استقرار دانشگاه علوم پزشکی در سواحل مکران احتیاج اساسی شهرهای ساحلی سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گغت: یکی از اساسی ترین مسئله ای که گریبانگیر منطقه سواحل مکران است نبود دانشگاه علوم پزشکی بوده که با استقرار دانشگاه علوم پزشکی هم مشکل بزرگ بیمارستان 540 تختخوابی و هم دغدغه سرمایه گذارانی که در بحث سلامت نگرانی هایی دارند بر طرف خواهد شد.

استقرار دانشگاه علوم پزشکی در سواحل مکران احتیاج اساسی شهرهای ساحلی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران- رحمدل بامری در نشست آنالیز موانع و مسائل پروژه های سواحل مکران اضافه کرد: پیرو مصوباتی که در سند توسعه مالی سواحل مکُران پیش بینی شده موانع باید رفع و از ظرفیت های مهم این سواحل استفاده گردد.

فرماندار در ادامه بیان نمود: استقرار بعضی از ادارات کل هم یکی از مطالبات اصلی مردم حوزه شهرهای ساحلی استان است که باید بر طرف گردد.

بامری بعلاوه به ایجاد دانشگاه فرهنگیان در این منطقه اشاره نمود و گفت: راه اندازی دانشگاه فرهنگیان خواسته بحق و لازم توسعه سواحل مکران است با راه اندازی این دانشگاه باید ابتدا توانمند سازی مردم منطقه در موضوع قرار گیرد و با این کار انتظار می رود حداقل شاخص های آموزشی در سواحل مکران ارتقا پیدا کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار به نبود کارخانه آرد در حوزه شهرستان های ساحلی استان هم اشاره نمود و گفت؛ کارخانه آرد از جمله خواسته های است که در تمام جلسات به آن اشاره می کنم و مسائلی که مردم سواحل مکُران برای تهیه آرد دارند در در حالی هست که گندم از بندر چابهار حمل می گردد و در شهرهای مرکزی استان تبدیل به آرد شده و مجددا با هزینه های بسیار بالا به دست مردم می رسد، چند سالی است که کارخانه آرد در چابهار ایجاد شده اما بلا استفاده مانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1893

به "استقرار دانشگاه علوم پزشکی در سواحل مکران احتیاج اساسی شهرهای ساحلی سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار دانشگاه علوم پزشکی در سواحل مکران احتیاج اساسی شهرهای ساحلی سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید