10 تجربه متفاوت در مشهورترین پایتخت جهان؛پاریس، تصاویر

به گزارش مجله هدیه، پاریس در کنار سواحل باشکوه رود سن، با زیبایی و جادوی محیطش بازدیدکنندگان را عاشق خود می نماید. این شهر غیر قابل قیاس، پر از یادمان های بزرگ و پر آوازه ای مانند برج ایفل، شانزلیزه و کلیسای نوتردام است؛ اما با این حال افسون واقعی پاریس در جزئیات کوچک تری پنهان شده که در ادامه برای شما آن ها را افشا می کنیم. این شهر از بوتیک های شیک تا آشپزی منحصر به فرد، میراث گران بهای فرهنگی و تاریخی و مجموعه های هنری بی بدیل، برای هر کس با هر هدفی چیزی آماده دارد.

10 تجربه متفاوت در مشهورترین پایتخت جهان؛پاریس، تصاویر

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

1. تجربه سکوت سرداب ها

سردابه های پاریس حال و هوای واقعاً بی همتایی دارند. همان طور که آرام آرام به پایین و پایین تر می روید، متوجه سکوت سحر انگیز و عجیبی که بر محیط سایه افکنده خواهید شد. این سکوت تضاد خوشایند با شلوغی شهر بالای سرتان دارد. جملات زیبایی درباره مرگ و زندگی شما را به بینشی عمیق تر درباره زندگی خود و شنمایندگی آن دعوت می نمایند.

2. خرید سوغاتی در بازار سن توان

بازار دست دوم و عتیقه فروشی سن توان (Saint-Ouen) برای علاقه مندان خرید، قطعاً یکی از جذاب ترین مقاصد تهیه سوغاتی است. می توانید به سادگی ساعت ها خود را در این مکان غرق نموده و به دنبال گنج های کوچک و عظیم باشید. تقریباً هر چیزی در اینجا پیدا می گردد: مبلمان، ظروف، کتاب، پوستر و غیره. این فهرست انتهایی ندارد!

3. لذت بردن از یک نوشیدنی در کاخی پاریسی

پاریس به خاطر هتل ها و کاخ های لوکس متعددش شهرت زیادی دارد. کیفیت آن ها معمولاً فراتر از انتظار مشتری خواهد بود. لذت بردن از یک نوشیدنی جذاب در یکی از این مقاصد، تجربه ای کاملاً منحصر به فرد را برایتان رقم می زند. نویسندگان معروفی چون ارنست همینگوی از مشتریان ثابت این مکان های استثنایی بودند. اگر نمی دانید از کجا آغاز کنید، ما به شما ریتز پاری (Ritz Paris) را پیشنهاد می کنیم.

4. گشت و گذار در دو گورستان مشهور پاریس

شاید سر زدن به گورستان ها در تعطیلات به نظر کار عجیبی بیاید، اما قبرستان پرلاشز (Père Lachaise) و مونمارتر (Montmartre) یک قبرستان معمولی نیستند. این دو منطقه، آرامگاه نهایی تعداد بسیار زیادی از هنرمندان، موسیقیدانان، نویسندگان، بازیگران، چهره های مشهور و حتی زوج های شناخته شده فرانسوی و خارجی هستند.

5. خرید خواربار در بازارهای محلی

فرانسوی ها عاشق رفتن به بازار و خرید محصولات تازه و با کیفیت هستند. بازارهای متعددی در سرتاسر شهر وجود دارند که از این میان می توانیم به بازار تماماً ارگانیک بَتینیول (Batignolles)، دز آنفان روژ (des Enfants Rouges) و بازار بلویل (Belleville) اشاره کنیم. این بازارها به واقع نمایندگان خوبی از غذاها و محصولات غذایی فرانسه بوده و مردم اغلب در آن ها یکدیگر را دیدار نموده و به معاشرت می پردازند.

6. بازدید از کاخ گارنیه

تعداد بازدیدنمایندگانی که فکر ورود به کاخ گارنیه (Palias Garnier) را دارند بسیار انگشت شمار است. آن ها معمولاً در راستا رسیدن به مغازه های نزدیک مانند گالری لافایت (Galeries Lafayette) بیرون بنا ایستاده و به دریافت سلفی مشغول می شوند. هر چند این کاخ واقعاً مستحق یک بازدید کامل بوده و شکوه و زیبایی خاصش خیره نماینده اند. سقف کاخ، توسط هنرمندی برجسته به نام شاگال (Chagall) نقاشی شده و پلکان با ابهتش بسیار دیدنی است. این کاخ در رمان معروف شبح اپرا نیز حضور دارد.

7. بازدید از موزه فاضلاب پاریس

شاید به نظر خیلی عجیب بیاید اما وجود دارد! فاضلاب های پاریس تاریخ طولانی و جالبی دارند. این شانس را که در زیر شهر به کاوش بپردازید و درباره مهندسی آب و فاضلاب اطلاعات بیشتری کسب کنید از دست ندهید. اگر از هواداران ادبیات کلاسیک هستید و رمان بینوایان ویکتور هوگو را دوست دارید، دیدن این موزه برای شما جزو واجبات است.

8. غرق شدن در موزه تاریخ طبیعی

این مکان برای علاقه مندان علم چیزی بیشتر از یک جاذبه گردشگری جالب است. تماشای گالری تکامل را نباید فراموش کنید؛ بیش از 7000 گونه جانوری باورنکردنی در این قسمت به نمایش گذاشته شده اند. سالن عظیم هم خود به تنهایی بسیار دیدنی خواهد بود. اینجا مقصدی عالی برای گشت و گذار در بین تنوع زیستی زمین محسوب می گردد.

9. قدم زدن در امتداد خط ریلی متروکه

یکی دیگر از راه های متفاوت اکتشاف در پاریس، قدم زدن در طول گردشگاه پلانته (Plantée) است. این پارک خطی، 4.7 که کیلومتر طول دارد بر روی یک خط ریلی متروک در شرق شهر ساخته شد. برای دسترسی به قسمت غربی از باستیل، به صورت پیاده از خیابان لیون به سمت خیابان دومنیل (Daumesnil) بروید. وقتی به پل دست چپ رسیدید از پلکان بهره ببرید.

10. آشنایی با انقلاب فرانسه در لا کونسیِرژوری

زندانی های انقلاب فرانسه تا قبل از اجرای حکم اعدام، در این ساختمان نگهداری می شدند. در دوران انقلاب کبیر فرانسه، از گیوتین های رعب انگیزی برای اعدام صدها نجیب زاده، روشن فکر، سیاست مدار و مردم عادی استفاده می شد. امروزه سلولی که ملکه ماری آنتوانت قبل از سر زدن در آن زندانی بود بازسازی شده و به معرض نمایش گذاشته شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1182

به "10 تجربه متفاوت در مشهورترین پایتخت جهان؛پاریس، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تجربه متفاوت در مشهورترین پایتخت جهان؛پاریس، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید