شرایط وام برای چهار میلیون خانوار به زودی اعلام می شود

به گزارش مجله هدیه، به گزارش تجارت نیوز، حسن روحانی رئیس جمهور، امروز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهار کرد: سه میلیون خانوار محروم تحت فشار هستند که برای آنها در چهار نوبت بسته حمایتی از 200 هزارتومان تا 600 هزارتومان مدنظر قرار دادیم که مرحله اول پرداخت شده است و مرحله دوم تا انتها فروردین پرداخت خواهد شد و دوماه بعد هم به همان صورت در ماه های بعد در اردیبهشت و خرداد پرداخت خواهد شد.

شرایط وام برای چهار میلیون خانوار به زودی اعلام می شود

وی ادامه داد: علاوه بر این رقمی را به عنوان وام یک میلیون تا 2 میلیون برای 4 میلیون تومان خانواده ای که جزو اقشار کم درآمد هستند قرار دادیم که نرخ آن 4 درصد است که به زودی شرایط آن اعلام می شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز همچنین 75 هزار میلیارد تومان وام و تسهیلاتی که برای این ایام مدنظر قرار دادیم، مورد بررسی قرار گرفت. 10 رسته هستند که در این ایام تحت فشار شدید قرار گرفتند. بعضی ها کسب و کارشان متوقف بوده و بعضی ها درآمدشان پایین بوده است. این رسته های مختلف کارگاه های کوچک و متوسط هستند و بعضی ها بنگاه کار یک نفره، چندنفره و بعضی ها 50 نفر به بالا هستند.

روحانی گفت: تقریبا اشتغال سه میلیون و 200 هزار نفر وابسته به این گونه موارد است که زندگی آنها تحت فشار قرار گرفته است و ما در اینجا تصویب کردیم که برای همه این ها رقمی را مدنظر قرار دهیم و برای هر بنگاهی مشخص شده است و اعلام خواهد شد که چه مقدار به آنها پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: این پول برای کسانی است که اشتغال آنها فعال نبوده و کارگران خود را نگه داشتند تا بتوانند بنگاه های خود را به تدریج فعال کنند. البته این بنگاه ها همه یکسان نیستند. بنا شد دو دسته شود، آن بنگاه هایی که به دستور ستاد کرونا رسما تعطیل شده و آنها گفته شده که فعالیت نکنند و هنوز هم تعطیل هستند و حتی در سرانجام ماه فروردین که کسب و کارها فعال می شود چون آنها پرریسک خواهند بود بازهم تا اطلاع ثانوی فعال نخواهند شد. برای ما هم روشن نیست در ستاد کرونا در گروه های کارشناسی بحث می شود که چه زمانی می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس جمهور گفت: این موضوع را در ستاد ملی کرونا هم توضیح دادم که این بازگشایی پلکانی است و مردم توجه کنند. به خاطر شرایطی که داریم بازگشایی یکمرتبه امکان پذیر نیست. به همان اندازه که شرایط بهداشتی ما مهیاتر می شود و وزارت بهداشت و درمان به ما می گوید که شرایط بهتر شده است به همان نسبت می توانیم گشایش بیشتری ایجاد کنیم.

روحانی اضافه کرد: در عین حال مردم باید توجه کنند که هرکجا گشایشی حاصل می شود این به آن معنا نیست که اصولی که بهداشت و درمان به عنوان فاصله گذاری هوشمند مدنظر قرار داده است آن اصول به آن توجه نشود.

خبر در حال تکمیل

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 990

به "شرایط وام برای چهار میلیون خانوار به زودی اعلام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط وام برای چهار میلیون خانوار به زودی اعلام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید