روش تازه شارژ بلیت مترو از فردا اول مهر در تهران

به گزارش مجله هدیه، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از شروع اجرای طرح کیف پول شهروندی در مرکز همزمان با سال تحصیلی تازه اطلاع داد.

روش تازه شارژ بلیت مترو از فردا اول مهر در تهران

به گزارش ایسنا سعید جهانی با اشاره به شروع فعالیت کیف پول شهروندی همزمان با شروع سال تحصیلی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ABT که پیش از این وعده اجرای آن را داده بودیم، پرداخت از این پس مبتنی بر کیف پول شهروندی خواهد بود که فاز اول این طرح در مترو اجرایی می گردد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران با بیان اینکه افراد می توانند به وسیله اپلیکیشن موبایل، کیف پول خود را شارژ نمایند، یادآور شد: با اجرای این طرح دیگر احتیاج به ایستادن در صف های طولانی برای شارژ کارت بلیت نیست و شهروندان پس از شارژ حساب خود در کیف پول شهروندی می توانند به وسیله QR کد پرداخت هزینه را در مترو انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه این امکان فراهم شده که کارت به کیف پول متصل گردد و در واقع شارژ کارت مبتنی بر شارژ کیف پول باشد، توضیح داد: بر اساس مصوبه جلسه یکصد و هفتاد و هشتم شورای اسلامی شهر تهران، هر شهروند با فعال کردن کیف پول در تلفن همراه خود، از 30 درصد تخفیف در ماه مهر برخوردار خواهد شد؛ پیش از این تخفیف استفاده از کیف پول 10 درصد مشخص شده بود که با مصوبه شورا به 30 درصد در ماه اول فصل پاییز رسید.

جهانی با اعلام اینکه طرح ABT از ابتدای مهرماه در تهران عملیاتی می گردد، گفت: در مرحله نخست در مترو و خطوط بی آرتی، شهروندان می توانند به وسیله کیف پول شهروندی حساب کارت بلیت خود را شارژ و مبالغ را پرداخت نمایند.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران با بیان اینکه اطلاع رسانی در سطح شهر در مورد نحوه دریافت اپلیکیشن کیف پول شهروندی در روز های پیش رو انجام خواهد شد، گفت: شهروندان می توانند با نصب اپلیکیشن از ابتدای مهرماه سطح جدیدی از خدمات رسانی را تجربه نمایند.

وی با تأکید بر اینکه کیف پول شهروندی سقف نامعتبر است، یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه بر حذف سقف اعتباری، در صورت مفقودی کارت بلیت امکان بازگشت اعتبار با ساز و کار های پیش بینی شده در اپلیکیشن وجود دارد و از طرفی دیگر استفاده از کیف پول شهروندی در چندین نقطه که به تدریج تحت پوشش طرح ABT قرار می گیرند، امکان پذیر می گردد.

جهانی اعلام نمود: این امکان وجود دارد که در صورت مفقود شدن کارت بلیت و جلوگیری از سوء استفاده سایر افراد از کارت مفقودی، شهروندان به راحتی با مراجعه به حساب کاربری خود، کارت را باطل نمایند.

بر اساس گزارش سایت شهر، بنابر اعلام شهردار تهران، ارائه 18 خدمت در مراکز خدماتی شهرداری از جمله مترو، بی آرتی، اتوبوس های خصوصی و ملکی، فروشگاه های شهروند، میادین میوه و تره بار و اماکن ورزشی به تدریج تحت پوشش طرح کیف پول شهروندی قرار خواهند گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2340

به "روش تازه شارژ بلیت مترو از فردا اول مهر در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش تازه شارژ بلیت مترو از فردا اول مهر در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید