بنکس: قدرت بدنی و هوش بالای تاکتیکی، مشخصه بازیکنان ایرانی است، کریمی و اسفندیار را از مسابقات جوانان دنیا زیر نظر داشتم

به گزارش مجله هدیه، سرمربی تیم والیبال مازیک بلژیک گفت: جواد و امیرحسین را از بازی های تیم ایران در مسابقات جوانان دنیا زیر نظر داشتم، همچنین دیدم که آنها سهم عمده ای در بازی های تیم ملی ایران در جام دنیای 2019 داشتند.

بنکس: قدرت بدنی و هوش بالای تاکتیکی، مشخصه بازیکنان ایرانی است، کریمی و اسفندیار را از مسابقات جوانان دنیا زیر نظر داشتم

به گزارش خبرنگاران، تیم والیبال گرینیارد مازیک در فصل آینده لیگ بلژیک از حضور جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار، دو ملی پوش ایرانی که در جام دنیای 2019 هم درخشش خوبی داشتند، بهره خواهد برد. گفت وگوی خبرنگار ورزشی خبرنگاران را با جوئل بنکس سرمربی انگلیسی تیم مازیک می خوانید:

خبرنگاران: چرا به دو بازیکن ایرانی برای حضور در تیم خود علاقه مند شدید در حالی که استخدام دو بازیکن اروپایی به مراتب برای شما ساده تر بود؟ چقدر این بازیکنان را می شناختید؟

اولویت ما در تیم مازیک، استفاده از بازیکنان مستعدی است که توانایی و ظرفیت پیشرفت داشته باشند. شهرت تیم مازیک هم به دلیل کشف و استفاده از بازیکنان با استعداد و جوان است. من دو بازیکن ایرانی یعنی جواد و امیرحسین را از بازی های تیم ایران در مسابقات جوانان دنیا زیر نظر داشتم. همچنین دیدم که آنها سهم عمده ای در بازی های تیم ملی ایران در جام دنیای 2019 داشتند. من تشخیص دادم که این دو بازیکن می توانند برای تیم ما بسیار مفید باشند. من به دنبال پیدا کردن بازیکن صرفاً اروپایی نیستم بلکه هدفم یافتن بازیکنان مساعد و مناسب برای تیم است که بخواهند برای تیم ما بازی نمایند و باشگاه هم مایل به همکاری با آنها باشد.

خبرنگاران: ماسیک، تیم عظیم و با سابقه ای در لیگ والیبال بلژیک است. چه انتظاری از بازیکن ایرانی خود در فصل پیش رو دارید؟

در درجه اول امیدوارم که شرایط سفر و حضور این بازیکنان که به دلیل آغاز گسترده ویروس کرونا، بسیار سخت شده، تسهیل گردد و بازیکنان ایرانی هر چه سریع تر به تیم ملحق شوند. من امیدوارم بازیکنان جدید ما در هر تمرین و در هر بازی، تمام کوشش و توان خود را به کار بگیرند و مرتب پیشرفت و به تیم یاری نمایند.

خبرنگاران: چقدر از والیبال ایران شناخت دارید و نظر شما در خصوص پیشرفت والیبال ایران در دهه گذشته چیست؟

من کیفیت والیبال ایران را می دانم و حدود 7 سالی است که در جریان پیشرفت والیبال این کشور هستم. تیم ملی ایران، بازیکنان بسیار خوبی دارد و در دهه اخیر، نتایج بسیار خوبی گرفته است. همه در دنیا والیبال، بازیکنان شاخص ایرانی را می شناسند. همچنین ما بعضی باشگاه های ایرانی را زیر نظر داشتیم چون روش بازی و عملکرد بازیکنان در این تیم ها برای ما بسیار جالب بود. به اعتقاد من، در ایران، بازیکنان زیادی وجود دارند که مشخصه آنها، قدرت بدنی در کنار هوش بالای تاکتیکی است که دیدن چنین ترکیبی در یک سری بازیکن برای من بسیار جالب توجه بود.

خبرنگاران: آیا به نظر شما ایران می تواند در بین 4 تیم برتر المپیک توکیو قرار بگیرد؟نقاط ضعف و قوت تیم ملی والیبال ایران چیست؟

جواب دادن به این سوال در حال حاضر، سخت است چون همه چیز تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در دنیا واقع شده است. تیم های ملی دنیا در تابستان به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد، کاری انجام ندادند و در بیشتر موارد، اردویی برای آنها برگزار نشد. در شرایط فعلی، آمادگی بازیکنان و تیم های ملی برای شرکت در المپیک به میزان آماده سازی بدنی و ذهنی آنها در مسابقات باشگاهی پیش رو بستگی دارد. در خاتمه باید ببینیم که شرایط کورنایی چه محدودیت هایی برای اردوهای آماده سازی تیم های ملی به وجود خواهد آورد. امیدوارم همه چیز به بهترین شکل به خاتمه برسد ولی از الآن زود است که در خصوص نقاط ضعف و قوت تیم های ملی در المپیک صحبت کنیم.

خبرنگاران: شما یک مربی انگلیسی هستید ولی انگلیس جایگاهی در والیبال دنیا ندارد. برای پیشرفت والیبال این کشور چه پیشنهادی دارید؟

من یک انگلیسی هستم و از این بابت به خودم افتخار می کنم. من در انگلیس زندگی نمی کنم ولی از سال 2013 به طور کامل با والیبال بریتانیا در تماس هستم. از نظر من و تا جایی که می دانم، والیبال انگلیس احتیاج به سرمایه گذاری جدی و کوشش مضاعف مسئولان و بازیکنان برای پیشرفت دارد. شرایط تمرین در تیم های باشگاهی باید بهتر گردد تا شاهد پیشرفت در سطح ملی هم باشیم. با سرمایه گذاری بیشتر، مربیان و بازیکنان بیشتری جذب والیبال می شوند. محدویت اقتصادی، فعالیت های تیم را بسیار کم می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1222

به "بنکس: قدرت بدنی و هوش بالای تاکتیکی، مشخصه بازیکنان ایرانی است، کریمی و اسفندیار را از مسابقات جوانان دنیا زیر نظر داشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنکس: قدرت بدنی و هوش بالای تاکتیکی، مشخصه بازیکنان ایرانی است، کریمی و اسفندیار را از مسابقات جوانان دنیا زیر نظر داشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید