توضیحات بورس تهران درباره استخراج رمز ارز چیست؟

به گزارش مجله هدیه، تهران (پانا) - شرکت بورس تهران درباره کشف ماینر در این شرکت طی اطلاعیه ای، اظهار داشت اگرچه شرکت بورس اوراق بهادار تهران ورود به حوزه رگولاتوری رمزارز را به اسم یک دارایی دیجیتال و در قالب یک پروژه تحقیقاتی دنبال نموده بود اما وجود ماینر شخصی در این شرکت تکذیب می گردد.

توضیحات بورس تهران درباره استخراج رمز ارز چیست؟

درپی مطرح شدن صحبت هایی مبنی بر کشف چند دستگاه ماینر در شرکت بورس، مدیرعامل این شرکت این موضوع را رد کرد و معاون سازمان بورس هم بیان کرد که این دستگاه ها شخصی نبوده اند اما شرکت بورس تهران باید جوابگو باشد چون چنین فعالیتی خارج از فعالیت های این شرکت محسوب می گردد، از سوی دیگر این شرکت سهام دار دارد و سهام داران هم باید خواستار جوابگویی باشند.

اکنون هم شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی اطلاعیه ای اعلام نموده که رمزارزها به اسم دارایی دیجیتال، نیازمند قانون گذاری در کشور است و چندی پیش هم با توجه به مطالبه فعالان این حوزه، از سوی مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار، پیشنهاد تاسیس صندوق های مبتنی بر رمزارز مطرح شد.

از ابتدای سال 1399، با توجه به نگرانی ها از کوچ نقدینگی به سمت رمزارزها و ایجاد بحران خروج نقدینگی در بازار سرمایه، این موضوع به اسم پروژه ای تحقیقاتی، پس از آنالیز در کمیته های فرعی هیات مدیره و اخذ تائیدیه هیات مدیره وقت بورس تهران (به اسم نمایندگان سهامداران) و کسب موافقت اصولی وزارت صمت، مطرح و اجرای طرح محدود R&D استخراج رمزارز و محاسبه عینی نرخ ROI آنها به وسیله شرکت بورس اوراق بهادار صورت گرفت و گزارش معاملات آینده این فعالیت بر فرایند اصلی بازار سرمایه کشور نهایی شد. این فعالیت تحقیقاتی و آزمایشی پس از مدت کوتاهی در همان سال متوقف شد.

لذا شرکت بورس تهران تاکید می نماید هیچ فعالیتی در زمینه استخراج رمز ارز در این شرکت وجود ندارد و موضوع پنهانی که عده ای مدعی کشف آن شده اند اساساً تکذیب می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1884

به "توضیحات بورس تهران درباره استخراج رمز ارز چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات بورس تهران درباره استخراج رمز ارز چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید