شکست کرونا با ماندن در خانه ممکن می گردد، کرونا ورزشکار و غیرورزشکار نمی شناسد

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران/فارس رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با بیان اینکه کرونا، هنوز هم ویروسی ناشناخته است که غنی و فقیر نمی شناسد، بهترین راه مبارزه و شکست این عامل بیماریزای خطرناک را ماندن در خانه و رعایت پروتکل های بهداشت فردی دانست.

شکست کرونا با ماندن در خانه ممکن می گردد، کرونا ورزشکار و غیرورزشکار نمی شناسد

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

دکتر کاوه باشتی در گفت وگو با خبرنگاران، خاطرنشان کرد: کروناویروس جدید، فقیر و غنی، ورزشکار و غیر ورزشکار و مسئول و شهفرایند عادی و مرز جغرافیایی نمی شناسد و همه معادلات و نظم نوین دنیای را بهم زده است.

او با بیان اینکه بسیاری از ابعاد این موجود میکروسکوپی، همچنان ناشناخته است، اضافه نمود: کارشناسان فن معتقد هستند که اگر کل دنیا به مدت یکماه تعطیل گردد این ویروس ریشه کن خواهد شد اما این مهم به سختی اتفاق می افتد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس ادامه داد: تعیین شده که اگر بیش از 70 درصد از افراد جامعه اصول قرنطینه خانگی را رعایت نمایند می توان این بیماری را کنترل کرد اما اگر بیش از 80 درصد رعایت نمایند این ویروس ظرف یکماه از بین خواهد رفت.

این فوق تخصص جراحی زانو اضافه نمود: از آنجا که ارتباط دنیای و شهری وجود دارد، می طلبد که دولت ها مواضع سختگیرانه تری اتخاذ نموده و مردم بیشتر رعایت نمایند و این ویروس را دست کم نگیرند.

او اعلام نمود: نمایش و حس اصلی ابتلای این بیماری در مراکز درمانی است، لذا پزشکان و کادر درمانی بیشتر آن را متوجه می شوند و ممکن است مردم عادی تنها اخبار آن را دنبال نمایند، در حالی که باید آن را جدی گرفت.

فارس پیشتاز تعطیلی اماکن ورزشی برای مبارزه با کرونا

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس اضافه نمود: در استان فارس با تصمیم هیئت پزشکی ورزشی پیش از ورود نهادهای دیگر تحت نظارت فدراسیون پزشکی ایران، تصمیم به تعطیلی همه اماکن و باشگاههای ورزشی با همراهی اداره کل ورزش و جوانان گرفته شد و در حال حاضر هیچ موردی دال بر ابتلای ورزشکاران فارسی به کرونا در محیط ورزشی نداریم.

باشتی با بیان اینکه هیئت پزشکی ورزشی فارس از ابتدای بروز این بیماری، با اداره کل ورزش و جوانان برای هماهنگی و تعطیلی اماکن ورزشی جلساتی برگزار کرد و طی رایزنی های صورت گرفته با استانداری و مراکز ذیربط، اقدامات لازم برای اجرای راهکارهای موثر در قطع زنجیره انتقال بیماری و تامین و تهیه مواد گندزدا وضدعفونی نماینده را در دستور کار قرار داد.

او اظهار کرد: با توجه به تعطیلی فعلی اماکن ورزشی و از آنجا که بعضی اقلام مورد احتیاج فوری جامعه ورزش نیست، لذا در اسرع وقت قبل از باز شدن اماکن ورزشی اقلام مورد احتیاج تهیه و بین این اماکن توزیع خواهد شد.

ماندن در خانه راه شکست کروناست

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس با اشاره به این موضوع که فرایند صعودی بیماری کرونا در فارس نسبت به بعضی استانها، بهتر و مناسب تر است، تاکید نمود: این مهم به این معنی نیست که رعایت ها را کم کنیم بلکه اگر به مدت یکماه در خانه بمانیم این بیماری شکست خواهد خورد، چرا که این ویروسی جدید است و ابعاد ناشناخته بسیاری دارد.

باشتی خواهان رعایت اصول بهداشتی مانند شستن دست و استفاده از ماسک در اماکن عمومی توسط مردم شد و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم هرچه سریعتر از بحران کرونا نجات پیدا کنیم و همبستگی بین آحاد بشر نیز تداوم یابد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس همچنین آمادگی این هیئت در کنار سیستم درمانی استان برای هرگونه اقدامی حمایتی را خاطرنشان کرد و همکاری با اداره کل ورزش و جوانان فارس تهیه و توزیع بیش از 1000 پوستر آموزشی، تهیه و توزیع مطالب آموزشی در فضای مجازی و تهیه وتوزیع مواد ضد عفونی نماینده به ادارات ورزش را از مهمترین اقدمات این هیئت طی روزهای اخیر مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 831

به "شکست کرونا با ماندن در خانه ممکن می گردد، کرونا ورزشکار و غیرورزشکار نمی شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست کرونا با ماندن در خانه ممکن می گردد، کرونا ورزشکار و غیرورزشکار نمی شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید