برای ولنتاین 2046 برنامه ریزی نکنید! برخورد سیارکی به مقدار برج پیزا با زمین در روز عشاق

به گزارش مجله هدیه، ناسا هشدار داده است که یک سیارک با قدرت ویران کردن یک شهر و به میزان برج کج پیزا ممکن است در روز ولنتاین سال 2046 به زمین برخورد کند. بر اساس این هشدار، با احتمال یک در 560 این اتفاق در روز 14 فوریه در ساعت 4:44 دقیقه بعدازظهر به وقت نیویورک به زمین برخورد خواهد نمود، هر چند هنوز مکان دقیق این برخورد معین نیست. منطقه برخورد احتمالی این سیارک از اقیانوس هند تا اقیانوس آرام و از غرب تا شرق ساحل ایالات متحده وسعت دارد و لس آنجلس، هاوایی و واشنگتن نیز بعضی از مناطقی هستند که احتمال برخورد این سیارک با آن ها وجود دارد.

برای ولنتاین 2046 برنامه ریزی نکنید! برخورد سیارکی به مقدار برج پیزا با زمین در روز عشاق

به گزارش روزیاتو، برخورد سیارک 2023 DW به طول حدود 33 متر با سیاره ما با انفجار 12 مگاتنی تونگوسکا که 114 سال پیش در اثر برخورد یک سیارک با سیبری رخ داد قابل مقایسه است. این سیارک حدود 30 متری باعث انفجاری هسته ای شد که می توانست یک شهر بزرگ را نابود کند، اما در جنگل فرود آمد و بیش از 80 میلیون درخت را از بین برد. ناسا اعلام نموده است که دادن اطلاعات دقیق تر در خصوص امکان برخورد این سیارک با زمین به هفته ها تحقیق بیشتر احتیاج دارد. احتمال برخورد این سیارک با زمین با توجه به تغییرات در مسیر گردش اجرام آسمانی، در طی هفته های اخیر تغییر نموده است.

در ماه مارس، یک ستاره شناس ایتالیایی اعلام نمود که احتمال برخورد این سیارک با زمین یک در 12،000 است، اما این احتمال یک روز بعدتر به یک در 710 تغییر نموده و اکنون به یک در 560 رسیده است. سیارک 2023 DW در حال حاضر در لیست ریسک بالای ناسا با عدد یک در مقیاس تورینو قرار گرفته است، بدین معنا که در حال حاضر نگرانی برای مردم در این باره وجود ندارد. اما در حالی که این سیارک اکنون در رتبه یک مقیاس تورینو قرار گرفته است، اما می تواند به عدد 10 برسد که به معنای قطعیت برخورد با زمین است، اتفاقی که به طور میانه هر 100،000 سال یک بار رخ می دهد. ناسا گفته است که در صورت رسیدن عدد تورینو به 3، در این مورد به مردم هشدار خواهد داد.

آخرین برخورد بزرگ اجرام آسمانی با زمین در 15 فوریه 2013 رخ داد که با نام چلیابینسک (Chelyabinsk) شناخته می گردد. در جریان این اتفاق، یک شهاب سنگ به عرض 20 متر با انرژی معادل 500،000 تن ماده منفجره با اتمسفر زمین برخورد کرد که دو شوک موجی را در سراسر دنیا ایجاد نمود. این اتفاق باعث صدمات گسترده و مصدوم شدن 1،600 نفر شد. مقدار سیارک 2023 DW بیش از دو برابر این شهاب سنگ است. با این وجود، بدنبال عملیات موفقیت آمیز DART در سال 2021، ناسا اعلام نموده است که توان منحرف کردن اجرام آسمانی از مسیرشان و جلوگیری از برخورد آن ها با سیاره ما را دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2266

به "برای ولنتاین 2046 برنامه ریزی نکنید! برخورد سیارکی به مقدار برج پیزا با زمین در روز عشاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ولنتاین 2046 برنامه ریزی نکنید! برخورد سیارکی به مقدار برج پیزا با زمین در روز عشاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید