تیم استیضاح کننده ترامپ: جمهوری خواستار مدارک را پنهان کردند

به گزارش مجله هدیه، مدیریت کنندگان دموکرات دادگاه استیضاح دوم رئیس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر نقض قانون اساسی توسط وی، گفتند مدارک غیرقابل انکاری از دخالت او در حمله به کنگره وجود داشت ولی جمهوری خواستار آن مدارک را پنهان کردند.

تیم استیضاح کننده ترامپ: جمهوری خواستار مدارک را پنهان کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تیم استیضاح کننده دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، بامداد یکشنبه بعد از تبرئه شدن وی با رأی جمهوری خواستار، نشست خبری برگزار کردند.

به نوشته رسانه های آمریکایی، اعضای این گروه در نشست خبری گفت: مدارک غیرقابل انکاری از دخالت ترامپ در تحریک آشوب و حمله به کنگره وجود دارد... ما از خانه خود دفاع کردیم. او (ترامپ) قانون اساسی ما را نقض کرد و ما از قانون اساسی دفاع کردیم.

جیمی راسکین یکی از اعضای ارشد تیم استیضاح با انتقاد از دفاع میچ مک کانل رهبر جمهوری خواستار سنا از ترامپ در جلسه استیضاح، شرح داد: از نظر دنیا و کشورمان، با قاطعیت حقایق در این پرونده را اثبات کردیم. اما مک کانل (رهبر جمهوری خواستار) آنها را پنهان کرد.

راسکین همچنین اضافه نمود: 43 سناتور [با رأی منفی خود] گفتند که هرچقدر هم دلیل و مدرک بیاورید، باز هم فرقی نمی کند، زیرا اعتقاد نداشتند که رئیس جمهور (ترامپ) در حوزه صلاحیت سنا واقع شده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این نشست خبری گفت: چیزی که امروز شاهد آن بودیم، یک عده جمهوری خواه بزدل بود! جمهوری خواستاری که ترامپ را در جلسه [استیضاح] سنا محکوم نکردند، از قانون اساسی، کشور و مردم خود دست کشیدند.

پلوسی در ادامه توضیح داد: دروغ های عظیم [ترامپ] درباره تقلب در نتایج انتخابات، مهاجمان را به حمله به کنگره تحریک کرد.

سناتورهای آمریکایی بامداد یکشنبه طی رأی گیری در جریان پنجمین روز آنالیز دومین استیضاح رئیس جمهور سابق این کشور، او را از اتهامات تبرئه کردند.

اتهام مطرح شده علیه ترامپ در طرح استیضاح دوم، تحریک به شورش معرفی شده و به اقدام او در تحریک هوادارانش برای حمله به ساختمان کنگره در جلسه 6 ژانویه، هنگام شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات مربوط می گردد.

سناتورهای جمهوری خواه در حالی از رئیس جمهور سابق هم حزبی خود دفاع کردند که سه روز پیش، مدیریت کنندگان دادگاه استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا، فیلم های بهت آوری از روز حمله حامیان وی به ساختمان کنگره، ضرب و شتم مأموران پلیس و گریختن هراسان مسئولان آمریکایی از جمله معاون رئیس جمهور سابق منتشر کردند.

این تبرئه در حالی انجام شد که مدیریت کنندگان دموکرات دادگاه استیضاح ترامپ پیشتر هشدار دادنده بودند اگر او در این دادگاه محکوم نگردد، می تواند دوباره حمله به ساختمان کنگره را تکرار کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1534

به "تیم استیضاح کننده ترامپ: جمهوری خواستار مدارک را پنهان کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم استیضاح کننده ترامپ: جمهوری خواستار مدارک را پنهان کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید