خبرنگاران میانگین بارش ها در چهارمحال و بختیاری به 472 میلیمتر رسید

به گزارش مجله هدیه، شهرکرد- خبرنگاران- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با احتساب بارش های سامانه اخیر، میانگین بارش های سال آبی استان به 472 میلیمتر رسید.

خبرنگاران میانگین بارش ها در چهارمحال و بختیاری به 472 میلیمتر رسید

مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این بارش ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 40 درصدی و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت با کاهش 9 درصدی روبرو است.

وی ادامه داد: طی سامانه بارشی اخیر بیشترین بارش در شهرستان کوهرنگ با 61 میلیمتر به ثبت رسید و پس از آن مالخلیفه با 48 میلیمتر، لردگان با23 میلیمتر، فارسان 21 میلیمتر، اردل 20 میلیمتر، شهرکرد 15 میلیمتر، بن و بروجن 14 میلیمتر و سامان با 10 میلیمتر بیشترین بارش های استان را به خود اختصاص دادند.

قطره سامانی ، از تقویت سامانه بارشی فعال در استان برای روز شنبه اطلاع داد و گفت: این سامانه در کوهرنگ، بازفت، اردل، میانکوه و لردگان شدت بیشتری دارد و سپس روز یکشنبه 24 فروردین تضعیف شده و محدود به بارش های رگباری می گردد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: برای صبح روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری کاهش دما پیش بینی می گردد و پس از آن در انتهای هفته سامانه بارشی جدیدی استان را فرا می گیرد.

به گزارش خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش ها در این استان، استان های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1003

به "خبرنگاران میانگین بارش ها در چهارمحال و بختیاری به 472 میلیمتر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میانگین بارش ها در چهارمحال و بختیاری به 472 میلیمتر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید