روند بازسازی در مناطق سیل زده خوزستان خوب پیش می رود

به گزارش مجله هدیه، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روند بازسازی در مناطق سیل زده خوزستان را خوب ارزیابی کرد .

روند بازسازی در مناطق سیل زده خوزستان خوب پیش می رود

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش ، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز دوشنبه در حاشیه سفر به روستاهای سیل زده بخش شاوور شوش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی و مسوولان در سیل امسال پای کار بودند گفت: با توجه به گستردگی میزان سیل در خوزستان و خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی، مزارع و زیرساخت ها، ارزیابی ما از روند بازسازی و نوسازی خوب است.

او با بیان اینکه مردم روستاهای سیل زده تاکنون از روند بازسازی رضایت دارند، اضافه کرد: امیدواریم با این روند بتوانیم تا سرانجام امسال نوسازی همه واحدهای مسکونی، زیرساخت ها و مدارس را به اتمام برسانیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این که هیچ مسئله ای در ارایه تسهیلات و یاری های بلاعوض در 2 بخش کشاورزی و مسکن وجود ندارد، بیان نمود: نقدینگی لازم تامین شده و در اختیار دستگاه های اجرایی مربوطه از جمله جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و... قرار داده شده است.

نجار توضیح داد: تنها در بحث زیرساخت ها با توجه به محدودیت های اقتصادی دولت، باید با حساب و کتاب بیشتری کار پیش برود و طرح ها تعریف گردد، البته در این حوزه طرح های ضروری در اولویت اتمام قرار گرفته و بخشی از طرح ها نیز با یاری خیران و بانک ها مثل احداث مدارس 6 کلاسه در دست انجام است.

او ادامه داد: از روزهای ابتدایی سیل کوشش شد با ایجاد مسکن اضطراری و فراهم کردن اجاره بها کسانی که مسکن آن ها قابل سکونت نبود سریعا استقرار یابند و بسته های لوازم خانگی به منازلی که تنها آب وارد آنها شده بود داده شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان نمود: درمجموع تمام کوشش ما این است در دوره های زمانی مختلف با بازدید از مناطق سیل زده مسائل را از نزدیک آنالیز و برطرف کنیم.

نجار با تشکر از کوشش و صبر مردم در مناطق سیل زده اضافه کرد: تمام امکانات و توان خود را برای برطرف مسائل مردم سیل زده به کار گرفته ایم.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور شامگاه شنبه وارد خوزستان شد، وی روز شنبه پس از حضور در آیین تحویل 18خودروی شستشوی معابر و بهره برداری از مرکز سیار فرماندهی مدیریت بحران خوزستان به شهرسیتان شوشتر رفت و از آخرین وضعیت روند بازسازی منازل سیل زده روستاهای شعیبیه شوشتر بازدید کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز دوشنبه به شهرستان شوش رفت و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام شوش و زیارت دانیال نبی از منازل و مدارس آسیب دیده در روستاهای بخش شاوور بازدید کرد و پس از آن از اهواز به تهران رفت.

سیل بهار امسال در حوضه های کرخه، کارون و دز 21 شهرستان را دچار آبگرفتگی کرد که دراثر این سیلاب 133 روستا به زیر آب رفت و 374 روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 556

به "روند بازسازی در مناطق سیل زده خوزستان خوب پیش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند بازسازی در مناطق سیل زده خوزستان خوب پیش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید