تور ارزان چین: آمریکا قصد تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی چین را دارد

به گزارش مجله هدیه، خبرگزاری خبرنگاران- بر اساس گزارشها آمریکا میخواهد بازی های المپیک زمستانی سال 2022 در چین را تحریم کند و به بهانه اعتراض به سوءاستفاده های حقوق بشری، هیأت رسمی خود را به این المپیک اعزام نخواهد کرد.

تور ارزان چین: آمریکا قصد تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی چین را دارد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، این گزارش یک روز پس از برگزاری نشستی مجازی بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین منتشر می گردد؛ نشستی که در آن با وجود طرح مسائل سیاسی متعدد و به رغم انتشار بعضی گزارش ها مبنی بر قصد رئیس جمهور چین برای ارائه دعوت نامه این بازی ها به بایدن، به مساله المپیک اشاره نشد.

جاش روگین، ستون نویس واشنگتن پست، که به تفصیل مطالبی در خصوص سیاست چین می نویسد، گفته، توصیه رسمی به دست زدن به یک تحریم دیپلماتیک به بایدن ارائه شده است و انتظار می رود او قبل از خاتمه ماه جاری میلادی، حدود دو ماه قبل از برگزاری این بازی ها که برای فوریه 2022 در نظر گرفته شده، آن را تایید کند.

تحت یک چنین تحریم دیپلماتیکی، هر چند ورزشکاران آمریکا به طور معمول در بازی ها شرکت می نمایند، اما هیچ هیات سیاسی همراهی برای آنها که متشکل از مقامات و سیاستمداران باشد در کار نخواهد بود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر درباره این گزارش گفت: فعلا به روز رسانی رسمی در خصوص موضع آمریکا نداریم.

اندرو بیتس، معاون سخنگوی کاخ سفید هم صرفا گفت که در نشست بایدن و شی جینپینگ، مساله بازی های المپیک بخشی از گفتگوی آنها نبوده است.

دولت بایدن نتیجه گیری دولت قبل از خود مبنی بر اینکه حبس دسته جمعی و عقیم سازی اجباری مسلمانان اویغور به منزله نسل کشی است، را تایید نموده است. بعلاوه این دولت از سرکوب دموکراسی در هنگ کنگ و اقدامات سرکوبگرانه در تبت انتقاد نموده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، گفت که بایدن در نشست خود با شی جینپینگ، موارد نقض حقوق بشر را عنوان نمود.

سالیوان به یک ویدیو کنفرانس برگزار شده از سوی موسسه بروکینگز با موضوع ارزیابی نشست روز سه شنبه گفت: جو بایدن همواره جو بایدن خواهد بود. او قرار است رک و صریح باشد. و او نمی خواهد پیغام های مستقیم در خصوص مسائل سخت را تلطیف کند.

چهره های برجسته دموکرات و جمهوری خواه خواهان تحریم دیپلماتیک این بازی ها شده اند تا پیغامی مبنی بر عدم تایید ارسال شده اما بر ورزشکاران آمریکایی تأثیری نگذارد.

دولت بایدن متحدان خود را از تصمیمش برای چنین تحریمی آگاه خواهد نمود اما تصمیم گیری آنها در این مورد را به خود آنها واگذار می نماید.

مایکل مازا، یکی از کارشناسان موسسه آمریکن اینترپرایز، استدلال کرد که آمریکا و متحدانش باید خیلی زودتر کوشش می کردند تا میزبانی بازی های المپیک زمستانی از چین گرفته شده و در جای دیگری برگزار گردد. او گفت که صرفاً امتناع از اعزام نمایندگان و مقامات رسمی تأثیری بر نقض حقوق بشر چین نخواهد داشت.

او استدلال کرد که گزینه بهتر اعزام هیئتی با مأموریت برجسته کردن شرایط اسفناک اویغورها و سایر قربانیان است.

سالیوان در ارزیابی خود از آن نشست از این صحبت کرد که دو رهبر به طور اصولی موافقت نموده اند تا اجازه دهند مقاماتشان درباره موضوعات مهم جهانی بحث داشته باشند تا خطر سوء تفاهم و محاسبه اشتباه کاهش یابد. یکی از آن مسائل، زرادخانه های هسته ای هر دو کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1987

به "تور ارزان چین: آمریکا قصد تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی چین را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: آمریکا قصد تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی چین را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید