30 درصد مردم بی موقع زباله را بیرون می گذارند ، زمان بیرون گذاشتن زباله افراد شاغل برای شهرداری دردسرساز است

به گزارش مجله هدیه، معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از مشارکت 70 درصدی مردم در بیرون گذاشتن زباله در ساعت 9 شب اطلاع داد و گفت: مشکل در جمع آوری زباله را شهروندانی ایجاد می نمایند که بین ساعت 7 تا 12 ظهر زباله خود را بیرون می گذارند.

30 درصد مردم بی موقع زباله را بیرون می گذارند ، زمان بیرون گذاشتن زباله افراد شاغل برای شهرداری دردسرساز است

شادی مالکی در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه 30 درصد شهروندان در هر ساعتی از شبانه روز که دلشان بخواهد زباله هایشان را در مخازن زباله شهرداری می گذارند، گفت: درست است که اغلب مردم زباله هایشان را شب ها بیرون می گذارند اما این همکاری سر ساعت 9 شب انجام نمی گردد. شواهد نشان می دهد همین که غروب می گردد مردم زباله ها را بیرون می گذارند و در واقع این اتفاق ارتباط مستقیمی با تاریکی هوا دارد.

او گفت: مثلا در پاییز شهروندان این کار را ساعت 5 یا 6 بعدازظهر انجام می دهند و در تابستان این کار را تا 11 شب طول می کشد. ناگفته پیداست که با این روش، شهرداری در جمع آوری زباله ها با مشکل روبرو می شوند.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: در این میان بعضی از افراد شاغل، شب زباله هایشان را بیرون نمی گذارند و اغلب از ساعت 7 صبح این کار را انجام می دهند که باعث می شوند زباله تا نوبت تخلیه ظهر در این مخازن بماند و شیرابه آن بوی تعفن در کوچه و خیابان ایجاد کند.

مالکی با بیان اینکه اگر شهروندان راس ساعت 9 شب، زباله را مقابل در منزل بگذارند، آن را جمع آوری می کنیم، گفت: این کار با خودروهای مکانیزه از مقابل در منزل در کوچه هایی انجام می گردد که در آنجا امکان جانمایی مخزن نیست و یا در بعضی از کوچه هایی که دو طرف ماشین پارک است از خودروهای مینی پک استفاده می کنیم.

او از وجود 53 هزار مخزن زباله در سطح شهر اطلاع داد و گفت: جانمایی این مخازن در شهر براساس تراکم جمعیتی محله ها و با ضوابط و شرایط خاص صورت گرفته است. در نظر داشته باشید که جانمایی آنها چندان پروژه راحت و آسانی نیست چون با محدودیت هایی همانند تنگی معابر، طویل بودن کوچه ها یا نارضایتی شهروندی که دوست ندارند، مخزن روبروی خانه شان تعبیه گردد، روبرو هستیم.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری اضافه کرد: این مخازن گنجایش 200 تا 250 کیلوگرم زباله را دارند ولی اگر زباله ها به صورت فشرده در این مخازن قرار بگیرد، گنجایش شان به بیش از 500 کیلوگرم هم می رسد. متاسفانه به علت تفکیک نشدن زباله از مبدا چون زباله های خشک و تر یکجا در مخزن ریخته می گردد و حجم زباله های خشک بیشتر است، استفاده بهینه ای از این مخازن نمی گردد بنابراین از شهروندان درخواست داریم که در تفکیک زباله و ساعات دفن آن دقت نمایند تا استفاده درستی از مخازن صورت گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2174

به "30 درصد مردم بی موقع زباله را بیرون می گذارند ، زمان بیرون گذاشتن زباله افراد شاغل برای شهرداری دردسرساز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 درصد مردم بی موقع زباله را بیرون می گذارند ، زمان بیرون گذاشتن زباله افراد شاغل برای شهرداری دردسرساز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید