ارائه خدمات بانکی به کسانی که در سامانه املاک ثبت نام نکنند، مجاز نیست

به گزارش مجله هدیه، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان با ساماندهی مشاوران املاک قراردادهای زیرزمینی مسکن را مدیریت می کنیم گفت: معین سقف افزایش اجاره بها بازار را تاحدی کنترل کرد.

ارائه خدمات بانکی به کسانی که در سامانه املاک ثبت نام نکنند، مجاز نیست

به گزارش تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره نهضت ملی مسکن با بیان این که ساخت 4 میلیون واحد مسکونی بسیار مشکل و سیر برنامه های طولانی است، اظهار کرد: 5.2 میلیون نفر در این طرح ثبت نام نموده اند و تا به امروز برای 3 میلیون واحد زمین تأمین شده است.

وی با بیان این که تأمین زمین 1.4 میلیون واحد به جای مانده مشخص تکلیف شده است، اضافه نمود: در نهضت ملی مسکن به خلاف مسکن مهر فضای سبز و تراکم ها بسیار متفاوت می گردد و کیفیت تمامی واحدها افزایش می یابد.

وی بعلاوه با ابراز این که 190 هزار مسکن مهر به جای مانده که بخش عمده ای از این واحدها در قالب تعاونی بوده است و این تعاونی ها به وسیله مدیران ناکارآمد اداره می شد، گفت: تیمی برای رسیدگی به این مشکل در نظر گرفته و از محل قانون برنامه و بودجه برای این بخش هم تسهیلاتی در نظر گرفته ایم و تا انتها سال به اتمام می رسد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که 7 تا 8 میلیون نفر مستأجر در کشور داریم، ادامه داد: گزارش ها نشان می دهد مشخص 25 درصد نرخ اجاره و پرداخت تسهیلات توانسته است این بازار را تا حدی کنترل کند و بخش قابل توجهی از جابه جایی ها کاسته شده است.

قاسمی از معرفی 100 هزار نفر به بانک ها برای دریافت وام ودیعه مسکن اطلاع داد و توضیح داد: این کار برای اقشار کم عایدی مؤثر است. از سوی دیگر ساماندهی مشاوران املاک و سامانه کد رهگیری به وزارت راه وشهرسازی منتقل شده است. قراردادهای زیرزمینی کاملاً مدیریت می گردد و تمامی واحدهایی که خالی است و در قالب قراردادهای زیرزمینی بوده است مدیریت و کنترل می گردد.

وی با یادآوری این که در سامانه املاک و اسکان تا به امروز 2 میلیون نفر خوداظهاری نموده اند، اضافه نمود: سال گذشته این سامانه هک و مشکلاتی در این بخش ایجاد شد. طبق قانون باید تمامی مردم در این سامانه ثبت نام نمایند و در صورتی که ثبت نام انجام نگردد طبق قانون، خدمات بانکی نباید ارائه گردد و تمامی ثبت نام مدارس هم به وسیله ثبت اطلاعات این سامانه باید انجام گردد. این سامانه زیرساخت بنیادی و اساسی است که تا به امروز کمتر دستگاه ها برای اتصال به آن توجه نموده اند.

وی ابراز کرد: اطلاعات 62 میلیون نفر را تا به امروز در سامانه املاک و اسکان داریم و برای تمامی این متقاضیان پیامک ارسال می گردد. طی چند ماه گذشته 600 هزار واحد خانه خالی را شناسایی نموده ایم و این واحدها به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند که از این تعداد تنها 60 نفر اعتراض نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2147

به "ارائه خدمات بانکی به کسانی که در سامانه املاک ثبت نام نکنند، مجاز نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات بانکی به کسانی که در سامانه املاک ثبت نام نکنند، مجاز نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید