آنالیز گوشی گلکسی F23 5G؛ قدرتمند ولی مقرون به صرفهآنالیز گوشی گلکسی F23 5G

به گزارش مجله هدیه، در این مطلب به معرفی گوشی مالی گلکسی F23 5G سامسونگ می پردازیم. محصولی با قدرت سخت افزاری مطلوب و قیمت مناسب که ارزش خرید بالایی دارد.

آنالیز گوشی گلکسی F23 5G؛ قدرتمند ولی مقرون به صرفهآنالیز گوشی گلکسی F23 5G

آنالیز گوشی گلکسی F23 5G

مقدمه

17 اسفند سال 1400 بود که سامسونگ از گوشی مالی مجذوب کننده خود، یعنی گلکسی F23 رونمایی کرد. محصولی با امکانات و قابلیت های واقعا تحسین برانگیز و در عین حال با قیمت مناسب که به راحتی می توان از آن به عنوان یک گوشی مالی ایدئال برای رفع کردن نیازهای معمولی کاربران یاد کرد. این گوشی دوربین 50 مگاپیکسلی باکیفیت، پردازنده مجذوب کننده، نمایشگر 120 هرتزی، باتری پرظرفیت و شارژر سریعی دارد تا بدین ترتیب، خیلی سخت بتوان رقیب ارزشمندی برای آن در بازار یافت. در ادامه با آنالیز کامل این گوشی همراه ما باشید.

جدول مشخصات فنی

نام گوشیگلکسی F23 5G
تاریخ رونمایی و عرضه8 مارس 2022 (17 اسفند 1400) - 16 مارس 2022 (25 اسفند 1400)
ابعاد و وزن8.4 × 77 × 165.5 میلی متر - 198 گرم
کیفیت ساختپلاستیک - پوشش نمایشگر گوریلا گلس 5
مقدار و نوع نمایشگر6.6 اینچی از نوع TFT LCD
فناوری نمایشگر120 هرتزی با تراکم پیکسلی 400 پیکسل بر هر اینچ - نسبت نمایشگر به بدنه، 82.3٪
سیستم عامل و رابط کاربریاندروید 12 / One UI 4.0
مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی4/2 ساله
پردازندهاسنپدراگون 750G - هشت هسته ای با 2 هسته از نوع Cortex-A77 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز - آدرنو 619
ترکیب رم و حافظه داخلی4/128 و 6/128
دوربین اصلی50 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و گگرددگی دیافراگم f/1.8
دوربین دومفوق عریض با پوشش زاویه 123 درجه و گگرددگی دیافراگم f/2.2
دوربین سوم2 مگاپیکسلی ماکرو با گگرددگی دیافراگم f/2.4
کیفیت فیلم برداری4K@30 و 1080P@30 و 720P@480
دوربین سلفی8 مگاپیکسل با گگرددگی دیافراگم f/2.2
کیفیت فیلم برداری1080P@30
بلندگو استریوندارد
جک 3.5 میلی متریدارد
حسگر اثر انگشتدارد - ادغام شده با کلید پاور
باتری و شارژر5000 میلی آمپر ساعت / 25 وات
شارژر درون جعبهندارد
قیمت7.5 تا 8.5 میلیون تومان

جعبه گشایی گلکسی F23 5G

گلکسی F23 5G درون جعبه خود شارژر ندارد و مثل بسیاری از گوشی های تازه سامسونگ، فقط درون بسته بندی آن به خود گوشی و یک کابل دو سر Type-C دسترسی خواهید داشت. شارژری که این گوشی از آن پشتیبانی می نماید 25 واتی است و باید به صور جداگانه آن را بخرید.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی F23 5G

گلکسی F23 5G یک گوشی مالی است. بنابراین قبل از اینکه آنالیز را تا خاتمه دنبال کنید، این را بدانید که باید انتظار خود را در حد و مقدار های یک مالی کاهش دهید. سامسونگ برای این محصول از پلاستیک برای ساخت پنل پشتی و فریم ها استفاده نموده که طبیعتا نباید انتظار داشت وقتی آن را در دست می گیرید، حس و حال خوبی به شما دست بدهد. کیفیت پلاستیک به گونه ای است که حتما باید برای گوشی یک قاب هم تهیه کنید چون ممکن است به سادگی صدمه ببیند. با این حال برای پنل جلو، اندکی این موضوع جبران شده و به لطف گوریلا گلس 5، نمایشگر در برابر آسیب های احتمالی تا حد زیادی مقاوم است.

ابعاد و وزن این گوشی به گونه ای است که وقتی آن را در دست می گیرید، حس نسبتا خوبی از لحاظ خوش دست بودن به شما دست می دهد. البته ابعاد گوشی باعث شده برای افرادی با دست بزرگ مناسب باشد و نه نوجوانان به خصوص دخترها. ضخامت این گوشی در بیشترین حد خود که در ناحیه ماژول دوربین است به 8.4 میلی متر رسیده و عرض و ارتفاع آن هم به ترتیب به 77 و 165.5 میلی متر می رسد. به این معنا که گوشی نسبتا عریض و بلند است و کار کردن با یک دست به راحتی در آن ممکن نیست.

گوشی روی پنل پشتی خود طرح ساده ای دارد. جز یک ماژول که در بالاترین قسمت سمت چپ تعبیه شده، چیزی دیده نمی گردد که نظم پنل پشتی را به هم بزند. روی پنل جلو هم دوربین سلفی را شاهد هستیم که به صورت قطره ای در بالاترین قسمت مرکزی نمایشگر تعبیه شده است. حواشی اطراف پنل، به خصوص در قسمت پایین صفحه نسبت زیاد بوده و نسبت پنل به بدنه هم به 82.3٪ می رسد به این معنا که شما با حواشی زیادی در اطراف نمایشگر روبرو خواهید بود که برای یک مالی، این موضوع ضعف بزرگی محسوب نمی گردد. اما هستند محصولاتی که در این بازه قیمتی، حواشی کمتری اطراف نمایشگر دارند.

می رسیم به فریم ها؛ جایی که گلکسی F23 5G مثل هر گوشی دیگری در این بازه قیمتی، کاملا ساده و بدون هیچ چیز اضافه ای طراحی شده است. برای مثال روی فریم سمت راست، کلید پاور و کنترل صدا را شاهد هستیم که کلید پاور، حسگر اثر انگشت را هم درون خود دارد. روی فریم سمت چپ، درگاه سیم کارت را مشاهده می کنیم که فضای کافی برای ورود دو سیم کارت و یک کارت حافظه MicroSD را دارد. روی فریم پایینی اما در کنار پورت شارژر، یک حفره مربوط به میکروفون، بلندگو و جک 3.5 میلی متری دیده می گردد و روی فریم بالایی هم حفره دوم میکروفون به چشم می خورد. جز این موارد، روی فریم گلکسی F23 5G هیچ چیز دیگری وجود ندارد.

گلکسی F23 5G هیچ استاندارد مقاومتی ندارد و نمی تواند در برابر آب و گرد و غبار از خود مقاومت کند. بسیاری از گوشی های مالی در این بازه قیمتی از چنین استانداردهایی بهره نمی برند اما خیلی عالی می شد اگر سامسونگ حداقل از IP53 در این گوشی استفاده می کرد؛ با توجه به تجهیز گوشی هایی میان رده مالی نظیر گلکسی A34 به استاندارد IP67، اینکه بخواهیم F23 5G را با استاندارد ضعیف تری ببینیم انتظار زیادی نبود اما به هر حال برای پایین نگه داشتن هزینه ها، یکی از اصلی ترین عوامل ارزشمند شدن گوشی ها از F23 حذف شد.

نمایشگر گلکسی F23 5G

در بخش نمایشگر، گلکسی F23 خیلی درخشان ظاهر نشده است. اگرچه رفرش ریت 120 هرتزی یک اتفاق عالی به شمار میرود اما نوع نمایشگر، TFT LCD است به این معنا که شما آن عمق رنگ مشکی را در آن نخواهید داشت ولی به لطف تراکم پیکسلی بالا و بعلاوه ماهیت نمایشگر LCD، زیر نور مستقیم خورشید هیچ مسئله ای برایتان پیش نخواهد آمد و به راحتی می توانید متون را بخوانید. بعلاوه وضوح خود پنل هم مثل بسیاری از گوشی های مالی به 1080 × 2408 پیکسل می رسد که عالی است و هیچ نگرانی از این بابت برای کاربران وجود نخواهد داشت.

نمایشگر این گوشی 6.6 اینچی با ابعاد 104.9 سانتی متر مربع است که 82.3٪ از پنل جلو را به خود اختصاص داده است. حواشی اطراف این نمایشگر نسبتا زیاد است اما سامسونگ این گوشی را آنقدر بزرگ طراحی نموده که همچنان فضای زیادی برای کار کردن با آن داشته باشید. البته اگر دست بزرگی داشته باشید، کار کردن با این پنل برایتان به مراتب راحت تر خواهد بود.

دوربین

در بخش دوربین، محصولی را شاهد هستیم که از یک سنسور 50 مگاپیکسلی قدرتمند با گگرددگی دیافراگم f/1.8 بهره می برد و قادر است در طول روز، تصاویر بسیار خوبی ثبت کند. این دوربین لرزشگیر اپتیکال ندارد ولی از فوکوس اتوماتیک استفاده می نماید. در کنار این دوربین هم از یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه ای و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده شده که کیفیت رضایت بخشی در برترین شرایط نوری دارند. دوربین سلفی هم 8 مگاپیکسلی است و در نور روز می تواند تصاویر نسبتا خوبی ثبت کند.

گلکسی F23 5G یک گوشی مالی است که اگر در نور روز و در شرایطی که آب و هوا متعادل باشد با آن عکاسی کنید، شما را شگفت زده خواهد نمود. رنگ بندی های مجذوب کننده، گستره دینامیکی وسیع، جزئیات خوب، نویز کم، سرعت بالای شاتر و بعلاوه فوکوس اتوماتیک عالی، از جمله صفاتی هستند که می توان برای تعریف و تمجید از دوربین اصلی این گوشی به کار برد. با این سنسور خوب شما در نقاط روشن، جزئیات را از دست نخواهید داد و در سایه ها هم به مقدار کافی جزئیات خواهید داشت. این گوشی بعلاوه با دوربین اصلی قادر به زوم 10 برابری دیجیتال هم هست که خیلی در این حالت تعریفی ندارد.

دوربین فوق عریض به معنای واقعی کلمه عریض است و می تواند یک فریم گسترده از محیط روبرو را برایتان شکار کند. این در حالی است که اگر نور محیط ایدئال باشد، می تواند این کار را با کیفیت بسیار خوبی برایتان انجام دهد. اگرچه جزئیات خیلی غنی نیستند اما با این حال دمای رنگ به خوبی کنترل می گردد که از این قابلیت در گوشی های هم قیمت، کمتر دیده می گردد.

در ثبت تصاویر پرتره، شناسایی گوشه های تصاویر خیلی خوب صورت نمی گیرد که انتظاری جز این نمی شد داشت، اما جلوه تاری که به تصویر بخشیده می گردد واقعا مناسب است و به چشم زیبا می آید. دوربین ماکرو هم اگر نور خوب و کافی باشد، تصاویر واقعا خوبی ثبت می نماید اما اصلا انتظار ثبت تصاویر حرفه ای را از آن نداشته باشید. مشکل اصلی F23 در زمینه عکاسی در شب خود را نشان می دهد. جایی که عملکرد تمام دوربین ها به شکل قابل توجهی تحت تأثیر قرار می گیرد و به پایین تر از سطح میانه می رسد.

گوشی برای اینکه بتواند از پس شرایط چالش برانگیز برآید، آنقدر پردازش روی تصاویر انجام می دهد که آن ها را کاملا مصنوعی می نماید. بدین ترتیب شما دیگر آن حال و هوای طبیعی عکس را از دست می دهید و به علاوه، باید با نویز هم دست و پنجه نرم کنید. البته برای بهتر شدن فرایند عکاسی در شب، می توانید از حالت شب بهره ببرید اما فعال کردن این قابلیت هم در نهایت دردی را دوا نمی نماید.

در بخش فیلم برداری اما گلکسی F23 واقعا گوشی خوبی است. اگرچه در کمتر گوشی مالی از شرکت های رقیب، امکان فیلم برداری 4K را شاهد هستیم، نماینده سامسونگ اما از این قابلیت پشتیبانی نموده و ویدیوهایی ضبط می نماید که کیفیت خوبی دارند. اگرچه شما نمی توانید انتظار داشته باشید ویدیوهای ضبط شده به وسیله این گوشی به خوبی ویدیوهای 4K در گوشی های بالارده باشند چون اندکی اشباع شده و بیش از حد پردازش شده هستند که شاید خیلی دلتان نخواهد آن ها را به اشتراک بگذارید.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم تصاویر خوبی ثبت می نماید. این دوربین نمی تواند در شرایط نوری نامساعد، یا نسبتا مساعد، تصاویر مجذوب کنندهی ثبت کند و فقط باید در نور روز روی کیفیت آن حساب کنید که البته حتی در آن صورت هم معمولی ظاهر می گردد. این حرف را در رابطه با کیفیت فیلم برداری این گوشی هم می توان گفت. شما می توانید تصاویر ثبت شده به وسیله این دوربین ها را در زیر با یکدیگر مقایسه کنید.

دوربین اصلی

دوربین فوق عریض

زوم

پرتره

ماکرو

سلفی

نرم افزار و سخت افزار

از لحاظ نرم افزاری، گلکسی F23 به لطف اندروید 12 و One UI 4 و بعلاوه 2 سال پشتیبانی نرم افزاری و 4 سال پشتیبانی امنیتی، یک گوشی مالی واقعا مجذوب کننده به شمار میرود که خود را کاملا از این حیث با سایر مالی ها جدا نموده چرا که این روزها کمتر مالی با این تعهد به اندروید تازه آپدیت می گردد.

امکانات و قابلیت های زیادی هم در این نسخه اندروید و بعلاوه One UI یافت می گردد که می توانید با استفاده از آن ها گوشی را تا جایی که امکانش هست، شخصی سازی نموده و مطابق میل خود در بیاورید.

در بخش سخت افزار، در کنار 4 و 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده اسنپدراگون 750G را شاهد هستیم که به لطف بهره مندی از دو هسته Cortex-A77 و Cortex-A55، قادر است در انجام کارهای نسبتا سنگین هم شما را همراهی کند. اما نباید انتظار معجزه را از آن داشته باشید. همینکه می توانید در انجام بازی های معمولی و نیمه سنگین روی توانایی های آن حساب کنید، باید بدانید گلکسی F23 کار خود را به خوبی انجام داده است.

همانطور که اشاره شده، گوشی از 4 و 6 گیگابایت حافظه رم بهره می برد که برای انجام کارهای معمولی فراتر از کافی است اما نباید انتظار داشته باشید در انجام کارهای مولتی تسکینگ، خصوصا مدل 4 گیگابایتی گلکسی F23 خیلی درخشان ظاهر گردد. چون این روزها حجم برنامه ها آنقدر زیاد شده که این مقدار رم، خیلی نمی تواند مناسب باشد. البته با استفاده از قابلیت رم پلاس سامسونگ می توانید تا 4 گیگابایت رم به آن اضافه کنید که این مقدار رم از نوع مجازی بوده و از حافظه داخلی این گوشی که از نوع UFS 2.2 نیز هست، برداشته می گردد. با این حال اگر دانش آموز هستید یا قصد دارید این گوشی را برای افراد مسن بخرید، هر دو مدل عالی هستند.

نقطه عطف این گوشی در بخش سخت افزار، عملکرد استثنائی آن در تست پایداری بود که در نهایت توانست بیش از 90٪ توان خود را پس از 30 دقیقه فشار سنگین حفظ کند. این یعنی اگرچه اسنپدراگون 750G برترین پردازنده میان رده بازار نیست اما می تواند به خوبی در جلسات گیمینگ طولانی مدت، همان کیفیت اولیه خود را حفظ کند.

طول عمر باتری و کیفیت بلندگو

در رابطه با طول عمر باتری گلکسی F23 باید بگوییم به لطف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، شما می توانید به راحتی تا 2 روز هم روی آن حساب کنید. البته اگر خیلی معمولی از گوشی بهره ببرید. در صورت استفاده از رفرش ریت 120 هرتز و بعلاوه اینترنت همراه به صورت پیوسته، قطعا باید انتظار داشته باشید پس از انتها روز، گوشی را به شارژر متصل کنید.

در رابطه با شارژر هم باید بگوییم متأسفانه درون جعبه خبری از آن نیست و باید به صورت مجزا آن را بخرید. این شارژر از نوع 25 واتی بوده و سرعت بالایی دارد به گونه ای که می توانید در کنار از 2 ساعت، گوشی را به صورت کامل شارژ کنید. شما می توانید در جدول زیر، سرعت شارژ شدن گلکسی F23 را مشاهده کنید.

نام گوشیگلکسی F23
٪50 با شارژر 25 واتی40 دقیقه
٪100 با شارژر 25 واتی1 ساعت و 30 دقیقه
٪100 با شارژر 15 واتی2 ساعت

در رابطه با کیفیت بلندگو هم باید بگوییم گلکسی F23 از بلندگوی استریو بهره نمی برد ولی با این حال صدای بلندی را به شما ارائه می دهد. هرچند اگر گوشی قبلی تان از اسپیکر استریو بهره می برد، احتمالا دلتنگ آن شیوایی و مجذوب کنندهیت صدا خواهید شد چون در گلکسی F23، صدا فقط بلند می گردد؛ شفافیت، کیفیت بیس و مواردی از این دست آنطور که بخواهید در آن دیده نمی گردد. البته که به عنوان یک مالی، F23 کار خود را خوب انجام می دهد.

گلکسی F23 5G؛ سخن انتهای

به صورت کلی، به نظر می رسد گلکسی F23 به عنوان یک گوشی مالی، ارزش خرید بالایی دارد و می تواند به راحتی از پس نیازهای معمولی کاربران برآید. این گوشی به لطف سخت افزار خوب، باتری بادوام، شارژر سریع و دوربین اصلی باکیفیت، یکی از گزینه های مجذوب کننده در رده مالی به شمار میرود.

نکات مثبت

  • نمایشگر 120 هرتزی
  • کیفیت عکاسی خوب در نور روز
  • کیفیت سخت افزاری مطلوب
  • طول عمر بالای باتری
  • پشتیبانی نرم افزاری 2 و امنیتی 4 ساله
  • شارژر سریع

نکات منفی

  • عملکرد نه چندان رضایت بخش دوربین ها در نور کم
  • عدم وجود شارژر درون جعبه

منبع: 91Mobiles

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2320

به "آنالیز گوشی گلکسی F23 5G؛ قدرتمند ولی مقرون به صرفهآنالیز گوشی گلکسی F23 5G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گوشی گلکسی F23 5G؛ قدرتمند ولی مقرون به صرفهآنالیز گوشی گلکسی F23 5G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید