برآورد دقیق عمر سلول های سرطانی با فناوری دانشگاه آکسفورد

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، سرطان بیماری پیچیده ای است و تومورهای سرطانی متشکل از هزاران نوع سلول مختلف هستند. فناوری های امروزی برای تعیین کردن ویژگی ها و شرایط دقیق این سلول ها مناسب نیستند ولی گروهی از پژوهشگران دانشگاه آکسفورد برای اولین بار راهی برای آنالیز تاریخچه زندگی ژنتیکی هزاران سلول سرطانی مختلف با سرعت بالا یافته اند که به مداوای سریع تر و موثرتر این بیماری مرگبار یاری می نماید.

برآورد دقیق عمر سلول های سرطانی با فناوری دانشگاه آکسفورد

سلول های سرطانی در گذر زمان شاهد جهش های مختلف و تغییرات مداومی هستند که اطلاع از تاریخچه این تحولات می تواند درمان سرطان را متحول کند. روش مورد استفاده بدین منظور TARGET-seq نام دارد و به وسیله آن کسب اطلاع از جهش های سلول های سرطانی در گذر زمان با جزئییات فراوان ممکن است.

روش TARGET-seq بر روی 4559 سلول منفرد جمع آوری شده از 15 بیمار مبتلا به سرطان خون با موفقیت آزمایش شده و تعیین شده که تاریخچه سلول های سرطانی این بیماران علیرغم یکسان بودن بیماری آنها بسیار با یکدیگر متفاوت است. دانشمندان می گویند اطلاعاتی که از این طریق جمع آوری نموده اند به رفع کردن تومورهای مرگبار یاری شایانی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 142

به "برآورد دقیق عمر سلول های سرطانی با فناوری دانشگاه آکسفورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برآورد دقیق عمر سلول های سرطانی با فناوری دانشگاه آکسفورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید