سودان جنگ زده، سیل زده شد

به گزارش مجله هدیه، در حالی که ارتش سودان و نیرو های شبه نظامی درگیر نبرد خونینی هستند، باران شدید به بیش از 500 خانه در شمال این کشور آسیب رساند.

سودان جنگ زده، سیل زده شد

به گزارش خبرنگاران، رسانه های دولتی روز دوشنبه گزارش دادند که باران های سیل آسا در دو روز گذشته به بیش از 500 خانه در شمال سودان و منطقه ها شمال شهر ام درمان آسیب رسانده است و نگرانی های گروه های امدادی مبنی بر اینکه این شرایط باعث تشدید مسائل این کشور جنگ زده می شود، افزایش داده است.

خبرگزاری دولتی SUNA گفت که تغییر الگو های آب و هوایی باعث شد که استان شمالی سودان در اثر باران شدید آسیب ببیند و به حداقل 464 خانه آسیب رساند. این رسانه اضافه نمود که حداقل 300 خانه تنها در شهر مروی در حدود 330 کیلومتری (210 مایلی) شهر خارطوم مرکز سودان آسیب دیده است.

خبرگزاری سودان منطقه وسیع هم مرز با مصر و لیبی را به عنوان یک منطقه بیابانی توصیف کرد که در گذشته به ندرت باران می بارید، اما در پنج سال گذشته شاهد باران های ویرانگر بوده است.

این تراژدی تقریباً چهار ماه پس از جنگ وحشیانه بین ارتش و نیرو های پشتیبانی سریع رخ می دهد که زیرساخت ها را تخریب کرده و میلیون ها نفر را در گرسنگی فرو برده است.

پزشکان و گروه های امدادی ماه ها هشدار داده اند که فصل بارانی سودان، که از ژوئن آغاز شد، می تواند فاجعه ای برای میلیون ها نفر دیگر باشد و خطر سوءتغذیه، بیماری های منتقله از طریق ناقلین و آوارگی را در سراسر کشور افزایش دهد.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، شیوع وبا و سرخک قبلاً در بخش هایی از این کشور گزارش شده است که دسترسی به آن برای مأموریت های امدادی تقریباً غیرممکن بوده است.

سازمان جهانی بهداشت گفت که بیش از 80 درصد از بیمارستان های سودان دیگر فعال نیستند، در حالی که تعداد معدودی از مراکز بهداشتی که به جای مانده اند اغلب مورد آتش سوزی قرار می گیرند و برای ارائه خدمات تلاش می کنند.

به گفته سازمان بین المللی مهاجرت، درگیری که در 15 آوریل در خارطوم، مرکز این کشور آغاز شد، بیش از سه میلیون نفر را در آواره کرده است و بسکمک از آن ها نیاز فوری به کمک دارند. طبق این گزارش، نزدیک به یک میلیون نفر دیگر در پی امنیت از مرز ها فرار کرده اند.

گروه های امدادی بار ها از چالش های امنیتی، موانع اداری و حملات هدفمندی که آن ها را از ارائه کمک های بسیار موردنیاز باز می دارد، شکایت دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 مرداد 1402 بروزرسانی: 18 مرداد 1402 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2324

به "سودان جنگ زده، سیل زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان جنگ زده، سیل زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید