خبرنگاران نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: ترامپ از اتحاد ترکیه و القاعده حمایت نکند

به گزارش مجله هدیه، تهران- خبرنگاران- تولسی گابارد نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور به جای حمایت از ترکیه و القاعده در سوریه باید بر مبارزه با ویروس کرونا تمرکز کند.

خبرنگاران نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: ترامپ از اتحاد ترکیه و القاعده حمایت نکند

این نماینده دموکرات ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان یکشنبه در توئیتی نوشت: به جای آنکه در راستای حمایت از اتحاد القاعده- ترکیه با روسیه و سوریه وارد جنگ شوی، بهتر است که بر جنگ با کرونا تمرکز کنی.

ترامپ در ابتدا کرونا را کم اهمیت جلوه داده بود اما با گسترش این ویروس، آمریکایی ها مجبور به شروع اقداماتی برای مقابله با آن شدند.

الکس آزار (Alex Azar) وزیر بهداشت آمریکا خطر ابتلا به کرونا را برای شهروندان آمریکایی در شرایط کنونی پایین دانست اما گفت: شرایط می تواند بسرعت تغییر کند و شاهد موارد بیشتری از ابتلا در این کشور باشیم.

تنها ساعاتی بعد از جان باختن نخستین مورد از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، ترامپ شامگاه شنبه 10 اسفندماه برای مهار این ویروس مرگبار از تمدید اعمال محدودیت سفر به ایالات متحده اطلاع داد.

کاخ سفید مدعی است که شیوع کرونا را تحت کنترل در آورده اما ارتش آمریکا در خصوص خطرناک بودن این ویروس به نظامیان خود در سراسر دنیا هشدار داده است.

هشدار گابارد در حالی است که آمریکا در بحران جاری میان ترکیه و سوریه به حمایت از آنکارا روی آورده است.

دور تازه تنش ها بین ترکیه و سوریه در پی کشته شدن 34 نظامی ترکیه ای در حمله هوایی در ادلب سوریه اوج گرفت.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه گفت؛ واشنگتن میخواهد برای حمایت از ترکیه در مقابله با دولت سوریه در استان ادلب، به صورت فوری یاری اطلاعاتی و تجهیزات در اختیار آنکارا بگذارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 901

به "خبرنگاران نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: ترامپ از اتحاد ترکیه و القاعده حمایت نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: ترامپ از اتحاد ترکیه و القاعده حمایت نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید