بار مجاز و اندازه بار کابین در سفرهای هوایی

به گزارش مجله هدیه، در حمل و نقل تجاری، عمدتا در خطوط هوایی بار مجاز، مقدار بار کابین و چمدان­ های ثبت شده که شرکت به هر مسافر اجازه می­دهد با خود همراه داشته باشد. برای مقدار باری که رایگان می توانید ببرید محدودیت ­هایی وجود دارد.

بار مجاز و اندازه بار کابین در سفرهای هوایی

محدودیت­ ها در خطوط هوایی مختلف فرق دارد و بستگی به کلاس، نوع بلیط، مبدا و مقصد پرواز دارد. اگر یک پرواز با پرواز دیگری رزرو شده باشد ممکن است محدودیت­ های متفاوتی داشته باشد (برای مثال اگر پرواز دیگری در یک بلیط یرای یک پرواز طولانی رزرو شده باشد). شرایط باری دقیق در اطلاعات بلیط آنلاین ذکر شده است. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

انواع چمدان

در هواپیما دو نوع چمدان وجود دارد که به طور متفاوت مورد بررسی قرار می­گیرند: چمدان­ های ثبت شده و بار کابین. برای هر دو نوع شرکت­ های حمل و نقل هوایی قوانین وزن و مقدار دارند.

برای چمدان­ های ثبت شده که در هواپیما نگهداری می­ شوند قوانین محدودیت وزن وجود دارد. همه چمدان ­ها از طریق شرکت هواپیمایی مورد بررسی قرار می­ گیرند و اگر بار بیش از حد مجاز باشد مسافر را از مطلع می­ کنند.

بار کابین در مقدار محدود می­ شوند. کیف­ها در ابعاد یا مقدار ­گیری کلی (طول، عرض، ارتفاع) دارای محدودیت هستند. البته محدودیت­ های دیگری نیز برای نوع باری که می­برید وجود خواهد داشت.

قوانین یاتا در مورد بار مجاز و مقدار بار کابین

انجمن بین­ المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) توصیه­ هایی برای محدود کردن چمدان­ ها و بار کابین ارائه می ­دهد. برخی از شرکت­ ها به آن احترام می­ گذارند، برخی تاحدودی و برخی اصلا این توصیه­ ها را به کار نمی­گیرند.

برای چمدان­ها حداکثر وزن 23 کیلوگرم (50.71 پوند)، محدوده وزن تا 32 کیلوگرم (70.55 پوند) و برای مقدار ، ابعاد 158 سانتی­متر (6202 اینچ) طول + عرض + ارتفاع و محدوده 203 سانتی­متر (تقریبا 80 اینچ) توصیه می­ شود. محدودیت 23 کیلوگرم به دلیل وجود مقدار مشابه در مقررات ایمنی و بهداشت توصیه می­شود.

به دلیل تنوع در بار کابین یاتا در سال 2015 یک توصیه ­نامه برای محدودیت مقدار بار کابین منتشر کرد. در این نوشته حداکثر مقدار بار کابین 55 سانتی متر (21.65 اینچ) طول، 35 سانتی متر (13.78 اینچ) عرض و 20 سانتی متر (7.87 اینچ) عمق است. اگر این الزامات برآورده شود روی بار علامت IATA cabin OK زده می­ شود. این حدود دقیق­تر از بیشتر خطوط هوایی حال حاضر دنیا است بنابراین اگر باری دارای این علامت باشد تقریبا در همه هواپیماها اجازه ورود دارد. قوانین پرداخت خسارت تاخیر یا گم شدن چمدان

بار مجاز و مقدار بار کابین در خطوط هوایی ایران

وزن مجاز برای چمدان در بلیط مسافر ذکر شده است و اگر مسافر بیش از این مقدار بار داشته باشد باید هزینه سنگینی برای بار اضافی در مبدا پرداخت کند. شرکت هواپیمایی ایران ایر برای چمدان­ ها حداکثر وزن مجاز هر چمدان 23 کیلو را درنظر گرفته و برای بار کابین، بار مجاز مسافران داخل کابین بیان می­کند بار کابین باید به راحتی در قفسه بار بالای سر مسافر جا شود مقدار بار کابینباید کمتر از 56 سانتی متر طول در 45 سانتی متر عرض به ارتفاع 25 سانتی مترباشد. پذیرش چمدان در مسیرهای به و از کانادا و امریکا تابع مقررات خاص می باشد.

به محموله­ های شکننده یا محموله­ هایی که بد بسته ­بندی شده­اند برچسب مخصوص داده می ­شود. به شما توصیه می­ شود اگر بار بیش از حد استاندارد دارید حتما با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای دریافت توصیه ­های کارشناسان تماس بگیرید.

هر یک از محموله ­های تحویل داده شده از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یک برچسب دارد که بطور واضح نام و مقصد نهایی مسافر در آن ذکر شده است. اگر دو یا چند مسافر از یک خانواده با یک مقصد و یک پرواز باشند می ­توانند بار خود را به اشتراک بگذارند در این صورت برای آنها مجموع بار مجاز محاسبه خواهد شد.

نکته مهم: اقلام زیر را را در چمدان­ های ثبت شدن می ­دهید، قرار ندهید: اقلام با ارزش مانند پول نفد، جواهرات وطلا، فلزات باارزش، اسکناس، اسناد، تضمین ­های بانکی، سوییچ ماشین، کلید، لپ تاپ، تلفن همراه، دوربین، کارت بانکی، گذرنامه، کارت شناسایی و موارد مشابه.

ابزارهای ممنوع برای بار کابین:

هر چیزی که بتوانتد قسمتی از بدن را ببرد، چاقو، ناخن­گیر، اسپری فلفل، هر ابزار امنیتی مانند اسناد ، شوکر و هر چیز محرک و مضر. برای هر مسافر مقدار محدودی دارو و لوازم آرایشی که ممکن است در طول سفر نیاز باشد مانند اسپری مو، عطر و دارو. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تاخیر، گم یا خراب شدن چمدان هایتان در پرواز با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1955

به "بار مجاز و اندازه بار کابین در سفرهای هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بار مجاز و اندازه بار کابین در سفرهای هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید