خبرنگاران افت شاخص اصلی بورس کشورهای عربی منطقه خلیج فارس

به گزارش مجله هدیه، تهران- خبرنگاران- بازار بورس کشورهای عربی منطقه خلیج فارس روز یکشنبه با سقوط ارزش سهام شرکت های عظیم آنها، همراه شد.

خبرنگاران افت شاخص اصلی بورس کشورهای عربی منطقه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری رویترز، شاخص بورس کویت با 3.2 درصد کاهش، شاهد بیشترین افت ارزش از ابتدای ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) بود.

بر اساس این گزارش، سهام بانک ملی و خانه اقتصادی کویت به ترتیب با چهار و 3.8 درصد کاهش، بیشترین تأثیر را در پایین آمدن شاخص بورس کویت داشتند.

شاخص اصلی بورس عربستان سعودی نیز 0.2 درصد کاهش داشت. سهام بانک سعودی- فرانسوی 2.2 درصد و شرکت صنایع شیمیایی عربستان (سابک) نیز 0.6 درصد کاهش داشت.

در امارات متحده عربی نیز شاخص اصلی بورس دبی به دلیل سقوط 4.8 درصدی سهام شرکت سرمایه گذاری دبی، 0.5 درصد کاهش یافت. شاخص بورس ابوظبی نیز 0.4 درصد کاهش داشت.

بورس قطر نیز روز یکشنبه شاهد کاهش 0.5 درصدی بود و ارزش سهام صنایع پتروشیمی قطر با کاهش 1.9 درصد و سهام شرکت آب و برق قطر نیز با کاهش 2 درصدی بیشترین کاهش ارزش را در معاملات روز یکشنبه داشتند.

افت شاخص بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس در حالی رخ داده است که این کشورها با پیامدهای منفی حاصل از شیوع ویروس کرونا در اقتصاد و بازارهای محلی روبرو بوده و بعضی از آنها مانند عربستان به دنبال کاهش شدید هزینه های دولت هستند.

محمد الجدعان وزیر دارایی سعودی پیش تر گفته بود: عربستان در سایه کاهش درآمد ملی در نتیجه بحران کرونا، اقدامات دردناکی را برای کاهش هزینه ها اتخاذ خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1109

به "خبرنگاران افت شاخص اصلی بورس کشورهای عربی منطقه خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افت شاخص اصلی بورس کشورهای عربی منطقه خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید