رونمایی از 3 عنوان کتاب انتشارات جهاددانشگاهی

به گزارش مجله هدیه، طی مراسمی با حضور مسئولان جهاددانشگاهی و نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، از سه اثر منتشر شده در سازمان جهاد دانشگاهی استان رونمایی شد.

رونمایی از 3 عنوان کتاب انتشارات جهاددانشگاهی

ابراهیمی، در آیین رونمایی از تازه ترین کتاب های چاپ شده سازمان انتشارات جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، گفت: جهاددانشگاهی علاوه بر ارائه فعالیت هایی در حوزه آموزش و پژوهش، در حوزه فرهنگ نیز به عنوان یکی از ارکان مهم جامعه حضوری فعال دارد.

او با تاکید بر حمایت از مولفان در مجموعه جهاددانشگاهی، اضافه کرد: امروز سه عنوان کتاب که اخیرا در سازمان انتشارات این نهاد چاپ شده رونمایی می گردد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر ورود به حوزه های مختلف مرتبط با مسائل استان در سازمان انتشارات این نهاد، توضیح داد: بسیاری از مسائل فرهنگی در کشور راه حل های ساده تری دارد و یکی از راهبردی ترین آن ها اشاعه فرهنگ کتابخوانی و نشر کتاب های خوب و مفید است که در صورت نهادینه شدن این فرهنگ تاثیرات شگرف آن در جامعه نمایان خواهد شد.

او با تاکید بر استفاده از ظرفیت کتابخانه های عمومی برای مطالعه آثاری که خرید آن ممکن است برای بعضی مقدور نباشد، ادامه داد: خبرگزاری های ایسنا و ایکنا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ظرفیت بسیار مناسبی دارند.

ابراهیمی با تاکید بر سرمایه گذاری روی بچه ها برای ترویج کتابخوانی، ادامه داد: در سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان، جایگاه ویژه ای برای کتاب هایی که مروج فرهنگ و احتیاج های بومی استان هستند قائل هستیم.

او با بیان اینکه ترویج کتابخوانی، شاه کلید حل بسیاری از موضوعات است، توضیح داد: استفاده از فرهنگ کتابخوانی، راه حلی ساده، عملیاتی و ارزان بوده و تاثیر بسزایی در نسل آینده خواهد داشت.

ایجاد اتاق فکر های فرهنگی با همکاری جهاددانشگاهی و نهاد کتابخانه های عمومی

ظهوری، کارشناس امور همکاری های کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی نیز با تاکید بر توجه به زبان و ادبیات فارسی، اظهار کرد: ابن زبان مرز هویتی ماست که باید از آن پاسداری کنیم، اما متاسفانه مغفول مانده است.

او با بیان اینکه باید به این امر به عنوان متولیان فرهنگ بیشتر توجه کنیم، اضافه کرد: کتابخانه های عمومی استان و جهاد دانشگاهی از لحاظ ساختاری و اهداف سازمان قرابت بسیاری دارند که می توان با انعقاد تفاهم نامه هایی نقش های مشترک بسیاری را ایفا کرد.

ظهوری با بیان اینکه ضروری است برای اثرگذاری فعالیت ها، وارد حوزه نقد با حضور مولفان و نویسندگان شویم که با همکاری این دو نهاد امکان پذیر است، توضیح داد: باید دانایی وارد فرهنگ عامه گردد و راه اندازی اتاق فکر هایی با همکاری متولیان توسعه و نهاد های حاکمیتی یکی از مصادیق توجه به فرهنگ است.

او با تاکید بر دوری از قوانین زائد در حوزه کتابخوانی، یادآور شد: ضروری است کاری کرد تا کتاب در سبد خانواده ها قرار گیرد و از طرفی تبدیل به عرف اجتماعی گردد.

در این مراسم از سه کتاب دانش بومی و کاربرد های درمان گیاهان داوریی خراسان جنوبی، پرتوی نو به معادلات دیفرانسیل معمولی و مبانی و کاربرد میکرواینورتر فتوولتائیک که در سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان منتشر شده است، رونمایی شد.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2212

به "رونمایی از 3 عنوان کتاب انتشارات جهاددانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 3 عنوان کتاب انتشارات جهاددانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید