بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش مجله هدیه، به دنبال نشست امروز (سه شنبه) شورای همکاری خلیج فارس، کشورهای عضو با صدور بیانیه اختتامیه گفتند که هدفشان از امضای بیانیه العلا تقویت وحدت و انسجام در میان کشورهای این شورا است.

بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در بیانیه پایانی شورای همکاری خلیج فارس که امروز به میزبانی عربستان برگزار گردید، این شورا همچنین پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده تبریک گفت.

در این بیانیه همچنین آمده است، این شورا از امضای بیانیه العلا که هدف آن تقویت وحدت و انسجام در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است، استقبال می نماید.

این بیانیه همچنین تاکید نمود، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در برابر هر تهدیدی برای هر یک از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس متحد هستند. در بیانیه پایانی اجلاس العلا در عربستان سعودی، همچنین بر احیای همکاری خلیج فارس و روابط برادرانه تاکید شد.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکید نمودند که نباید حق حاکمیت هیچ کشوری نقض گردد یا امنیت آن هدف قرار گیرد. همچنین در بیانیه العلا روابط نزدیکتر مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تأیید شد.

در بیانیه اختتامیه، شورای عالی بر لزوم انسجام شورای همکاری و یکپارچگی میان اعضای آن تاکید نمود.

در همین حال وزیر خارجه عربستان خاطرنشان کرد، ریاض و سه متحد عربش برای احیای کامل روابط با دوحه در این نشست توافق کردند. فیصل بن فرحان آل سعود در کنفرانسی مطبوعاتی پس از این نشست که مصر هم در آن حضور داشت، گفت یک اراده سیاسی و نیت خوب برای تضمین اجرای این توافق برای احیای روابط دیپلماتیک و سایر موارد از جمله از سرگیری پروازها وجود دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1476

به "بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید