شرح پلیس درباره دستگیری اتباع غیرمجاز افغانستانی

به گزارش مجله هدیه، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی در شرح دستگیری عده ای از اتباع غیرمجاز به وسیله پلیس در مقابل سفارت افغانستان گفت: اصل اموضوع با آنچه که در فضای مجازی بازتاب یافته، فرق دارد.

شرح پلیس درباره دستگیری اتباع غیرمجاز افغانستانی

به گزارش خبرنگاران، سردار صادق رضادوست روز یکشنبه در تبادل نظر با ایرنا در خصوص علل بازداشت تعدادی از اتباع افغانستان در نزدیکی سفارت این کشور اضافه نمود: خودروی حامل اتباع خارجی غیرمجاز که در خیابان های اطراف منطقه سفارت دستگیر شده بودند در حال عبور از خیابان مقابل سفارت بود که مأموران داخل خودروی مذکور، با مشاهده تجمع جمعیت و شلوغی در مقابل سفارت افغانستان و با این گمان که ممکن است این شلوغی غیر عادی باشد، توقف کوتاهی نموده و برای آنالیز موضوع لحظاتی از خودرو پیاده می شوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بعضی کارکنان سفارت افغانستان با این تصور که افراد داخل اتوبوس، از اتباع مقابل سفارت که برای انجام امورات اداری و شخصی مراجعه نموده اند در خودروی پلیس هستند با ماموران وارد بحث می شوند و با این سوءتفاهم، مشاجره ای صورت می گیرد که در نهایت مشکل برطرف می گردد.

سردار رضا دوست توضیح داد: پلیس در حال آنالیز ابعاد موضوع بوده و در صورت وجود تخلف یا هرگونه بی مبالاتی در این خصوص با خاطیان برخورد لازم صورت می گیرد.

وی تاکید نمود: اتباع حاضر در کشور میهمانان عزیز جمهوری اسلامی ایران هستند و طی این سال ها ثابت شده که پلیس خدمات بسیار مناسبی را به آنها ارائه نموده و همیشه با رایزنی های مستمر با مسئولان آن کشور، سعی در ارائه خدمات بهتر به این عزیزان دارد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تاکید نمود: پیگیر جدی این موضوع تا حصول نتیجه هستیم و این گونه موضوعات سطحی نمی تواند به روابط برادرانه و بسیار خوب دو کشورخدشه ای وارد کند.

به گفته وی، روابط و تعاملات ایران و افغانستان خوب و محبت آمیز است.

سردار رضادوست ادامه داد: روابط دو ملت افغانستان و ایران که ناشی از پیوندهای عمیق تاریخی، مذهبی و فرهنگی است ناگستنی است و فرصت طلبان نمی توانند با موج سواری رسانه ای و سوءاستفاده از این گونه موضوعات سطحی به اهداف مغرضانه سیاسی خود دست یابند و خدشه ای به پیوند این دو دولت و ملت برادر و همسایه وارد نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1772

به "شرح پلیس درباره دستگیری اتباع غیرمجاز افغانستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح پلیس درباره دستگیری اتباع غیرمجاز افغانستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید