اپل احتمالا روی سنسور مقدار گیری قند خون اپل واچ کار می نماید

به گزارش مجله هدیه، آرزوی دیرینه بسیاری از بیماران دیابتی این بوده که روشی برای مقدار گیری سطح قند خون خود در طول روز بدون احتیاج به خون گیری در اختیار داشته باشند. در حالی که روش های متعددی برای مقدار گیری سطح قند خون بدون استفاده از خون گیری وجود دارد، اما این روش ها به مقدار خون گیری در بین بیماران دیابتی متداول نیستند. به همین علت است که بسیاری امیدوارند شرکت هایی نظیر اپل بتوانند روشی برای مقدار گیری سطح قند خون با استفاده از گجت اپل واچ را ایجاد نمایند.

اپل احتمالا روی سنسور مقدار گیری قند خون اپل واچ کار می نماید

بر اساس گزارش تازه منتشر شده به وسیله DigiTimes، اپل و تأمین نمایندگان تجهیزاتش در کوشش برای ارتقای قابلیت ها و ویژگی های اپل واچ هستند. این گزارش ادعا می نماید که این شرکت ها روی سنسورهایی کار می نمایند تا با استفاده از حسگرهای مادون قرمز با طول موج کوتاه، سطح قند خون کاربر را بدون احتیاج به خون گیری مقدار گیری نمایند. این قطعات، نوعی حسگر بوده که معمولا در دستگاه های بهداشتی استفاده می شوند.

در ابتدا شایعه شده بود که اپل واچ با قابلیت مقدار گیری سطح گلوکز خون می تواند در امسال عرضه گردد، اما این شایعه بدیهی است که محقق نشده است. بعضی ادعا می نمایند که اپل واچ هنوز راه زیادی برای رسیدن به این فناوری دارد. طبق اعلام شرکت اپل، تمام قابلیت های بهداشتی اپل واچ لزوما برای جایگزینی تجهیزات پزشکی حرفه ای ساخته نشده اند، بلکه استفاده از این ویژگی ها می تواند به پزشکان در کنترل سلامت بیمارانشان یاری شایانی کند. به گزارش وال استریت ژورنال، اپل در گنجاندن قابلیت های مقدار گیری قند خون در اپل واچ با چالش هایی روبرو است. روش های کنونی مقدار گیری سطح گلوکز خون شامل نمونه برداری از خون و استفاده از یک دستگاه پزشکی می شوند. با اپل واچ اما، اپل در پی استفاده از روش های نوین در آن است.

محصولاتی مثل اپل واچ، مرز میان دستگاه های تشخیص پزشکی دقیق و ابزار سلامتی را کمرنگ می نمایند. معمولا کاربرها درکی از عملکرد این دستگاه ها و استفاده صحیح از آن ها ندارند. ساعت های هوشمند ابزار خوبی برای نظارت بر سلامتی در خانه هستند اما هنوز مقدار دقت آن ها سؤال برانگیز است. اغلب پژوهش های صورت گرفته روی اپل واچ ها بر تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی متمرکز هستند اما از کاربرد آن به عنوان ابزاری نظارتی در سیستم بهداشت و درمان غافل شده اند.

همان طور که در جریان هستید، اپل واچ سری 7 در مراسم 23 شهریور ماه امسال این غول فناوری آمریکایی به طور رسمی معرفی گردید. تغییراتی که اپل در اپل واچ پدید آورده است بیشتر در راستای یکپارچه کردن آن با زبان طراحی گوشی های آیفون و آیپد است. یعنی اندکی تخت تر و در عین حال زیباتر هم شده است. بدون تردید یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت تمام نسخه های پیشین و فعلی ساعت هوشمند اپل در کیفیت ساخت بالا، شیک و خاص بودنشان خلاصه می گردد. طبیعتا تازهترین نسخه ساعت هوشمند اپل یعنی اپل واچ سری 7 هم از این قاعده مستثنا نیست. فریم اصلی این محصول از فولاد ضدزنگ و بسیار مقاوم ساخته شده و پنل پشت آن هم جنس سافایر/سرامیک کریستال را ارائه می نماید. کل پنل جلوی ساعت هم با شیشه ضدخش و بسیار براقی پوشانده شده که مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه و حتی تماس با اشیای نوک تیز دارد.

اپل واچ سری 7 از استاندارد ضد آب IP6X پشتیبانی می نماید و بنا به اطلاعات موجود، قادر است تا در عمق 50 متری آب هم مقاومت لازم را از خود نشان دهد. بنابراین می توانید روی ضدآب بودن این محصول هم حساب باز کنید، اما نباید فراموش کنید که در تماس قرار گرفتن هر گجت الکترونیکی با آب ریسک های خودش را در پی دارد و مسؤولیت آن بر عهده خود کاربر خواهد بود. نسخه تازه ساعت هوشمند اپل از نظر ابعاد و مقدار در دو نسخه 41 و 45 میلی متری عرضه شده که نسخه 41 میلی متری آن به مراتب کوچک تر و جمع جورتر از ورژن 45 میلی متری خواهد بود. اپل سعی نموده بدین ترتیب جوابگوی احتیاجهای هر کاربری باشد. شاید بتوان گفت که نسخه 41 میلی متری محصول با ظرفت بیشتر برای بانوان گزینه بهتری است و نسخه 45 میلی متری آن بیشتر به درد آقایان می خورد. با این وجود انتخاب و ترجیح دادن یکی از این دو به نسخه دیگری امری سلیقه ای بوده و به نظر شخصی هر فرد بستگی دارد.

زبان و سبک طراحی که اپل در نسخه تازه ساعت هوشمند خود به کار برده مشابه با ورژن های قبلی خواهد بود و شما با یک نگاه ساده به محصول متوجه این امر خواهید شد. دکمه های فیزیکی ساعت و دکمه غلطکی کراون (Crown) در لبه سمت راست بدنه دستگاه تعبیه شده و کل بدنه اصلی ساعت حالت مربع شکل دارد که سبک طراحی آن را می توان مختص ساعت های اپل دانست. لبه های بدنه اصلی ساعت هم انحنای نسبتا محسوسی دارند که بر جذابیت ها و زیبایی محصول می افزایند. نسخه 41 میلیمتری این محصول نمایشگری 1.69 اینچی دارد که رزولوشن 352 در 430 پیکسلی را ارائه نموده، اما با این حال تراکم پیکسلی مشابه نسخه 45 میلی متری به وسیله آن ارائه می گردد که معادل 326 پیکسل در هر اینچ است.

منبع: Ubergizmo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1920

به "اپل احتمالا روی سنسور مقدار گیری قند خون اپل واچ کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل احتمالا روی سنسور مقدار گیری قند خون اپل واچ کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید