سبد کالای فرهنگی باید در کنار سبد کالای اقتصادی باشد

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران/خراسان رضویمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سبد کالای فرهنگی باید در کنار سبد کالای اقتصادی جزء خرید خانواده ها قرار بگیرد.

سبد کالای فرهنگی باید در کنار سبد کالای اقتصادی باشد

به گزارش خبرنگاران، جعفر مروارید در آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه کتاب مشهد که شامگاه گذشته در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، مطرح نمود: این نمایشگاه از 8 آبان ماه آغاز شده و تا 15 آبان ماه ادامه خواهد داشت. بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب با شعار کتاب، پیشران مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی آغاز به کار می کند. با توجه به برنامه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استاندار خراسان رضوی، نگاه بر این بوده است که مقدمه یک توسعه اقتصادی متوازن، یک توسعه فرهنگی است و کتاب پیشران و بهترین ابزار و رسانه برای این توسعه فرهنگی است.

وی بیان نمود: این نمایشگاه صرفاً یک فروشگاه کتاب نیست بلکه یک کلان رویداد فرهنگی است. نقش گفتمان سازی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی و نقش گفت وگوها در مورد مفاهیم بنیادین فرهنگی شهر در طی این یک هفته در فضای نمایشگاه فراهم می شود.

مروارید اضافه نمود: بستری فراهم می شود که مولفان، صاحبان اندیشه و نظریه پردازان با تمام توان به گفت وگو بنشینند و فرصت و بهانه ای است که فرهنگ دوستان مشهدی و خراسانی با بازدید از 720 ناشر داخلی، 11 ناشر بین المللی، 80 کنندگی بین المللی، 12 نشر دیجیتال و غرفه های مرتبط، با فضای کتاب خوانی، فرهنگ کتابگردی و خرید کتاب و کتاب خوانی آشنا شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: ما نیازمند توسعه فرهنگ کتاب خوانی هستیم. نیازمند این هستیم که سبد کالای فرهنگی در کنار سبد کالای اقتصادی جزء خرید هفتگی و ماهیانه خانواده های ما قرار بگیرد.

مروارید گفت: از ویژگی های نمایشگاه کتاب امسال، باغ کتاب است. مفتخریم که با کمک نهادهای همکار، فضایی فراهم شده تا بچه ها و نوجوانان کشور که پایه و چشم انداز آینده جمهوری اسلامی هستند در یک فضای آماده، با سنت کتاب خوانی، تئاترها و نمایشنامه های در رابطه با کتاب آشنا شوند و در یک فضای نشاط اجتماعی، آشتی با کتاب را تجربه کنند.

وی مطرح نمود: امام رضا(ع) فرمودند:یکی از نشانه های عقل طلب علم و دانش به طور مستمر است و نمایشگاه کتاب بعد از دو ماه عزاداری، در آغاز ربیع الاول که ماه جشن اهل بیت است، سعی می کند به آموزه اهل بیت برای علم آموزی و طلب دانش عمل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان نمود: در کنار باغ کتاب، سرای اهل قلم، نشست های نخبگانی را با همکاری دانشگاه، حوزه و آموزش و پرورش برگزار می کند و شب های شعر شهرستان ها، جنگ های کودک و نوجوان و رونمایی های کتاب با کمک اداره کل کتابخانه ها در سرای اهل قلم برگزار می شود.

مروارید گفت: امسال حضور رسانه ها را نیز در نمایشگاه داریم و رسانه به منزله یک نهاد پیشرو اجتماعی به فرهنگ کتاب خوانی کمک می کند.

وی اظهار کرد: شانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال در همین جلسه برگزار شد و از 3 هزار 835 عنوان کتاب، پنج عنوان کتاب و یک ناشر توسط هیئت داوران برگزیده شدند که از آن ها تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان نمود: امسال در مجموع تخفیف 40 درصدی را خواهیم داشت که 20 درصد از طریق بن تامین می شود و 20 درصد تخفیف ناشران است. از مشهدی های فرهنگ دوست دعوت می کنم به همراه خانواده ها به نمایشگاه بیایند تا بتوانند کتاب های مورد نیاز خود را با بازید از این نمایشگاه تهیه کنند.

مروارید با بیان اینکه یکی از ثمرات فرهنگ رضوی، معارف رضوی است؛ گفت: امام رضا(ع)، امام گفت وگو بودند، هم گفت وگو را به ما یاد دادند، هم مناظره را آموختند و هم توجه به اقوال و اعتبار احسن را به عنوان یک فرهنگ شیعی و الهی نهادینه کردند. امیدوارم بتوانیم در این نمایشگاه عمل کننده به آموزه های درخشان اهل بیت در فضای سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 576

به "سبد کالای فرهنگی باید در کنار سبد کالای اقتصادی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبد کالای فرهنگی باید در کنار سبد کالای اقتصادی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید