تمام خواص و فواید کلم بروکلی

به گزارش مجله هدیه، کلم بروکلی جز سبزیجاتی می باشد که دارای خواص های بی نظیر و فراوان است، بعلاوه کلم بروکلی فواید بسیاری برای سلامتی دارد. با ما همراه باشید و با کالری و خواص بی انتهای بروکلی بیشتر آشنا شوید.

تمام خواص و فواید کلم بروکلی
بروکلی شباهت ظاهری زیادی با گل کلم دارد. کالری کلم بروکلی؛ این ماده غذایی سبز رنگ و خوشمزه، کم بوده و در عین حال دارای خواص بسیار است. کلسیم موجود در بروکلی برای تقویت استخوان ها مؤثر است. ویتامین C موجود در این ماده غذایی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. بروکلی یک ماده غذایی سرشار از فیبر است و خاصیت سیر نمایندگی قابل توجهی دارد. این خاصیت سبب شده که بروکلی عضو جدا نشدنی برنامه های رژیم لاغری باشد.

کالری کلم بروکلی چقدر است؟هر 100 گرم از کلم بروکلی دارای 35 کالری است.

مهم ترین خواص کلم بروکلیخواص کلم بروکلی بی شمار است. این کلم سبز رنگ و مجذوب نماینده هم قدرت بینایی را افزایش می دهد و هم شما را جوان و زیبا نگه می دارد. در ادامه بعضی از مهم ترین خواص بروکلی برای آشنایی بیشتر ارائه شده است.

1. درمان و پیشگیری از سرطاناز جمله مواد غذایی که برای درمان و پیشگیری از سرطان مؤثر هستند می توان به کلم بروکلی اشاره نمود. وجود بتاکاروتن، سلنیوم، پتاسیم و سایر مواد معدنی و آنتی اکسیدانهای موجود در این ماده غذایی، مانع از رشد سلول های سرطانی و تکثیر آن ها در بدن می شوند.

2. جوان ماندن و شادابی پوستافرادی که کلم بروکلی مصرف می نمایند پوستی شاداب و جوان تر خواهند داشت. ویتامین C و فیبر موجود در این ماده غذایی رطوبت پوست را حفظ می نماید. آنتی اکسیدان های فراوان این ماده غذایی مانع از نفوذ اشعه مضر خورشید به پوست می گردد. با توجه به این موضوع افرادی که بروکلی مصرف می نمایند نسبت به هم سن و سال های خود جوان تر به نظر می رسند.

3. تقویت سیستم ایمنی بدنضعیف بودن سیستم ایمنی سبب ابتلا به بیماری های عفونی مختلف می گردد. بروکلی سرشار از مواد معدنی مانند سلنیوم، مس و فسفر است و خطر ابتلا به بیماری های عفونی را به حداقل می رساند.

4. مفید برای خانم های باردارتغذیه خانم هایی که در دوران بارداری به سر می برند باید با سایر افراد متفاوت باشد. این خانم ها باید مواد غذایی مصرف نمایند که هم کم کالری باشند و هم ویتامین ها و مواد معدنی لازم را برای رشد نوزاد داشته باشند. بروکلی یکی از مواد غذایی غنی از ویتامین و مواد معدنی است و یک انتخاب مناسب برای تغذیه دوران بارداری به شمار میرود. خانم های باردار با مصرف بروکلی می توانند از خطر ابتلا به یبوست های شدید در این دوران در امان بمانند؛ زیرا بروکلی سرشار از فیبر است.

5. تقویت مو و افزایش رشد مواگر موهایتان همواره شنماینده هستند و رشد کافی ندارند، به شما توصیه می کنیم بروکلی مصرف کنید. بروکلی به علت دارا بودن ویتامین C و سایر مواد مغذی رشد مو ها را افزایش می دهد و آن ها را شاداب و ابریشمی نگه می دارد. مصرف این ماده غذایی ریشه مو ها را محکم می نماید و ریزش آن ها را کاهش می دهد.

6. تقویت سیستم عصبیپتاسیم موجود در کلم بروکلی یکی از مهم ترین مواد معدنی است که برای تقویت سیستم عصبی مؤثر است. به همین علت افرادی که بروکلی مصرف می نمایند نسبت سایرین دارای سیستم عصبی قوی تری هستند.

7. کاهش وزن و کنترل اشتهای کاذبیکی از سخت ترین قسمت های رعایت رژیم لاغری، کنترل اشتهای کاذب است. بروکلی هم کم کالری بوده و هم سرشار از فیبر است. بنابراین افرادی که بروکلی مصرف می نمایند کمتر احساس ضعف خواهند داشت و کمتر سراغ مواد غذایی مختلف می فرایند.

فیبر موجود در بروکلی یکی از شایع ترین مسائلی که در دوران رژیم غذایی وجود دارد را رفع می نماید. با مصرف این ماده غذایی در حین رژیم دچار یبوست نخواهید شد.

توجه:

بروکلی باید به خوبی شسته گردد و بافت آن تمیز باشد.

این ماده غذایی ممکن است سبب بروز انعقاد خون گردد، بنابراین افرادی که خون غلیظ دارند باید در خوردن آن احتیاط به خرج دهند.

زیاده روی در مصرف بروکلی سبب بروز مسائل گوارشی مانند نفخ و اسهال می گردد.

سخن آخراگر می خواهید هم بدنی سال داشته باشید و هم از خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر، سرطان و مسائل گوارشی در امان بمانید، به شما توصیه می کنیم مصرف کلم بروکلی را در برنامه غذایی روزانه خودتان جای دهید. کالری کلم بروکلی کم و در هر 100 گرم 35 کالری است. بروکلی سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و برای زنان باردار یک خوراکی مفید به شمار میرود.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1902

به "تمام خواص و فواید کلم بروکلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام خواص و فواید کلم بروکلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید