کاخ سفید: درِ مذاکره با کره شمالی همچنان باز است

به گزارش مجله هدیه، سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد، آمریکا همچنان تمایل دارد تا با کره شمالی در هر زمان و هر مکانی نشستی برگزار کند.

کاخ سفید: درِ مذاکره با کره شمالی همچنان باز است

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری گفت: با این حال کره شمالی همچنان پاسخی به پیشنهادات آمریکا نداده است.

وی اضافه نمود: ما در مذاکرات را باز گذاشته ایم و به وسیله کانال هایمان ارتباط برقرار نموده ایم. کره شمالی هنوز هیچ پاسخی به پیشنهاد ما نداده است.

سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی ابتدا در ماه ژوئن این پیشنهاد را عنوان کرد که واشنگتن آماده است هر زمان و هر کجا و بدون هیچ پیش شرطی با مقامات کره شمالی نشستی برگزار کند.

کره شمالی این پیشنهاد و چندین پیشنهاد دیگر دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را که از زمان روی کار آمدنش در ماه ژانویه مطرح نموده بود، رد نموده است.

اظهارات ساکی پس از آن مطرح شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی به شورای حکامش بیان کرد که کره شمالی ظاهرا راکتور اتمی اش را که پلوتونیوم فراوری می نماید، مجددا فعال نموده است.

ساکی پیش تر گفته بود که این گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی بر لزوم مبرم از سر گیری مذاکرات با کره شمالی تاکید می نماید.

وی اضافه نمود: ما از گزارشات اخیر آگاه هستیم و همکاری نزدیکی با متحدان و شرکایمان درخصوص این تحولات و بعلاوه ارزیابی آنها داریم.

از زمان نشست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فوریه 2019 میلادی در هانوی که بدون توافقی انتها یافت، پیونگ یانگ از شرکت در مذاکرات خلع تسلیحات اتمی با آمریکا اجتناب نموده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1831

به "کاخ سفید: درِ مذاکره با کره شمالی همچنان باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: درِ مذاکره با کره شمالی همچنان باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید