آبشار اوزان یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان غربی به شمار می رود

به گزارش مجله هدیه، سیری در ایران/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، آبشار اوزان یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان غربی به شمار می رود.

آبشار اوزان یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان غربی به شمار می رود

آبشار اوزان شاهین دژ در مجاورت روستایی به همین نام قرار گرفته است. ارتفاع آبشار در حدود 15 متر بوده و در ارتفاع 1890 متری از سطح دریا واقع شده است. آبشار در دره ای سرسبز در شرق روستای اوزان پایین و در فاصله 2.5 کیلومتری این روستا واقع شد.

راستا رسیدن به این آبشار دارای پیچ و خم های بسیار و سنگلاخی است، اما سرسبزی دره منتهی به آبشار سختی راستا را آسان و دلچسب می کند. با رسیدن به انتهای دره، آبشاری زیبا و بسیار پرآب بچشم میخورد که با صدایی مهیب به پایین می خزد. اطراف آبشار را درختان و درختچه های گوناگون فرا گرفته اند که در کنار پوشش گیاهی، منظره زیبایی را بوجود آورده است. آب آبشار پس از فرود آمدن بر روی زمین در قالب رودخانه ای راستا پر پیچ و خم پیش رو را از میان تخته سنگ ها و درختان طی نموده و به سمت پایین دست جاری می گردد. ارتفاعات برفگیر این منطقه سبب شده تا آب این آبشار در فصل بهار به بیشترین حد خود برسد.

در فصل زمستان به علت طبیعت برفگیر و کوهستانی این منطقه اغلب آبشار بطور کامل یخ می زند که خود منظرهی بسیار دلفریب را بوجود می آورد. در فصل بهار و تابستان نیز این منطقه به علت داشتن آب و هوایی مطبوع و کوهستانی پذیرای مسافرین و گردشگران متعددی است که برای بهره مندی از زیبایی این موهبت خدادادی و طبیعت دلربای اطرافش به این منطقه مراجعه می کنند. در نزدیکی این آبشار زیبا، غاری قرار گرفته است که می توانید با راهنمای بومیان منطقه از آن بازدید کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2146

به "آبشار اوزان یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان غربی به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار اوزان یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان غربی به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید