استفاده از نسخه تحت وب اپلیکیشن های ایرانی؛ راهکاری موقت برای دور زدن محدودیت های اپل

به گزارش مجله هدیه، اپل روز گذشته محدودیت هایی در زمینه گواهی توسعه دهنده سازمانی (Enterprise Developer Certificates) ایجاد کرد که نتیجه آن، مسدود شدن برخی از اپلیکیشن های ایرانی iOS مثل اسنپ بود. بنابراین کاربران داخلی آیفون و آیپد اگر می خواهند از این سرویس ها استفاده نمایند، فعلا چاره ای ندارند جز اینکه به اپ تحت وب بروند.

استفاده از نسخه تحت وب اپلیکیشن های ایرانی؛ راهکاری موقت برای دور زدن محدودیت های اپل

اما مسئله ای که برخی ها با این روش جایگزین دارند، سرعت پایین آن است. اینکه هر بار مجبورید باشید مرورگر را باز نموده، آدرس مورد نظر را بنویسید و در نهایت از خدمات سرویس بهره ببرید تعیینا زمان بیشتری می طلبد. با این حال ترفندی وجود دارد که روند این کار را سریع تر می نماید.

به یاری این ترفند می توانید آیکن آدرس مورد نظر را به صفحه خانه (Home Screen) گوشی اضافه نموده و جای انجام مراحل بالا، تنها با کلیک روی آن به نسخه وب سرویسی که می خواهید بروید. برای آشنایی با این ترفند ساده و کاربردی، پیشنهاد می کنیم مطلب پیش رو را از دست ندهید.

افزودن آدرس یک وب سایت به صفحه اصلی iOS

به خاطر محدودیت های iOS، ساخت شورت کات در این سیستم عامل روی هر مرورگری ممکن نیست و باید از مرورگر پیش فرض آی دیوایس ها یعنی سافاری (Safari) بهره ببرید:

1- ابتدا مرورگر سافاری (Safari) را باز نموده و به وب سایتی که می خواهید بروید.

2- در پایین مرورگر مربعی به همراه یک فلش بالا () قرار گرفته است، روی آن کلیک کنید تا منوی جدیدی نمایش داده گردد. در اینجا مرورگر از شما می خواهد تا این آدرس اینترنتی را جایی که می خواهید به اشتراک بگذارید. در ردیف پایین اگر انگشت تان را به سمت چپ بکشید تا بقیه گزینه ها نمایش داده شوند، Add to Home Screen را می توانید پیدا کنید.

3- در اینجا Add to Home Screen را انتخاب کنید. حالا سیستم از شما می خواهد نام دلخواه تان برای این آیکن را بنویسید.

4- در نهایت روی Add بزنید تا آیکنی از آدرس در صفحه اصلی گوشی ساخته گردد. اکنون اگر به صفحه اصلی گوشی بروید، می توانید آیکن آدرس را در آنجا ببینید. با هر بار کلیک روی این آیکن، مستقیم به آدرس تعیین شده می روید و دیگر نیازی به باز کردن مرورگر نیست.

افزودن آدرس یک وب سایت به صفحه اصلی اندروید

در اندروید از محدودیت های اپل خبری نیست و این کار را روی بقیه مرورگرها هم می توانید انجام بدهید. در اینجا نگاهی به مرورگر گوگل کروم انداخته ایم:

1- به وب سایتی که می خواهید بروید.

2- روی منوی سه نقطه ای که در بالای مرورگر قرار گرفته است، کلیک نموده و در منوی باز شده گزینه Add to Home Screen را بزنید.

3- حالا گوشی از شما می خواهد تا نام مورد نظرتان را برای آیکون انتخاب کنید.

4- در نهایت روی Add بزنید تا آیکنی از آدرس در صفحه اصلی گوشی ساخته گردد. اکنون اگر به صحنه اصلی گوشی بروید، می توانید آیکن آدرس را در آنجا ببینید.

با مسدود شدن گواهی انترپرایزی که بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی iOS برای دور زدن تحریم های اپل از آن استفاده می کردند، در حال حاضر برترین راه حل استفاده از وبسایت یا اپ تحت وب است. اسنپ [نسخه اپ تحت وب] و تپ سی [نسخه اپ تحت وب] هر دو این خدمات را به وسیله وبسایت خود ارائه می دهند و فعلا از این شیوه، می توانید همچنان از خدمات آن ها در iOS بهره مند شوید.

اما در خصوص سایر استارتاپ های فاقد سرویس اپ تحت وب، باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه راه حلی برای دور زدن مشکل مسدودسازی اپل در پیش خواهند گرفت.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آذر 1401 بروزرسانی: 28 آذر 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2224

به "استفاده از نسخه تحت وب اپلیکیشن های ایرانی؛ راهکاری موقت برای دور زدن محدودیت های اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از نسخه تحت وب اپلیکیشن های ایرانی؛ راهکاری موقت برای دور زدن محدودیت های اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید