القاعده صدامی دیگر در عراق، استقرار شاخه های فعال طالبان در اروپا

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران: سفیر سابق ایران در چین گفت: زمانی که تاریخ مصرف دیکتاتور سابق عراق برای غرب به خاتمه رسید، وی را حذف و به جایش القاعده و طالبان را به کار گرفتند.

القاعده صدامی دیگر در عراق، استقرار شاخه های فعال طالبان در اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، جواد منصوری بابیان اینکه عربستان منبع ارسال تروریست ها شده است، به باشگاه خبرنگاران گفت: اروپا در یک قرن گذشته برای مقابله با دنیا اسلام طرح های متعددی را به اجرا درآورده که از جمله آن ها تشکیل دولت وهابی خاندان سعودی در سرزمین وحی است.

وی ادامه داد: این اقدام اروپا به رهبری انگلیس ضربه سنگینی به دنیا اسلام زد، زیرا این دولت در لباس اسلام و با بی خبری کامل و با استفاده از امکانات امت مسلمان در این منطقه رخنه کرد.

منصوری با بیان اینکه آل سعود به عنوان حافظ منافع غرب و در راس آن ها انگلیس و آمریکا در سرزمین وحی تشکیل شد، اظهارداشت: متاسفانه دنیا اسلام در بی خبری کامل، از نفوذ و سرمایه های ملت اسلام مغفول ماند و در صد سال گذشته ضربه سختی به مسلمانان وارد شد.

این کارشناس خاورمیانه با اشاره به اینکه در چند سال اخیر دولت آمریکا برای تجدید ساختار سیاسی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، عربستان را به عنوان مجری و پشتیبان کننده انتخاب کرد، اضافه کرد: دولت این کشور از راه صدور تروریست در دو دهه گذشته، مسائل بزرگی را در این منطقه به وجود آورده است.

منصوری تاکید نمود: در راستای این اقدامات گروه تروریستی طالبان در افغانستان، به تدریج وارد این مجموعه شد که امروزه به صورت تشکیلات سراسری درآمده و شاخه هایی از آن در اروپا فعال شده اند.

وی با بیان اینکه تداوم این وضعیت، عدم امنیت و اسلام هراسی را در پی دارد، اضافه کرد: به دنبال آن تبلیغات فوق العاده فنی بر ضد مسلمانان شکل می گیرد و غرب این تشکیلات را برای ایجاد یک تفرقه گسترده و جنگ داخلی در دنیا اسلام فراهم می سازد.

منصوری گفت: گسترش گروه های تروریستی، سلطه کامل غرب در منطقه و از بین بردن زیرساخت های مالی آن را فراهم خواهد نمود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در انتها با اشاره به اجرای طرح بکار گرفته دیکتاتور سابق عراق برضد منطقه اعلام کرد: آنان توانستند برنامه خود را به نتیجه برسانند، اما به دلایلی این طرح برای غرب صددرصد پیروز نبود، لذا زمانی که تاریخ مصرف صدام برای غرب به انتها رسید، او را حذف و به جایش القاعده و طالبان را به کار گرفتند.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 477

به "القاعده صدامی دیگر در عراق، استقرار شاخه های فعال طالبان در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "القاعده صدامی دیگر در عراق، استقرار شاخه های فعال طالبان در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید