خبرنگاران فاز نهایی آزمایش بالینی واکسن ضد کرونا چین در ازبکستان اجرا می گردد

به گزارش مجله هدیه، تهران- خبرنگاران- فاز سوم و نهایی آزمایش های بالینی یک واکسن ضد کرونای فراوری چین بزودی در ازبکستان اجرایی خواهد شد.

خبرنگاران فاز نهایی آزمایش بالینی واکسن ضد کرونا چین در ازبکستان اجرا می گردد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری شینهوا روز دوشنبه گزارش کرد بر این اساس ازبکستان به عنوان پنجمین کشور نامزد شده برای آنالیز واکسن های کرونای فراوریی چین، وارد آخرین مراحل مربوط به آزمایش های انسانی این واکسن ها می گردد.

بر اساس این خبر، 5 هزار داوطلب ازبک با رده های سنی 18 تا 59 سال در فاز سوم آزمایش های بالینی واکسن های ضد کرونای چین شرکت خواهند کرد؛ این فرایند آزمایشی یک سال طول خواهد کشید.

در کنار واکسن های آزمایشی فراوری شده توسط شرکت داروسازی Anhui Zhifei Longcom چین، چندین کارشناس چینی که ماموریت نظارت بر شرکت کنندگان آزمایش های بالینی و آموزش پزشکان ازبکی را بر عهده دارند، به ازبکستان سفر نموده اند.

تا کنون در ازبکستان 69 هزار و 830 نفر به کرونا مبتلا شده و 594 نفر هم جان باخته اند، در این کشور 67 هزار و 92 بیمار مبتلا به کرونا نیز بهبود پیدا نموده اند.

واکسن های ضد کرونا ساخت چین در چند کشور دیگر در حال آزمایش فاز سوم و نهایی هستند.

اما در پکن رادیو بین المللی چین از تصمیم پکن برای ارتقاء امکانات و بازسازی 17 کلینیک تب تا قبل از سرانجام ماه جاری میلادی (نوامبر) خبر داده و نوشته است این فرایند با هدف کوشش برای تقویت ظرفیت های شهر پکن در جهت جلوگیری و کنترل بیماری کووید-19 در فصل های زمستان و بهار پیش رو اجرایی می گردد.

بر این اساس، فرایند بازسازی این 17 کلینیک در مراحل سرانجامی است و به این ترتیب، امکان انجام آزمایش های سریع اسید نوکلئیک برای تشخیص کرونا در این کلینیک ها و بدنبال آن کاهش خطر عفونت ها فراهم است.

کلینیک های ارتقاء یافته و به روز شده تب در شهر پکن پایتخت چین به اتاق های مستقل برای انجام سی تی اسکن، بخش های قرنطینه و آزمایشگاه های مسئول انجام آزمایش های اسید نوکلئیک مجهز خواهند شد تا بیماران در عرض چند ساعت امکان دسترسی به خدمات اسکن و نتایج حاصل از آن را داشته باشند در این بیمارستان ها بخش های امن، بخش های آلوده و نیمه آلوده از یکدیگر جدا شده اند که این فرایند نیز با هدف جلوگیری از انتقال عفونت های ویروسی داخل فضای بیمارستان اجرایی شده است.

علاوه براین، عناصر هوشمند از جمله توزیع اتوماتیک دارو و امکان مشاوره از راه دور بین پزشکان نیز در این کلینیک ها راه اندازی خواهد شد تا به فرایند تشخیص بیماری یاری گردد.

بر اساس این خبر، کلینیک های به روز شده تب در شهر پکن به عنوان پاسگاه های مرزی جهت تقویت خط اول دفاعی این شهر در برابر همه گیری کرونا فعالیت خواهند کرد آن هم در شرایطی که پکن با خطرهای ترکیبی ناشی از کووید-19 و همچنین سایر بیماریهای ناشی از عفونت های تنفسی در فصل های زمستان و بهار روبرو است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1370

به "خبرنگاران فاز نهایی آزمایش بالینی واکسن ضد کرونا چین در ازبکستان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فاز نهایی آزمایش بالینی واکسن ضد کرونا چین در ازبکستان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید