعه سازان به دنبال بازارگرمی برای مربیان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادقی: شایعه سازان به دنبال بازارگرمی برای مربیان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید