برومند: دانشگاه ها بیش از گذشته در توسعه فناوری و نوآوری فعال شده اند

به گزارش مجله هدیه، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: دانشگاه ها بیشتر از سال های گذشته در حوزه توسعه فناوری و نوآوری رشد کردند که این امر دلایل متعددی دارد.

برومند: دانشگاه ها بیش از گذشته در توسعه فناوری و نوآوری فعال شده اند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل و کار در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به حضور فعال دانشگاه ها در حوزه توسعه فناوری و نوآوری اعلام کرد: این حضور فعال به وسیله ارتباط کامل با پارک های فناوری و تاسیس مراکز رشد و نوآوری ذیل پارک ها جهت استفاده از مشوق های قانونی و همچنین توجه بیشتر وزارت علوم و مراکز آموزش عالی به کیفیت پژوهش و رعایت اخلاق پژوهشی رخ داده است.

برومند ادامه داد: فعال کردن تیم های تخصصی در خوشه های تخصصی مورد احتیاج کشور، واگذاری ساختمان و زمین به پازک های علم و فناوری و تشکیل تیم های مدیریتی، رصد اشتغال دانش اموختگان و اثرگذاری در جذب دانشجو و همچنین فعال تر شدن صندوق های پژوهش و فناوری کشور در حمایت از واحد های فناور را هم می توان به عنوان دلایلی برای فعال تر شدن دانشگاه ها در حوزه توسعه فناوری و نوآوری بیان کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی دیگر از دلایل، حضور پژوهشگاه ها در پروژه های چالشی بزرگ مورد احتیاج کشور و ورود فعال به حوزه فناوری است که به وسیله ایجاد بستر مناسب برای تجاری سازی و توسعه شرکت های مستقر در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بیش از 10 برابر بودجه عمومی سازمان فروش داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 844

به "برومند: دانشگاه ها بیش از گذشته در توسعه فناوری و نوآوری فعال شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برومند: دانشگاه ها بیش از گذشته در توسعه فناوری و نوآوری فعال شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید