شاهکار وزارت ورزش در استقلال، سه مدیرعامل، چهار سرمربی و بدون یک جام در سال 99! خبرنگاران

به گزارش مجله هدیه، باشگاه استقلال در سال 99 روزهای عجیبی را پشت سر گذاشت که مهمترین آن تغییرات پی در پی مدیریتی و همچنین اعضای کادر فنی بود.

شاهکار وزارت ورزش در استقلال، سه مدیرعامل، چهار سرمربی و بدون یک جام در سال 99! خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، سال 99 برای باشگاه استقلال مثل چندین سال اخیر سال پرباری از نظر پیروزیت و کسب جام نبود.آبی پوشان پایتخت در سال گذشته برای چندمین سال متوالی لیگ برتر را به رقیب دیرینه خود واگذار کردند. استقلال در لیگ برتر با آندره آ استراماچونی در اواسط سال 98 کار را خوب آغاز کرد اما در نهایت در شهریور ماه 99 به مقام دومی رسیدند. البته در آستانه کسب جام حذفی با اشتباه مدیریتی و البته زودرنجی فرهاد مجیدی قهرمانی را به تراکتور تقدیم کردند.

باشگاه پرطرفدار پایتخت از طرفی از مدیریت هم رویی خوش در این سال ندید. در اواخر سال 98 و درست در روزهایی که فتح الله زاده مدیریت این باشگاه را قبول کرد فقط حدود 20 روز در این باشگاه دوام آورد و در نهایت از سمت خود کنار رفت تا احمد سعادتمند با کلی سر و صدا وارد باشگاه گردد. وی که سابقه مدیریت در استقلال را نداشت با کلی سر و صدا و البته وعده های عظیم وارد باشگاه شد اما خیلی طول نکشید که این باشگاه با حواشی مختلف رو به رو شد.

مدیرعامل پیشین استقلال که با مجیدی لیگ و جام حذفی را از دست رفته دید بلافاصله مجید نامجو مطلق را سرمربی استقلال در لیگ قهرمانان کرد اما این تیم مثل سالهای گذشته در این جام هم پیروز نبود و با حذف مقابل نماینده ازبک به تهران بازگشت.چند روز قبل از این اتفاق، سروصدای جابجاییی توسط سعادتمند و دوستانش در هتل معروف، حسابی باشگاه را وارد حاشیه کرد.

مدیریت وقت استقلال به این نتیجه رسیده بود که اگر در فصل جابجایی سر و صدا داشته باشد عمر مدیریتش بیشتر خواهد شد اما عقد قراردادهای بسیار سنگین با بازیکنان، حضور افراد متفرقه در کنار این مدیر که مورد تائید وزارت ورزش نبودند، اختلافات گسترده با اعضای هیات مدیره و درگیری با فرهاد مجیدی که باعث از دست رفتن جام حذفی شد و از همه مهمتر وعده بازگرداندن استراماچونی و بازی با افکار عمومی آن هم در شرایطی که حضور مربی و بازیکن خارجی در ایران منع شده بود، همگی دست به دست هم داد تا وی در روز 9 مهرماه سال گذشته از سمت خود برکنار گردد.

بعد از جدایی سعادتمند احمد مددی معاون وی به عنوان سرپرست و چندی بعد به عنوان مدیرعامل انتخاب شد. البته مددی اختیار چندانی نداشت و اعضای هیات مدیره استقلال از همان ابتدا مخالف انتخاب وی به عنوان مدیرعامل بودند اما در نهایت به خواسته مجمع تن داده و وی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کردند. حضور مددی در استقلال چندان هم بی حاشیه نبود، وی قصد داشت برای آنکه به وزارت ورزش خودی نشان بدهد سعی کرد قرارداد بازیکنان را کاهش دهد اما این موضوع نه تنها واکنش مثبت نداشت بلکه حتی منجر به تنش شد تا جایی که بعضی بازیکنان در تمرین با این مدیر جر و بحث نموده و بعضی دیگر با رفت و آمدهای متعدد به باشگاه خواسته مدیرعامل را رد کردند.

مددی که فکری را با نظر هیات مدیره به عنوان سرمربی انتخاب نموده بود سعی کرد به نوعی برنامه های هیات مدیره را اجرا کند اما بعد از فقط 17 هفته به همکاری با این سرمربی خاتمه داد تا فرهاد مجیدی برای سومین بار راهنمایی این تیم را بپذیرد. البته مددی سعی داشت به هر شکل ممکن از مجیدی وعده قهرمانی بگیرد اما سرمربی فعلی آبی پوشان که خودش این تیم را نبسته بود بیان کرد به هیچ عنوان راضی نیست تا وعده ای بدهد که تا به حال هیچ مربی در آغاز کارش نداده است.

البته مددی برای آنکه مجیدی را مجاب به اجرای خواسته خود کند پای ساکت الهامی را هم به باشگاه استقلال باز کرد، او که همه چیز باشگاه را در اختیار کارگزار گذاشته به توصیه یکی از اعضای مهم این شرکت و با تماس مشاور هیات مدیره قصد داشت الهامی را سرمربی استقلال کند اما هیات مدیره استقلال با این خواسته مخالفت کرد تا باز هم مددی نتواند روی حرف مدییریان باشگاه حرفی بزند و در نهاییت با قراردادی 2.5 ساله مجیدی را سرمربی استقلال کرد.مجیدی در همان بدو ورودش به استقلال با تغییرات در کادر فنی و اضافه کردن نفراتی چون کمالوند و بهزاد نوشادی ضعف نیم فصل اول تیم فکری را پوشاند و در همان بازی های اول در لیگ مقابل فولاد و ماشین سازی و جام حذفی مقابل پیکان خوب نتیجه گرفت تا به این شکل سرنوشت سال 99 آبی پوشان به خاتمه برسد.

به این ترتیب استقلال در سالی که گذشت با کوهی از مسائل مدیریتی و جا به جایی های سرمربی روبرو شد و این تیم 4 مربی(مجیدی، نامجو مطلق، فکری و دوباره مجیدی) را روی نیمکت خود دید و 3 مدیرعامل روس جایگاه مدیریت این باشگاه نشستند. باید دید آبی پوشان در سال 1400 چه سرنوشتی را تجربه خواهند کرد.

فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1590

به "شاهکار وزارت ورزش در استقلال، سه مدیرعامل، چهار سرمربی و بدون یک جام در سال 99! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهکار وزارت ورزش در استقلال، سه مدیرعامل، چهار سرمربی و بدون یک جام در سال 99! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید