برنی سندرز: ترامپ اعتقادی به علم ندارد

به گزارش مجله هدیه، سناتور ایالت ورمونت در واکنش به پیشنهاد جنجالی رئیس جمهور آمریکا توضیح داد: ترامپ اعتقادی به علم ندارد.

برنی سندرز: ترامپ اعتقادی به علم ندارد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از آکسیوس، برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت امروز شنبه در پیغامی توئیتری بیان کرد: ما رئیس جمهوری داریم که اعتقادی به علم ندارد؛ چه این موضوع تغییرات آب و هوایی باشد یا همه گیری ویروس کرونا که این موضوع به طور غیرقابل باوری خطرناک است.

روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده پیشنهاد کرد که شاید بتوان به افراد مبتلا به کووید -19 داروی ضدعفونی کننده تزریق کرد تا ریه هایشان تمیز گردد.

در جلسه توجیهی بامداد آدینه، بیل برایان مدیر بخش علوم و فناوری وزارت کشور آمریکا نتایج پژوهش اخیر تیم خود را بیان کرد؛ تأثیر ضدعفونی کننده ها و نیز دمای بالا و محیط مرطوب در تسریع از میان رفتن ویروس جدید کرونا بخشی از این پژوهش بود. وی گفت: این ویروس در نور خورشید سریع تر می میرد.

اشاره به این نکات سبب شد تا ترامپ که بعد از بیل برایان سخن می گفت، راهکار های تازه ای را که به ذهنش می رسید، به شکل پیشنهاد و پرسش مطرح کند.

ترامپ که از تأثیر دمای بالا در فرایند از میان رفتن ویروس شنیده بود کنجکاو شد که اگر نوری قوی را به درون بدن بیمار بتابانند چه تأثیری خواهد داشت. وی گفت: حالا فرض کنید نور شدیدی به تن بیمار بدهیم، حالا چه فرابنفش چه هر نور خیلی قوی دیگری، فکر کنم گفتید که هنوز این کار را امتحان نکرده اید و اضافه کرد: فرض کنید این نور را ببرید داخل بدن، حالا یا از پوست یا از یک راه دیگر، و فکر می کنم گفتید که این را هم امتحان می کنید.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ادامه داد: ضدعفونی کننده ای را دیده ام که ظرف یک دقیقه کارش را می سازد. حالا آیا راهی دارد که بگردد مثلاً همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟ وی اضافه کرد: خب این ویروس می رود داخل ریه، تعدادش در ریه فوق العاده زیاد می گردد، پس امتحان کردن این کار جالب است.

کارشناسان پزشکی به سرعت به این پیشنهاد ها واکنش نشان دادند. دکتر وین گوپتا متخصص ریه و کارشناس سیاست های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات فوق را پیغام های بهداشتی ناشایست خواند.

در همین رابطه جو بایدن نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا، در توئیتی از روی مزاح گفت: باورم نمی گردد که این را می گویم؛ ولی لطفاً وایتکس نخورید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1040

به "برنی سندرز: ترامپ اعتقادی به علم ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنی سندرز: ترامپ اعتقادی به علم ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید