تفاوت چهرۀ گلین خانم در سریال جیران و عکس واقعی

به گزارش مجله هدیه، گلین خانم که نام اصلی اش احتمالا ام سلمه بوده است، نوۀ فتحعلی شاه قاجار و اولین همسر عقدی ناصرالدین شاه بود. گلین به غیر از دو دختر به نام های فخرالملوک و افسرالدوله صاحب دو فرزند پسر نیز شد، اما هر دوی آن ها قبل از یک سالگی از جهان رفتند و به همین دلیل گلین خانم از دست یابی به مقام مادر ولیعهد محروم شد.

تفاوت چهرۀ گلین خانم در سریال جیران و عکس واقعی

به گزارش فرادید؛ گفته شده که گلین خانم خوشنویس برجسته ای بوده که در نزد زین العابدین اصفهانی ملقب به اشرف الکتاب آموزش خط دیده بود. آثاری از خوشنویسی او به جای مانده که متن دعای صباح یکی از آن هاست. گلین خانم ظاهرا غیر از خطاطی در سرودن شعر نیز دستی داشته و نسبت به سایر زنان دربار بیشتر اهل علم و مطالعه بوده است.

(سمیرا حسن پور در نقش گلین خانم)

در سریال جیران سمیرا حسن پور نقش گلین خانم را ایفا نموده است. حسن پور متولد سال 1363 است. او از سال 1385 وارد کار بازیگری شد و در سال 1398 برای بازی در فیلم سینمایی سه کام حبس توانست نامزد دریافت سیمرغ بلورین برترین بازیگر مکمل زن گردد. حسن پور در تلویزیون نیز حضور داشته و در سریال هایی مثل پایتخت1 و چاردیواری ایفای نقش نموده است.

عکسی که در اینجا ملاحظه می کنید، جمعی از زنان حرم ناصرالدین شاه را نشان می دهد و نوشته های روی عکس نیز به احتمال زیاد دستخط خود شاه هستند. بالای سر نفر آخر از سمت راست نام گلین خانم نوشته شده است. در این عکس تاج الدوله و شکوه السلطنه که به ترتیب دومین و سومین همسران عقدی شاه بودند نیز حضور دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2298

به "تفاوت چهرۀ گلین خانم در سریال جیران و عکس واقعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت چهرۀ گلین خانم در سریال جیران و عکس واقعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید