خبرنگاران سامانه نسخه الکترونیک، زمینه تحول اساسی در مدیریت خدمات درمانی است

به گزارش مجله هدیه، زنجان - خبرنگاران - مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: با توقف صدور دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی مراجعات غیرضروری مردم به شعب و کارگزاری ها و ازدحام در این مراکز کاهش می یابد و در کنار آن با توجه به ایجاد سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی زمینه تحول اساسی در مدیریت خدمات درمانی فراهم می گردد.

خبرنگاران سامانه نسخه الکترونیک، زمینه تحول اساسی در مدیریت خدمات درمانی است

دکتر علی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به ایجاد سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی و تمهیدات فراهم شده برای استفاده از این سامانه انتظار می رود که پزشکان و تمامی درمانگران به مرور استفاده از این سامانه را جایگزین روش های سنتی نسخه نویسی و نسخه پیچی نمایند تا اوراق کاغذی در آینده نزدیک از تمامی فرآیندهای مرتبط با حوزه درمان حذف گردد.

وی با بیان اینکه به رغم توقف صدور دفترچه های کاغذی، اوراق دفترچه های دراختیار بیمه شدگان تأمین اجتماعی معتبر و قابل استفاده است اضافه نمود: پس از اتمام اوراق دفترچه ها دیگر احتیاجی به دریافت دفترچه جدید نیست.

این مسوول ادامه داد: بیمه شدگانی که اوراق دفترچه درمانی آنها به اتمام می رسد می توانند در مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه های بیمه را ارائه داده و از خدمات درمانی مورد احتیاج با پوشش تأمین اجتماعی استفاده نمایند.

وی با اشاره به روش های استحقاق سنجی 6 گانه سازمان گفت: پزشکان، داروخانه ها و تمامی مراکز درمانی و پاراکلینیکی می توانند به وسیله کدهای دستوری USSD، پیامک و سامانه های اینترنتی که طی ماه های گذشته به آنها اعلام شده، بیمه شدگان تامین اجتماعی را شناسایی نمایند و خدمات مورد احتیاج آنها را براساس ضوابط ارائه دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد: با توجه به اعلام قبلی تامین اجتماعی مبنی بر توقف صدور دفترچه های کاغذی، از روز شنبه دوم اسفند، دفترچه های کاغذی به وسیله شعب و کارگزاری ها صادر نمی گردد بیمه شدگان عزیز برای دریافت دفترچه جدید به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه ننمایند.

به گفته وی، 230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان زنجان طرف قرارداد تأمین اجتماعی هستند.

این مسوول گفت: سازمان تامین اجتماعی با تحت پوشش قرار دادن 44 میلیون نفر خدمات مورد احتیاج خود را در قالب های گوناگون به گروه های هدف در کشور ارائه می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1568

به "خبرنگاران سامانه نسخه الکترونیک، زمینه تحول اساسی در مدیریت خدمات درمانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه نسخه الکترونیک، زمینه تحول اساسی در مدیریت خدمات درمانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید