حمایت دو دستگاه اجرایی خراسان رضوی از سینمادارها در شرایط کرونایی

به گزارش مجله هدیه، اداره ارشاد خراسان رضوی و شهرداری مشهد با پیش خرید بلیت سینما های خراسان رضوی از سینماداران حمایت اقتصادی کردند.

حمایت دو دستگاه اجرایی خراسان رضوی از سینمادارها در شرایط کرونایی

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش ، حجت طباطبایی رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در زمان کرونا عایدی سینما به یک سوم تقلیل پیدا نموده است یعنی اگر قرار بوده همان یک سوم با وجود فاصله گذاری ها به سالن های سینما بیایند با این شرایط به یک پنجم کاهش پیدا نموده اند مثلا اگر قبلا عایدی سینما 100 درصد بوده الان به 10 تا 20 درصد رسیده است.

او به هزینه نگهداری از یک سالن نمایش اشاره نمود و اضافه نمود: ازآن جایی که بعضی از سالن های سینما مربوط به بخش خصوصی است و در ملک استیجاری هستند یعنی علاوه بر اینکه باید حقوق کارکنان و هزینه های جاریشان رابدهند مجبور هستند بهای ملکشان را هم بپردازند و، چون هر سالن متغیر های متفاوتی از جمله اندازه حقوق دارند بنابراین نمی گردد به قاطعیت رقم مشخصی را گفت.

رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: فقط 50 درصد از کل عایدی سینما در هر روز متعلق به سینما است و بقیه آن متعلق به فیلمساز یا شرکت پخش است بنابراین وقتی میگویم عایدی سینما در حال حاضر به یک پنجم رسیده است میگردد به راحتی متوجه شد که چه اندازه از این اندازه عایدی سهم سینما دار است.

طباطبایی درباره حمایت از سالن های سینما اعلام کرد: اتفاقی که در این مدت برای خراسان رضوی افتاد که مطمئنا در هیچ کجای ایران اجرایی نشد این بود که شهرداری مشهد با همکاری اداره ارشاد استان مباردت به خرید تعدادی از بلیت سینما های مختلف را برای یک سال آینده پیش خرید کردند و، چون مبلغ زودتر به دست سینمادار رسید توانست یاری شایانی در این تعطیلی های سینما به سینما دار بکند.

منبع: قدس آنلاین

/م. م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1820

به "حمایت دو دستگاه اجرایی خراسان رضوی از سینمادارها در شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت دو دستگاه اجرایی خراسان رضوی از سینمادارها در شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید