آمار اسکان خانواده های فرهنگیان در مدارس در تعطیلات تابستانی ، مدیر وزارت آموزش و پرورش: مسافرت را ارزان کردیم

به گزارش مجله هدیه، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: 10 میلیون و 353 هزار و 288 نفر روز مسافر شامل فرهنگیان و خانواده های آنها در تابستان 1398 در سفرها اسکان یافتند.

آمار اسکان خانواده های فرهنگیان در مدارس در تعطیلات تابستانی ، مدیر وزارت آموزش و پرورش: مسافرت را ارزان کردیم

خبرنگاران: گودرز کریمی فر با تشریح آمارهای استفاده فرهنگیان از مراکز اسکان این وزارتخانه اضافه کرد: در تابستان سال جاری سه میلیون و 332 هزار و590 نفر در قالب 925 هزار 720 خانوار فرهنگی اسکان یافتند که این آمار در مجموع10 میلیون و 353 هزار و 288 نفر روز بوده است که اسکان فرهنگیان و خانواده های آنها در 32 استان کشور عملیاتی شد.

وی با یادآوری اینکه اجرای طرح ساماندهی و سازمان دهی اسکان مسافران فرهنگی در ایام تابستان در راستای منزلت اجتماعی فرهنگیان و با شعار، کیفیت مطلوب، امنیت پایدار و مسافرت ارزان توسط هفت هزار 581 نفر از عوامل اجرایی در سراسر کشور از هفته آخر خردادماه آغاز و تا خاتمه روز 15 شهریورماه 98 انجام شد.

وی همچنین گفت: تعداد 489 پایگاه پذیرش به انضمام50 پردیس دانشگاهی و300 اردوگاه مجهز به سوئیت های اختصاصی و شبه اختصاصی به همراه دو هزار 480 مدرسه در غالب 22 هزار و 698 کلاس درس اسکان تابستانی را انجام دادند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: مقایسه استفاده از مراکز اسکان فرهنگیان تابستان سال 98 نسبت به تابستان 97 رشد 11 درصدی را نشان می دهد.

کریمی فر با بیان اینکه تمامی کوشش ها در راستای تکریم مهمانان تابستانی و حفظ منزلت اجتماعی فرهنگیان است، موارد و استانداردهایی که در سراسر کشور درمورد مراکز اسکان عملیاتی شده است را برشمرد.

وی یادآور شد: رعایت اصول ایمنی و بهداشتی مدارس طرح اسکان، توجه به بهسازی و زیباسازی فضاهای آموزشی و پایگاه های پذیرش در راستای رعایت حقوق شهروندی و تکریم مهمانان و مسافران فرهنگی، اطلاع رسانی نصب پوسترهای اسکان در مبادی شهرها و راهنمایی مسافرین تابستانی به پایگاه های پذیرش، برپایی نمایشگاه های بومی و سنتی در جوار پایگاه های اسکان به جهت آشنایی با فرهنگ بومی و محلی، معرفی جاذبه های توریستی و گردشگری استان ها ازجمله این موارد و استانداردها است.

وی اضافه کرد: هدف ما این بوده که همکاران فرهنگی شهر یا شهرهایی را به عنوان مقصد سفر انتخاب می نمایند به عنوان معبر سفر استفاده نگردد و کیفیت مراکز اسکان به گونه ای مطلوبیت داشته باشد که مسافران بتوانند بین دو تا سه روز در شهرها بمانند و از جاذبه های گردشگری و فرهنگی آن شهر یا استان استفاده نمایند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به میزان رضایتمندی فرهنگیان از مراکز اسکان اشاره و اظهار داشت: فرم نظرسنجی در همه پایگاه های اسکان بین مسافران تابستانی توزیع شد که 90 درصد مسافران رضایتمندی نسبی خود را از شرایط اسکان فرهنگیان با توجه به امکانات موجود آموزش وپرورش اعلام کردند.

کریمی فر با یادآوری اینکه دو بازه زمانی اسکان موقت در آموزش وپرورش وجود دارد، گفت: اسکان موقت نوروزی در طول دو هفته نوروز انجام می گردد که در نوروز 98، 12 میلیون نفر روز را سازمان دهی و ساماندهی کردیم و اسکان موقت تابستانی نیز از 15 خرداد تا 15 شهریور انجام می گردد.

وی اضافه کرد: در زمان هایی غیر از اسکان موقت، 365 مرکز رفاهی در سراسر کشور آماده پذیرش همکاران فرهنگی هستند که قابلیت رزرو اینترنتی و یا پذیرش حضوری وجود دارد که این مراکز با حداقل قیمت در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کوشش ما این است تا با برنامه ریزی، هماهنگی، سازمان دهی، کنترل و نظارت؛ رضایتمندی نسبی همکاران فرهنگی شاغل و بازنشسته را در استفاده از مراکز اسکان فراهم کنیم.

کریمی فر توضیح داد: بازنشستگان فرهنگی مانند شاغلین از تمام امکانات رفاهی و درمانی فرهنگیان می توانند استفاده نمایند و هیچ تفاوتی بین شاغلین و بازنشستگان وجود ندارد.

منبع: چمدان
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 436

به "آمار اسکان خانواده های فرهنگیان در مدارس در تعطیلات تابستانی ، مدیر وزارت آموزش و پرورش: مسافرت را ارزان کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار اسکان خانواده های فرهنگیان در مدارس در تعطیلات تابستانی ، مدیر وزارت آموزش و پرورش: مسافرت را ارزان کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید