وحید قلیچ: 30 نفر مدیر و عوامل پرسپولیس در دوحه خوردند و خوابیدند، مقابل نساجی و ذوب آهن بازی می کردیم اشتباهات فینال تکرار نمی شد

به گزارش مجله هدیه، اگر مهدی شیری مقداری هوشیار بود هیچ وقت چنین اتفاقی نمی افتاد اما حساسیت بازی بعضی مواقع سبب می گردد بازیکنان اشتباهات مرگباری انجام بدهند. پرسپولیس یک بر صفر از حریف جلو افتاد اما همین مسائل سبب شد مفت جام قهرمانی را از دست بدهد.

وحید قلیچ: 30 نفر مدیر و عوامل پرسپولیس در دوحه خوردند و خوابیدند، مقابل نساجی و ذوب آهن بازی می کردیم اشتباهات فینال تکرار نمی شد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

دروازه بان اسبق پرسپولیس گفت: اگر این تیم بازی هایش را مقابل نساجی و ذوب آهن انجام می داد خیلی از اشتباهاتی که مقابل اولسان مرتکب شد، انجام نمی داد.

وحید قلیچ در گفت و گو با فارس، درباره دلیل شکست دو بر یک تیم فوتبال پرسپولیس ایران مقابل اولسان کره جنوبی گفت: دلایل این باخت تعیین است و اصلی ترین عامل آن هم همان دو ضربه پنالتی بود. اگر مهدی شیری مقداری هوشیار بود هیچ وقت چنین اتفاقی نمی افتاد اما حساسیت بازی بعضی مواقع سبب می گردد بازیکنان اشتباهات مرگباری انجام بدهند. پرسپولیس یک بر صفر از حریف جلو افتاد اما همین مسائل سبب شد مفت جام قهرمانی را از دست بدهد.

وی درباره دلیل تعویض های دیگر هنگام یحیی گل محمدی شرح داد: وی مربی بسیار خوبی است و نمی توان از گل محمدی ایراد گرفت اما دستیارانش در حد پرسپولیس نیستند. آنها در لحظات حساس هیچ کمکی به یحیی نکردند و فشار را از روی دوشش برنداشتند. البته این باخت دلیلی نمی گردد کسی ادعای جانشینی یحیی را داشته باشد. نایب قهرمانی آسیا افتخار کمی نیست.

دروازه بان اسبق پرسپولیس ادامه داد: هر مربی یک ایده دارد و استراتژی گل محمدی هم این بود که تا آخرین لحظه از نفرات مدنظرش استفاده کند. آنهایی که می گویند دلیل باخت پرسپولیس تعویض های دیگر هنگام سرمربی اش بوده دنبال صندلی یحیی هستند. اولسان یک تیم مدعی بود و پرسپولیس هم 4 بازیکن اصلی اش را در اختیار نداشت. باید انصاف داشته و کل تقصیر را گردن سرمربی تیم نیندازیم. مدعیان هم امتحان خودشان را پس داده و مردود شده اند.

قلیچ توضیح داد: به زودی دست خیلی ها را رو می کنم. نباید اینگونه باشد که یک مدیر بدون انجام دادن هیچ کاری بخواهد خودش را گل سرسبد نشان بدهد. هیچ کدام از افرادی که در این مدت به باشگاه پرسپولیس آمدند به درد نخوردند و فقط دنبال منافع خودشان بودند. اگر پرسپولیس قهرمان شده بود قطعا مدیرعامل باشگاه آن را به پای خود می نوشت. روز اول هم گفتم سمیعی و شکوری باری از روی دوش تیم برنداشتند. فعلا نمی خواهم حرف بزنم اما مرد هستم و در زمان مناسب همه واقعیات را می گویم.

وی درباره دلیل حرکت عجیب مهدی شیری که منجر به پنالتی دوم اولسان شد، شرح داد: نمی توانیم شیری را به خاطر آن اشتباه مرگبار بکشیم. اگر وی اجازه می داد توپ رد گردد و مهاجم برزیلی حریف ضربه اش را استثنایی هم بزند هیچ اتفاقی رخ نمی داد زیرا هشت پای پرسپولیس(حامد لک) درون دروازه ایستاده بود و راحت آن توپ را می گرفت. دست شیری جلوی درخشش هشت پا را گرفت.

مربی دروازه بان های اسبق پرسپولیس اضافه کرد: البته خدا جای حق نشسته است. وقتی پیراهن تیم ملی را ناحق به مهدی شیری دادند و جای بازیکن دیگری را به وی داده و نفر مستحق را نابود کردند خدا خودش را نشان می دهد و چنین اتفاقی برای شیری می افتد.

قلیچ با اشاره به یکی دیگر از عوامل باخت پرسپولیس عنوان نمود: اگر این تیم بازی هایش را مقابل نساجی و ذوب آهن انجام می داد خیلی از اشتباهاتی که مقابل اولسان مرتکب شد، انجام نمی داد. مدیریت و کادرفنی پرسپولیس بی دلیل لغو ملاقات با نساجی را پیگیری کردند زیرا تیمی که می خواهد فینال آسیا را برگزار کند باید قبل از آن بازی سنگین انجام بدهد. هرچه تیم آبدیده تر می شد بهتر بود.

وی توضیح داد: بازیکنان پرسپولیس را یک هفته زودتر به قطر برده و آنها را در پر قو خواباندند. 30 نفر مدیر و عوامل باشگاه هم با تیم به این کشور رفته و بدون کوچک ترین کارایی خوردند و خوابیدند. اگر تیم دست کم یکی از بازی هایش را در تهران برگزار می کرد، خیلی سود می برد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1398

به "وحید قلیچ: 30 نفر مدیر و عوامل پرسپولیس در دوحه خوردند و خوابیدند، مقابل نساجی و ذوب آهن بازی می کردیم اشتباهات فینال تکرار نمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحید قلیچ: 30 نفر مدیر و عوامل پرسپولیس در دوحه خوردند و خوابیدند، مقابل نساجی و ذوب آهن بازی می کردیم اشتباهات فینال تکرار نمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید