برنامه شهرداری برای رزروی شدن طرح ترافیک

به گزارش مجله هدیه، مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح های ترافیکی از اعمال تغییراتی در لایحه پیشنهادی عوارض طرح های ترافیکی سال 99 خبر داد.

برنامه شهرداری برای رزروی شدن طرح ترافیک

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، عمار سعیدیان فر درباره لایحه پیشنهادی عوارض ورود به محدوده های ترافیکی برای سال99 از سوی شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر اظهارداشت: تغییر چندانی در کلیات و جزئیات نسبت به سال گذشته در این لایحه صورت نگرفته است.

مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح های ترافیکی سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران شرح داد: موضوع رزرو روز های تردد در محدوده های ترافیکی در سال 1398 اجرا نمی شد، این در حالی بوده که در لایحه پیشنهادی شهرداری که به شورای اسلامی شهر ارایه شده این مهم به صورت جدی تر دیده شده است، به طوری که از سال آینده برای تردد در محدوده های ترافیکی، خودرو ها باید روز های تردد خود را رزرو کنند.

به گفته وی در لایحه پیشنهادی شهرداری تهران نرخ پایه عوارض ورود به محدوده های ترافیکی از 23 هزار تومان در سال 98 به 28 هزار تومن در سال 99 افزایش خواهد یافت.

سعیدیان فر گفت: با توجه به مطالعات اجرا شده و بررسی آمار تردد و با توجه به تعداد روز های ناسالم از لحاظ آلودگی هوا به ویژه در فصل پاییز، به همین منظور در محدوده آلودگی هوا پیشنهاد شده است که ضریب محدوده از 75 صدم به 1 افزایش یابد.

مدیرواحد ساماندهی محدوده ها و طرح های ترافیکی شرح داد: در لایحه عوارض ورود به محدوده های ترافیکی، به منظور اهمیت کاهش آلودگی هوا و ترغیب شهروندان به دریافت معاینه فنی برتر، تخفیف معاینه فنی برتر که در سال 1398 برابر با 25 درصد بود در سال 1399 برابر با 30 درصد در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: لایحه پیشنهادی عوارض ورود به محدوده های ترافیکی از سوی شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر ارایه شده و اجرای آن منوط به تصویب در شورای اسلامی شهر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 791

به "برنامه شهرداری برای رزروی شدن طرح ترافیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه شهرداری برای رزروی شدن طرح ترافیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید