روش تمیز کردن کله پاچه در خانه

به گزارش مجله هدیه، پاک کردن کله پاچه با دقت و حوصله در منزل، تنها راه مطمئن بودن از سلامتی کله پاچه است. نحوه تمیز کردن موهای کله پاچه نکاتی دارد که دانستن آن می تواند به شما در پاک کردن آن در منزل یاری زیادی کند.

روش تمیز کردن کله پاچه در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیتوته،کله پاچه یکی از غذا های سنتی مرسوم در خاورمیانه است که تقریبا روش طبخ مشابهی دارد و از پختن سر و دست و پای گوسفند درست می گردد.

روشهای از بین بردن موی کله پاچه

برای موزدایی کله پاچه ابتدا، آب را در یک قابلمه عظیم که کله در آن جا گردد بجوشانید. بعد از آن کله را در آب جوش قرار بدهید و چند دقیقه صبر کنید تا مو ها کاملا سست شوند.

سپس از طریق یک چاقو یا با دست موها را بکنید.

اگر کله تازه باشد مو های آن به راحتی در آب جوش جدا می شوند. پس از اینکه مو ها را جدا کردید برای از بین بردن مو های ریز به جامانده را با استفاده از یک کپسول فشار قوی یا در صورت عدم دسترسی به فشار قوی بر روی اجاق گاز، کله را روسوز (اسموکت) کنید.

با این کار هم مو های به جامانده از بین می رود و هم کبابی می گردد که در طعم و مزه آن تاثیر زیادی دارد. اسموکت کردن کله پاچه را هرگز در داخل خانه انجام ندهید و در محیطی باز این کار را انجام بدهید.

روش از بین بردن موهای کله پاچه

کل سطح کله را روسوز کنید و با چاقو به آرامی روی آن بکشید تا لایه سوخته و سوختگی ناشی از موها را روی آن بخراشید.

پس از اسموکت کردن کله، یک نایلون روی زمین پهن کنید، کله را از پشت سر در دست بگیرید و از سمت بینی محکم به زمین بکوبید؛ این کار را چند بار تکرار کنید. و بعد شلنگ آب را داخل مجرای نای موجود در پشت کله قرار بدهید و آب را با فشار خیلی زیاد در مجاری وارد کنید تا از بینی خارج شده و بینی و مجاری آن ها کاملا تمیز گردد.

سپس گوش های آن را جدا کنید (زیرا گوش ها قابل خوردن نیستند).با یک چاقوی تیز، پوست صورت را در دو طرف لب برش بدهید و سپس با فشار دو دست، فک بالا و پایین را بکشید تا جدا شوند. کله را از فاصله دو فک تا انتهای سر ببرید تا به دو نیم تقسیم گردد.

سپس با یک برس یا مسواک زبر روی زبان و دندان ها بکشید تا تمیز شوند. اگر دوست ندارید می توانید دندان ها را با انبردست بکشید.

روش پاک کردن پاچه

برای شستن پاچه ها هم تا حدودی مانند تمیز کردن کله باید عمل کنید به این صورت که ابتدا پاچه ها را در آب جوش قرار بدهید و مو های آن را با چاقو یا دست بکنید.

پاچه را در دست بگیرید و با چاقو سُم آن را درآورید. سم را مانند کفش جدا کنید، نیازی به بریده شدن توسط چاقو نیست فقط کافیست که چاقو را داخل سم بیاندازید و فشار دهید تا خارج گردد.

سپس پاچه ها را اسموکت کنید تا مو های به جامانده بسوزند و با چاقو به آرامی روی پوست آن بکشید تا لایه سوخته آن خراشیده گردد. کیسه مویی موجود در زیر پوست شیار بین کف پاهاش را با چاقو خارج کنید. اگر آنجا مویی هم هست آن ها را بسوزانید یا با چاقو جدا کنید.

پس از طی مراحل بالا برای پاک کردن کله پاچه، در یک قابلمه عظیم آب سرد بریزید و کله پاچه را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید. سپس با چاقو به آرامی روی سطح کله و پاچه ها بکشید تا اگر آثار سوختگی روی آن است از بین برود.

در آخر همه قسمت ها را یکی یکی زیر آب سرد، تمیز بشویید. کله پاچه برای پختن آماده است و شما می توانید برای تهیه کله پاچه خوشمزه در منزل اقدام کنید.

آماده شدن کله پاچه برای پختن

اگر با روش بالا باز هم موهای آن را نتوانستید از بین ببرید و حوصله نداشتید روی آن با تیغ یا ژیلتی که استفاده نکرده باشید بکشید. اما همان طور که گفته شد اسموک کردن را انجام بدهید زیرا این کار باعث خوشمزه شدن کله پاچه تان بعد از پخت می گردد.

می توانید بعد از سرد شدن کله پاچه را درون نایلونی قرار بدهید و داخل فریزر بگذارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1266

به "روش تمیز کردن کله پاچه در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش تمیز کردن کله پاچه در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید